Det dummaste ni gjort...?

Diskussion i 'Desire Z' startad av Ior, 27 sept 2011.

  1. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Bara av ren nyfikenhet så undrar jag vad det dummaste är som ni har gjort med era DZ:s? Och mobiler överhuvudtaget?
    Alla här på Swedroid verkar vara rena värstinghardcoreanvändarna av mobiler, jag däremot är hur försiktig som helst med min DZ. Den får, till exempel, aldrig någonsin ligga direkt på ett bord utan måste ligga på en tygbit, en duk eller liknande eftersom jag inte vill få repor. :)
    Jag sörjer verkligen att jag, med en bit tejp, råkade ta bort den matta finishen på batteriluckan. Mitt IS på batteriluckan började lossna i kanten och jag tänkte sätta en bit tejp så länge. Råkade sätta tejpen fel, slet loss den, och märkte att den matta looken bara är på ytan. Under är det blankt och den matta finishen går att skrapa loss med nageln, ifall någon vill prova det. :)

    Mitt ex hade en syrlig upplevelse när iPhone 3 var ny; efter lång väntetid fick han äntligen mobilen och hade den i ett par dagar innan han på fyllan råkade tappa mobilen i en gatubrunn.

    Så, hardcoreanvändare: vad är det dummaste ni gjort med era högteknologiska älsklingar?
    Tappat den i kaffemuggen?
    Glömt den i byxfickan och kört den på 40 graders skontvätt?
    Kört över den med en 50-tons lastbil?
    Sa det bara plopp i cementen när du la grunden till ett hus?
    Var hunden hungrig och käkade upp mobilen när du inte såg?
    Föll den ur skjortfickan raka vägen ner i en bajsfylld toalett?
    Tappat den i sopcontainern?
    Alla scenarion ovan skulle för övrigt ge mig en hjärtattack.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Hahahaha... fyfan vilken jävla otur.

    Jag har nog inte lyckas klantat mig mer än att jag har haft luren i bakfickan när ja varit på krogen. När jag kom hem så märkte jag att suttit på telefon, så displayen var spräckt. Ändå har jag haft mobil telefoner i 16 år.
     
  3. kenkarniff

    kenkarniff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tillhör nog bland de som inte bryr sig så mycket om repor osv, kan inte ens minnas hur många gånger jag tappat den i golvet! Det värsta var nog när den flög ner i trappan till nedervåningen, vilket iaf var ca 2,5 meter. Ljus/Proximity sensorn pajade vid det tillfället men annars har den hållt otroligt bra.
     
  4. sjoling

    sjoling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tappa min i asfalten, då blev jag arg
     
  5. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är detta en HTC Desire Z du pratar om? :eek: Jag visste inte ens att den klarar ett fall. Har liksom inte riktigt lust att prova heller...
     
  6. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ja, exet var allt annat än glad. Han hade ju ingen försäkring på luren heller så det blev dyrt.
    Spräckt display, usch vilken osis! Det ska jag tänka på nästa gång jag låter DZ slinka ner i fickan. Föredrar dock att stoppa den i behån, enklare så :D
     
  7. kenkarniff

    kenkarniff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe det var inte direkt frivilligt :)

    Men det kanske börjar bli dags att byta till något snart, utvecklingen går ju så snabbt. Synd bara att det är ont om bra mobiler med tangentbord..
     
  8. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Jag råkade bada med en mobil en gång för flera år sedan, inte så smart :P
    Det dummaste jag har gjort med DZan är nog att den har tappats några gånger, även på asfalt vilket är anledningen till varför jag alltid har ett snyggt skal på som tar värsta smällen, så den har klarat sig ganska bra än så länge

    kenkarniff: nåt att fundera på kanske?
    Jag tycker den är riktigt snygg och skulle verkligen vilja ha den i rött. Den är ungefär lika stor som DZ, bara pyttelite längre, lite smalare, tunnare och lättare och jag vet att det är många som inte gillar hur man tar fram tangentbordet på DZ, plus att jag generellt har alltid varit mer nöjd med kameran som har kommit i SE's mobiler

    Men jag har fortfarande bindningstid kvar på den här mobilen (eller ja abonnemanget, men jag tog bindningstid för att få mobilen billigare), så jag får allt klara mig med den i minst ett år till
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Min första Z. Pajade den andra dagen (självförvållat).

    Köpte ett sånt där Invisible Shield och skulle applicera det. Var bökigt. Med damm och skit under så man fick pilla som fan för att få det "perfekt". Under hela processen så smetade jag väl på för mycket av vätskan man fick med som ska vara mellan skärmen och skyddet och till slut letade det uppenbarligen sig in i själva telefonen genom nätet där vid öron högtalaren. Resultat? Vätskan syntes på skärmen som små pelare som rann ner på olika ställen.

    Gjorde en fuling och åkte direkt tillbaka till där jag köpte den och sa att det var något fel på skärmen. Åkte hem med en ny och den har jag inte fått minsta lilla skråma på än (förutom på batteriluckan så klart) efter flera månaders användning.
     
    Ior gillar detta.
  10. suhrim

    suhrim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skickade min Desire Z på lagning hos iFon. Klart det dummaste jag gjort.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  11. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Heh... Smart gjort! :P
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo. Det var tur att jag satte på det där skyddet redan första dagen så att jag kunde komma in med den igen på en gång. Annars hade jag inte kunnat köra den varianten. Men pga skyddet pajade jag min telefon. Lite ironi :)
     
  13. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design

    Själv tröttnade jag på den skavda luckan och gnuggade med svinto på den för att få bort lacken.
    Sen tog jag autosol och polerade upp den, original borstningen är fortfarande kvar.

    Blev riktigt bra! :)


    Har föresten också varit på väg att tappa en telefon(qtek s100) i en brunn... missade fickan och studsade några gånger varav en gång på ett brunnslock, och la sig bredvid.
    Minnet i telefonen pajade, så fick in på lagning, men jag klarade iaf brunnen. :)
     
  14. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Hmm, vanlig Svinto säger du? Vore kanske något att testa. :)
    Men loggan på luckan där, den blev väl också repad när du tog Svinto?? Kan man få se hur det blev?
    Förresten, vad är autosol...? o_O
     
  15. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ja den var verkligen snygg. Som gammal trogen SE-användare skulle jag gärna byta tillbaka någon gång. Man blir lite väl hooked på tangentbordsmobiler när man väl har börjat med dem :)
    Den röda skulle jag också ta, den var ju faktiskt lite sexig på något sätt :P
     
  16. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    när jag kollade in den så hade den inte släppts än men det har den nu och vilket plånboksvänligt pris... nästan frestad till att ha sönder min mobil för att köpa en röd :P speciellt eftersom jag har totalt tappat suget för htc sense och har en annan launcher i den... synd att jag måste spara pengar och jag kan inte köpa en ny mobil igen, har blivit en ny varje år nu, vilket är kanske normalt för vissa, men i min omgivning är det garanterat inte normal :P
     
  17. Vader

    Vader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag gjorde min egen ROM som skulle ''likna'' Xperia då brickade jag min mobil, och systemet bestod av... system dumps (dvs. systemsaker, som appar osv.) och den stannade på vita skärmen och jag väntade i en halvtimma, men inget. då gick jag in i h-boot och reparerade allting, för att CWM var kvar. det var så ***** läskigt!
     
  18. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag tappade min O2X i asfalten en gång, det blev ett minimalt märke på sidan. Innan det tappade jag min Ericsson GH388 (Det var ett tag sedan) på bryggan vilket resulterade i att batteriet lossnade och ramlade ner i vattnet, som tur var låg telefon kvar på bryggan.

    Jag har mobilen med mig överallt och den används flitigt, men jag har ändå aldrig lyckats med något klantigt. :)
     
  19. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Den 28 november förra året var jag med om något som en stund senare fick mig att skriva såhär i min status på Facebook:
    "MÅ DJÄVULEN TA KÄRRINGEN PÅ ICA SOM TRÄNGDE SIG FÖRBI MIG MED SIN RULLATOR SOM FASTNADE I SLADDEN TILL MITT HEADSET OCH RYCKTE UT MIN MOBIL UR FICKAN SÅ ATT DEN FÖLL I GOLVET!!!!!!!!!!
    Kärringen bara tittade på min mobil på golvet och gick vidare! JÄVLA SATANS KÄRRINGJÄVEL!!!!!!!!!!!! Hon bad inte ens om ursäkt!!!!
    DÖ KÄRRINGJÄVEL DÖ!!!!!
    "
    Sur var jag, det var ju första gången min DZ skadades :-(
    Fast det blev bara lite intryckt i ena hörnet av aluminiumramen lyckligtvis. Men hon borde ha bett om ursäkt!
     
  20. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Sa du inget så?
    Hade det hänt mig hade jag Faan inte hållit käft, oavsett vem det var

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk