Någon som vet något om dom här tabbarna?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av csidroid, 28 aug 2011.

  1. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  2. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag kikade igenom länkarna, det såg ut att vara samma platta eller väldigt lika. Ingen har kapacativ skärm, men enligt min erfarenhet så är inte resistiv skärm så uselt.
    Som det stod på några av länkarna, det är ingen ipad man får, utan om man inte förväntar sig för mycket blir man nog nöjd.

    Jag tyckte dessutom plattorna såg ut som den man får om man reggar sig på "VIPOcean" och betalar 119kr, så om du har 119kr till övers och kan lura nån över 18 år att regga sig på en usel datingsite för en månads provabbonemang(glöm inte avsluta, annars kostar det 399kr i månaden), t.ex nån förälder, så kanske du kan få något liknande för 119kr..
    Google bara "vipocean android tablet" så borde du hitta erbjudandet.
    Nu står det inga specar på Vipoceanplattan, så det är ju svårt att veta om det oxå är 800MHz..
     
  3. Matts N

    Matts N Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    VIPoceans platta

    Har efter låååååång väntan fått hem plattan från VIPocean. Första intrycket är... lite av en besvikelse. Men samtidigt förväntade jag mig ingen vidare produkt för de pengarna... :P

    Plattan är en WonderMedia WM8650. Finns info att hitta om man googlar på det. Kort gäller dock 7", 600MHz, 800x480, resistiv skärm. Lite intressant att det följer med en USB-pryl som ger ethernet-anslutning och två vanliga USB-portar... :)
     
  4. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Finns bra ROM för den. Uberoid. Installera med val 7.
    Market, root och allt finns :-) V. 8 funkar allt, V. 9 står batterimätaren på 100% ända tills den dör :-)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  5. Matts N

    Matts N Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har installerat ROM'en, verkar lite raskare. Men den resistiva skärmen är ju ingen raket när man vill scrolla på hemsidor och liknande... :P
     
  6. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sant. Men för 119kr så är den rätt ok :-)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  7. Matts N

    Matts N Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Också sant!!! :D

    Jag ser det som en test av hur mycket jag kommer att använda en platta. Om jag använder den här (tillräckligt) mycket, så blir det köp av något betydligt bättre!
     
  8. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Största besvikelsen är batteritiden.
    Hehe, på kartongen står det "Mycket bra batteritid" eller något liknande och i instruktionsboken att den håller i 10 timmar. Tror jag lyckats få den fungera i ca 3 timmar och 30 minuter, utan WiFi igång och plattan liggande på ett bord med skärmen avstängd.
    Vore Nice om den hade räckt tex en buss/tågresa mellan Stockholm och Göteborg eller nåt.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk