App som letar uppdateringar på websites?

Diskussion i 'Applikationer' startad av calippo, 28 sept 2011.

  1. calippo

    calippo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    Söker en app som letar efter uppdateringar om en hemsida har uppdaterats, eller om det går att lösa på nåt annat sätt.

    Tackar på förhand!

    :)
     
  2. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Typ en rss-läsare? Jag använder en app som heter Pulse från market. Där kan man lägga in vilken sida man vill hålla koll på och sen ha en widget (om man vill) som uppdateras med det senaste från hemsidan/bloggen whatever. Funkar skitbra.
     
  3. calippo

    calippo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja jag håller faktiskt på att mecka lite med rss nu, har en app som heter RssDemon, sen har jag lagt in aftonbladet som ex. en sån sida uppdateras ju ofta, problemet jag har är att den verkar inte uppdaters i rss-läsaren. Har gått en halv dag nu, utan jag fått nåt meddelande om att aftonbladet uppdaterats. Men jag ska testa Pulse. Återkommer.
     
  4. calippo

    calippo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så nu testade jag den lite, tyvärr så uppdateras den för sällan. Skulle vilja ha en rss-reader, som man kan ställa in uppdateringsintervallen ner på sekund nivå.
     
  5. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    bryr du dig om batteri tid vill du inte det.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  6. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Precis, för hög uppdatering och batteriet rasar som fan. Jag har 4 Pulse 1x4 widgetar ligger på en egen Homescreensida och har valt att de ska uppdateras varje gång widgetarna laddas, dvs varje gång homescreensidan bläddras fram. För mig funkar det kanon.
     
  7. calippo

    calippo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Att batteriet går åt snabbare är absolut det minsta problemet för mig. Ingen som har nåt tips eller app som kan fungera för mitt behov ?
     
  8. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Kör med Pulse för min del.
    Perfekt för mig som behöver ha koll på ett gäng olika sidor och kör rss-feed på dom i pulse.
     
  9. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Om du ger lite mer förklaring av vad du ska ha det hela till så kanske du får vettigare tips. Jag tycker det låter som om du använder fel angreppssätt. Eftersom det inte lär vara särskilt vanligt att folk tycker det är viktigare med information sekunden efter att sidan uppdaterats än att batteriet räcker mer än tre timmar så lär det inte finnas så många apps som fixar det.

    Det bästa sättet att lösa det är antagligen att sätta upp en egen server med nåt script som övervakar webbsidorna och sen skickar nån form av meddelande när de uppdaterats.
     
  10. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag håller med Nerre, förklara bättre vad du vill ha ut av detta.
    Ett sätt som slog mig nu är att köra ett HTTP Get med Tasker och spara ner i en fil eller variabel.

    Sen kan du använda Minimalistic Text för att visa något på en hemskärm.
     
  11. calippo

    calippo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej! Det gäller bostäder, olika hyresvärdar lägger upp lgh som det e "först till kvarn" och då måste man vara grymt snabb o söka dem, om man ska ha nån chans. Då kan det hänga på sekunder faktiskt. Har inte tid att sitta vid datorn hela tiden.
    Det kanske gör saken lite lättare för er o rekommendera nåt.
     
  12. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag skulle nog lösa det genom att köra nåt script på nån av mina linux-burkar som kollar om sidorna har uppdaterats och i såna fall skickar ett mail till mig (för mailen till Gmail får man ju notifiering för direkt tack vare push).

    Det är ett så ovanligt behov att det knappast finns nån färdig app, och vad har du för glädje av funktionen om batteriet bara räcker en timme?