Bäst kamera i LG2X eller SGSII?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av r1000, 8 okt 2011.

  1. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har nu tagit massor med bilder med SGSII och ser att de sällan blir lika bra som med LG2X (med borttaget linsskydd). Riktigt irriterande faktiskt :cry:
     
  2. boojangel

    boojangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag tycker att kameran i lg2 är kass förvånatsvärt dålig faktiskt
     
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag tycker tvärtom! Min flickvän har en SGSII och jag har en O2X (som är på service). Bilderna som jag tar med min O2X blir suddiga och grådaskiga, jämfört med SGSII:an som tar väldigt skarpa och färgrika. Speciellt blixten är kass på O2X, den bara kastar ut ljus och det verkar inte som kameran vet vad den skall göra med allt ljus... Bilder tagna med blixt blir suddiga med O2X, enligt mig.

    Sent from my Dropad A8 using Tapatalk
     
  4. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja det stämmer, SGSII är bättre på att hantera blixten. Kanske tillfälligheter att flera bilder med SGSII inte är så bra då. En del bilder är riktigt bra dock men det får inte vara motljus eller något annat speciellt om det ska bli bra.

    Bilderna med LG2X blir generellt bättre om man tar bort skyddsglaset för linsen. Efter det slapp jag gråsuddiga bilder på den.
     
  5. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Är ju bara att ställa in LG ätt så funkar det att ta bra bilder med blixt. Justera ljusintaget tror det heter bländaren kör den på minus om det är mörkt och man tar bild med blixt funkar kanon, Hade samma problem med min Samsung Jet.