Phonecenter?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av nixxz, 26 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Såg att Phonecenter har bra pris på Nexus S.
    Undrar om det är en butik man kan lita på, någon som bessat därifrån?

    Läste detta och blev lite nojjig: https://www.flashback.org/t1289883
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Har för mig att ägaren/en knegare finns här på swedroid någonstans.
    (Hittade, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=31694&highlight=phonecenter)

    Jag vill inte säga för mycket men det verkar vara flera nöjda köpare här på Swedroid i alla fall. Säga vad man vill om layouten och språkvalet.

    IMO ser butiken lite småskum ut men det gör väl alla mindre telefonbutiker och liknande överallt. Men vill du känna dig säkrare så får du väl betala mer.

    Säger absolut inget om att phonecenter skulle blåsa folk eller att de är 100% reko då jag inte vill uttala mig för mycket eftersom jag inte har någon personlig erfarenhet. Har bara läst en hel del här i forumet och ett tips är väl att söka och gå igenom några av de trådar som behandlar ämnet.

    Lycka till.
     
  3. zizou

    zizou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Finns absolut inget negativt att säga om Phonecenter. Väldigt trevliga med bra priser.
     
  4. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    De är säkert jättetrevliga, däremot svarar de inte på mail eller per telefon. Jag beställde en telefon den 27/9 o vet inte om jag får någon. Riktigt irriterande är det. Provat ringa ett antal ggr nu.

    Edit:
    Ringde 12 ggr idag utan ett svar har mailat åtskilliga gånger inte ett svar, tom facebookat phonecenter inte ett svar. Seriöst företag det där... jag tror jag ska kräva igen pengarna på paypal o köpa den ngn annanstans.
     
    Last edited: 6 okt 2011
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Har du väntat 1 & 1/2 vecka på en telefon? Fanns den i lager när du beställde den? Jösses, det är inte okej någonstans enligt mig.
    Tack för upplysningen, har fortfarande bara hört bra om phonecenter om än väldigt få inlägg. Det enda negativa än så länge har varit att de inte tar kort i butiken, fast det kanske är gammalt.
     
  6. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja om den finns i lager eller ej vet jag inte däremot stod det att de hade 5st i lager. Det jag blir mest irriterad över är att jag inte får ett svar på vare sig mail eller per telefon har mailat alla adresser jag kunnat hitta inklusive facebook. Mobilnummret som angavs i paypal är det bara mobilsvar på osv osv osv... idag blev jag less o öppnade en dispute o kräver pengarna tillbaka från dem.

    Om de åtminstånde kunnat svara så jag får veta när de ska skicka den men ingenting har jag hört. Rent utsagt uselt! PS! Ringde ett par ggr idag också.
     
  7. habab

    habab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    Telefon 3:
    iphone 6s
    Hejsan

    vad har du för ordernummer ?
     
  8. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du mailade inatt 23:26 och sa att den var skickad, dock står det fortfarande pending på hemsidan. Ingen bekräftelse på något sätt har jag sett på att den är skickad.

    Ska ni bedriva en webshop måste ni väl kunna svara på mail? Det ger inte direkt ett seriöst intryck att man ska jaga er i över en vecka för att få ett besked om när telefonen skickas.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Eftersom de har en fysisk butik bör det vara OK, men med svenskan som används på sidan skulle jag dock bli skeptisk.

    Jag kan däremot inte uttala mig om dom är seriösa eller inte, jag kan bara säga vad jag tycker..om någon bryr sig om det ;-)

    Sent from my awsome Galaxy S using Tapatalk
     
  10. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ytterst oseriösa enligt egen erfarenhet, som jag skrev kontaktade han mig den 7 oktober efter att jag kontaktat dem via mail, telefon och till och med från annonserna på blocket utan att fått svar på något utav dem. Den 7 oktober blev jag förbannat less och kontaktade blocket.se angående seriösa säljare etc och ifrågasatte hur de kunde ha en sån oseriös annonsör på deras hemsida. Det tog ett par timmar sen fick jag svar ganska omgående och att han skulle återkomma dagen efter med kollinummret. Har inte sett röken av ett sådant ännu, dvs jag har ingen aning om telefonen är skickad eller inte. Kan bara säga att om jag får en telefon från dem så kommer jag aldrig att rekommendera dessa skojare till någon och aldrig någonsin mer beställa därifrån. Bästa vore om jag bara fick pengarna tillbaka o kunde ge tusan i dem men hur lätt är det när de varken svarar på mail eller per telefon.

    Ja föresten bara som en parantes... jag beställde en billaddare på ebay, den har jag fått redan... FRÅN KINA.
     
    Last edited: 10 okt 2011
  11. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan bara meddela att de är ett gäng skojjare fick ingen telefon. Drog tillbaka mina pengar från paypal idag.
     
  12. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

  14. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo men vill du handla i en butik där du inte vet vad du får. Support och garanti verkar ju inte direkt säkert heller med tanke på att jag aldrig fick någon telefon.
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Tänkte bara påpeka det. Mer så att det kan vara kass service men det verkar inte vara en ren scam som någon som går under jorden med massa pengar.
     
  16. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nä ren scam är det nog inte men nog försöker de känns det som. Iom att jag blev lovad förra fredagen att de skickat telefonen och skulle få kollinummret på lördagen, fick inget kollinummer. På onsdagen drog jag tillbaka mina pengar från paypal. Mailade dem på måndagen och tisdagen utan svar. (Ringa slutade jag med förra veckan).

    Och någon telefon har inte dykt upp och kommer inte att dyka upp heller för den delen. Som sagt även om de har en fysisk butik och jag bodde i Göteborg skulle jag aldrig handla av dessa tomtar. De är förbannat oseriösa och blåser / missköter sina kunder.

    Om de nu inte har fått in telefonen i lager tex kan man ju i alla fall höra av sig till sina kunder och förklara läget men när de varken svarar på mail eller per telefon trots upprepade försök är det inte lätt.
     
  17. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Det är ingen scam, de är bara så små att de inte kan hantera avvikelser (uteblivna leveranser, reklamationer) från det normala så särskilt bra. Butiken har funnits i många år och tidigare sålt pirat-kort, SmartWi card-sharing mm

    Plockade själv upp en Galaxy Nexus där igår (kontant, eftersom de har så små marginaler på telefonerna att de inte vill betala för kortavgifterna - så tar de inga kort).
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.