Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

  1. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Äntligen kör man 2.3, köpte en Samsung Galaxy S2 :P

    Frugan får överta LG2X så blir alla nöjda.
     
  2. bananapa

    bananapa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gingerbread i slutet av September blev det ju i alla fall inte! Tror ni vi får pepparkakor lagom till jul?
     
  3. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Kan inte någon mod ta och städa upp den tråden då den har spårat ut rejält?!

    Topic var ju när GB kommer till O2x och inte vilka som har övergett den...
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag orkar inte gå igenom hela tråden och städa upp, men en bunt inlägg på de senaste sidorna har nu rensats bort. Håll er till trådens topic är ni snälla, så slipper vi fara runt och slösa tid på att städa och ni som inte kan hålla er till topicen slipper att vi whinar på er och hotar med onödiga avstängningar.
     
    cyberhof, Ekman, greyhound och 8 andra gillar detta.
  5. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Saxat från XDA:

    "I wrote to LGE few days ago and they told me that GB will be out till the end of september. So i wrote them again yesterday and they react like this (translated to en):
    Hello,

    Thank you for the possibility of contact through use of electronic communication.
    LGE is trying to meet all customer requirements. To consolidate the requirements of all operators in all countries we decided to move the update for December.

    For questions please contact us.

    Sincerely

    Anežka Michalská
    Customer Service
    LG Electronics

    So, thats from Czech LG... So we will meet here in december to listen another great story why not to release an update"
     
  6. krollos

    krollos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    December? Haha... Blir nog att försöka sälja denna telefonen snarast.
     
  7. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Vad har operatörerna med GB att göra?
     
  8. Paranormal

    Paranormal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    jag tar nog det med en nypa salt tills jag ser det från en tillförlitlig källa :)
     
  9. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tar allt som LG kundsupport säger med en stor nypa salt. Dom verkar ju inte veta mer än oss.
     
  10. mat74

    mat74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    LG Optimus 2X vars första leverans nådde Svensk mark för lite mer än en månad sen, ryktas nu få en uppdatering till Android 2.3 Gingerbread i mitten av Maj enligt LG Danmark. På LG Danmark:s supportsida står det att P990 vilket är modellnumret för Optimus 2X, kommer att uppdateras till Android 2.3 i Juni-Juli 2011 vilket är rätt sent. Men enligt marknadschefen för LG Danmark och Island så är det egentligen mitten av Maj som gäller. Man får ta den här informationen med en nypa salt, då LG tydligen varit lite inkonsekventa med uppdateringarna tidigare- men förhoppningsvis kommer alla ni ägare av Optimus 2X kunna köra den senaste versionen av Android lagom till att det börjar bli riktigt fint väder ute. Källa: Engadget

    Ha Ha Ha
     
    Last edited: 2 okt 2011
    Dracule, JaQan och Hund gillar detta.
  11. krollos

    krollos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha....
     
  12. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Man hoppas ju att LG precis som SE lär sig av sina misstag och blir bättre i framtiden.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  13. alexoid

    alexoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja dom får lära sig av sina misstag men att förlåta kommer jag aldrig att göra.
    Aldrig mer en LG telefon. Sån e jag. Du har haft chansen men spelade bort den.
    Samma sak gäller Samsung. Även om alla påstår att SGS 2 är hur bra som helst. Nej tack. Omnia hd historia var dåligt så det räcker. Men men that's me. Nu återstår ett få märken kvar. Se, apple, htc och nexus (vilket är oberoende av tillverkaren när det gäller uppdateringar). Next stop iphone 5
     
  14. KraXarN

    KraXarN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    December??? Är detta möjligtvis bara ett trick för att slippa säga att Lg är för dåliga och att det inte kommer någon uppdatering. Hoppas Lg att användarna ska hinna ha sönder mobilerna och på så sätt slippa bli stämda för falsk marknadsföring???
     
    Last edited: 2 okt 2011
  15. Sweeler

    Sweeler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OT...

    Men det är inte utan att man blir irriterad när man läser detta:

    LG Optimus 7 blir först ut med Windows Phone 7.5 Mango

    .... Kanske ska fokusera lite mer på att trots att de redan är sist uppgradera sina Optimus 2X istället, där det utlovades 2.3 senast i Maj :S
     
  16. Perra82

    Perra82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Onda V40 DC
    Övrigt:
    Chromecast+Chromecast2
    Angående pratet om December så skriver LG Sverige så här på sin facebook sida:

    Utifrån vad vi har hört så är det fortfarande under hösten som gäller, så att det skulle vara framskjutet till december stämmer inte. Vi förstår att ni är ivriga att få Gingerbread och beklagar att ni känner att ni får vänta. Samtidigt hoppas vi att ni uppskattar att vi testar 2.3 grundligt innan vi lanserar den till er användare.
     
    Last edited: 3 okt 2011
  17. Babomba

    Babomba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Se det såhär. Samsung hade en massa strul med deras första superlur inom Android och har nu den som är mest omtyckt och får senaste uppdateringarna relativt fort osv. LG kom ut med den första mobilen med 2 kärnig processor vilket resulterar att dom fick ta alla barnsjukdomar. Så vi får väll hoppas att LG nu fått lite smisk på fingrarna och lärt sig en läxa. Dock verkar det som om LG är lite trögare med hem läxan, Det jag mena är att Samsung kom ut med Galaxy S2 och hade lyckats betydligt bättre än ettan. Medans LG kommer ut med en ny mobil (Optimus 3D) och samma problem har vi där.

    Så håller tummarna om att uppdateringen kommer snart och att LG börjar fundera lite på vad dom håller på med.
     
  18. DJ_danne

    DJ_danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kanske inte riktigt rättvist att jämföra samsungs förbättring från galaxy s till galaxy s2 med 2x till 3d? Jag försvarar inte LG, men 2x och 3D kommer ju nästan samtidigt och har säkerligen utvecklats till stor del parallellt och lider därför av samma barnsjukdomar. Samsung hade lång tid på sig mellan S och S2 att fixa problemen. Vem vet, kanske kan LG bättra sig, även om det verkar osannolikt...
     
  19. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har ni sett denna lur från LG? LG Optimus LTE. Dom kanske skärper till sig iom denna. Den verkar lovande iaf :)
     
  20. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Helt fel tråd men jag tycker också den verkar spännande. Till skillnad från de flesta här inne tycker jag att LG har gjort en topplur med O2x så kanske det blir ytterligare en LG :cool: