Snart dags för ny mobil,:)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Anneth, 4 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag behöver lite råd & tips om ny mobil. Nu har jag en Nokia 6700, jag har haft den i snart två år, abonnemanget är snart slut så när jag förlänger vill jag gärna ha en ny mobil..

    Jag vill ha en med bra kamera, jag vill kunna sms:a, surfa & kolla emailen & kanske kunna spela ngt spel ibland. Givetvis måste självaste telefonen fungerar utan några problem, den får inte hänga sig eller lägga av hur som helst. Jag har bara haft Nokia hittills & någon touchmobil har jag aldrig haft, knappt så jag får röra mina barns touchmobiler, dom tror inte mamma kan med sånt,:))
    Eftersom att jag är ute & ränner en del med bla hunden så har jag oftast mobilen löst i jackfickan eller i byxfickan så det borde hålla lite men jag vill inte ha någon vanlig tråkig mobil som är allt för plastig & dan..

    Dom mobiler som jag funderar på är bla Sony Ericsson Xperia Ray, och den nya Pro som inte är ute än, jag har även funderat på mini pro och Nokia N8, fast jag tycker Nokiorna börjar se lite tråkiga ut i alla sina glassiga färger,,:) Fast huvudsaken är att mobilen fungerar & att den kommer att hålla i alla fall ett par år minst!!
     
  2. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ojj ojj vad många som ställer denna typ fråga, går det inte kolla vad andra frågat och fått för svar tro :cool:
    Nää alla är vi ju unika och måste ha precis vår fråga belyst :innocent:

    Usch va stygg man känner sig denna tisdagsafton :o
     
  3. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  4. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har funderat lite & jag tycker att Active ser lite ut som en plastig leksak för yngre barn, Fast det kanske känns annorlunda när man har den i handen, Jag får nog ta mig en runda på stan & klämma på olika mobiler..
     
  5. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Köp en Ericsson Xperia Ray. Den är snygg, klarar av dina krav och en bra kamera.
    Till ett OK pris.
     
  6. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja här är jag igen:))
    Nu snart går bindningstiden ut på min mobil & jag kan köpa ny mobil, Jag är & tittar runt & läser på om mobilerna men jag ha lite svårt för att bestämma mig!!! Jag har även varit ner på stan och klämt lite på olika mobiler,,

    SE xperia active gillade jag, fast den har ju en sådan liten skärm, min nokia 6700 som jag har nu har en skärm på 2,2" och active är lite större och då ska man få plats att skriva på den när man sms:ar så jag är rädd för att det blir väldigt plottrigt, fast det kanske är en vanesak??
    Den andra mobilen som jag funderar på är SE xperia pro, den har ju både tangentbord och större skärm, Men jag vet inte hur hållbar den är när man tex är ute och det är kallt & snöigt tex eller när det regnar som tusan???
    Och den tredje mobilen som jag har börjat fundera lite på nu det är motorola defy+, men jag känner mig osäker på den för jag vet inget om motorolas mobiler,,

    Jag är ju ute en del i alla väder eftersom att jag har hund så en tålig mobil lära det vara, eller något så när tålig i alla fall. Och så vill jag att mobilen har en bra kamera & videoinsp. och att det går att använda mobilen till en telefon som det är & inte en som hackar & lägger av..

    Det vore bra om jag fick lite mera råd & tips, Jag har ingen här som jag kan bolla mina funderingar med när det gäller mobiler:)

    Jag tackar så mycket på förhand för all hjälp som jag kan få,,
     
  7. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Känns mobilen för liten är den för liten. Det kommer inte att bli bättre.

    Jag tycker du ska köpa en Defy+. Den uppfyller dina krav. Pro och Ray har bättre hårdvara, men de tål inte hård väderlek på samma sätt.

    Kolla också in Samsung Xcover, en till tålig mobil, dock med sämre skärm.
     
  8. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret,
    Jag ska fundera lite till på Defy+, kan man lita på motorolas mobiler? jag känner mig lite osäker på dom. Jag har även börjat fundera lite på Nokia N8 & SGS2, Nokian för kamerans skull & för att jag bara har haft Nokiamobiler & SGS2 för att den ska vara bästa mobilen & att den ser ut att ha gått ner lite i pris, :)

    Jag har kikat lite på SE xperia Arc också, men jag blev lite orolig när man läste om de lurarna som spricker, hur vanligt är det att det verkligen händer, och är det lika både med Arc & Arc S jag tänkte om det kanske blev bättre med den senare mobilen??
     
  9. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Vad är det du är orolig för när det gäller Motorola? Du är medveten om att deras mobildivision numera ägs av Google eller? Så är det uppdateringar så behöver du nog inte vara så orolig.

    Gällande sprickorna i arc så är det vad jag förstått väldigt blandad typ 50/50. Men har inte hört om att problemet skulle finnas kvar på arc s. Och skall du köpa en arc aå välj arc s. Knappt någon prisskillnad på dom när man kollar prisjakt och då är de extra hundringarna väl värt det.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  10. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja jag vet inte, jag har fått för mig att Motorola inte är lika bra som andra & att om den går sönder så står man där utan hjälp eller att dom inte är lika seriösa som andra märken, men det är nog mest bara innbillning från min sida :))

    Fast just nu är jag mest inne på en vit SGS2, större skärm och att den har gorillaglas lockar en del,:)
     
  11. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    tillför inget direkt kanske men, SGS2 tål en hel del!

    iPhone 4S vs. Samsung Galaxy S II Drop Test - YouTube Tapp test

    hade SGS1 som jag tappade efter träningen då jag skulle sätta mig i bilen, blev inte något märke på den och helt repfri trots asfalt och grus.
    många kanske klagar på samsungs plast men det är tåligt, min Desire HD kändes som plock-i-pinn i kvalité kontra mina samsungs :)

    SGS2 tar även helt ok bilder
    mitt "batteri rekord" är tre dagar, men jag brukar starta om telefonen en gång i veckan på morgonen, så den blir 'fräsh' i minnet etc direkt efter jag laddat den full under natten.
    har aldrig hängt sig för mig :)

    har du klämt lite på den i affären Anneth?
    Trots sin storlek, ligger den bra i fickor (den är rätt tunn)
     
    Anneth gillar detta.
  12. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var iväg förra veckan & klämde på några mobiler & jag tyckte att SGS2 kändes bra i handen,likaså med ARC, men Samsungen känns bättre och verkar hålla bättre än ARC:en, så det blir nog en samsung för mig, om några dagar är min bindningstid slut och då lägger jag en beställning på en ny fin mobil:))
     
  13. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Om du redan inte har bestämt dig, så är ju Motorola Razr värd en kik med, då den lär tåla regn bättre än SG2. Den har någon vattenavstötande behandling så killer häller ett glas vatten på den runt 3:30.

    Webb-tv: Motorola Razr - Mobil.se

    Den har också Gorilla glas.

    Här är Swedroids recension med foton tagna med den så du vet kvalitén ungefär.
    Test av Motorola RAZR | Swedroid
     
    Last edited: 2 dec 2011
    Anneth gillar detta.
  14. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar Iono, den mobilen gillar jag,:) Från och med i morgon kan jag skaffa en ny mobbe så vi får se vad det blir för en, Jag har inte bestämt mig ännu, känner mig rätt så velig, :)
     
  15. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Även defy har gorilla glass. Har en i jobbet, rätt trevlig mobil. Har en sgs2 själv som jag är mycket nöjd med, men defy är klart tåligare.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blev en Samsung Galaxy S2, den vita, Och den är ju så snygg:)) Mobilen ligger på laddning nu & under tiden ska jag ta & läsa på här på Swedroid så jag inte ställer till det & sabbar mobilen så den inte går att använda den ngt mer,, Det här är min första smartphone så det känns rätt så spännande att se om jag fixar det,:)) Men mina barn säger att det inte är så svårt, det är bara att trycka & göra som det står & så avancerat ska det ju inte vara..
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.