Connected to wifi men kan inte surfa

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Byfmalone, 4 mar 2010.

  1. Byfmalone

    Byfmalone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I mitt hem har jag en D-LINK 615 som hittas fint och ger full signalstyrka i Nexus one. Jag får IP adress och allt ser bra ut men jag kan inte surfa eller använda några apps som kräver att man är online. Stänger jag av wifi så funkar 3g som det ska. Vad kan detta bero på??
     
  2. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hade också Dlink, det går inte koppla sig in på något sätt, jag var tvungen byta till ett annat modem, men ring till din leverantör av modemet, då lär dem lösa det, jag orkade inte.
     
  3. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du får en fullständig IP-address osv? Om så är fallet kanske du får kolla i routerns logg om det finns några anomalier där eller om du har några filter igång i routerns brandvägg.
     
  4. jmoller

    jmoller Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problematik till och från på min Magic, kör mot en Linksys router och inget problem med DHCP/IP-adress...

    Fungerar t.ex. att gå in på Market, Facebook app etc., men Browsern fungerar inte... Hittar inte sidan...

    Har löst det genom omstart av telefonen, men det vill man ju inte hålla på med hela tiden...
     
  5. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 055
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det har ju varit problem på tex Hero att proxy-servern i APN har legat kvar även fast man gått över till wifi, detta kan orsaka att det inte går att surfa via wifi. Jag löste det genom att ta bort proxy-servern ur APN för i mitt fall Telia online, då fungerar det bra att surfa både via mobilt och wifi, kanske något liknande problem för er?
     
  6. jmoller

    jmoller Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska prova!
     
  7. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har också ett Wifi problem. Där jag jobbar är den någon i närheten som har ett olåst wlan. Förut kunde jag vara inne på det, men sedan försvann det helt plötsligt för mig. Men för min arbetskompis, som också har en nexus, så hittar han det. Även andra kan se det. Men inte jag! Har testat start om telefonen etc men hittar fortfarande inte det...
     
  8. Lazat

    Lazat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också ett liknande problem, igår kunde jag ansluta till wifinätverk å allt funkade fint. Nu ser jag inte dessa nätverk jag kunde ansluta till igår, men min dator gör det. En omstart av N1 hjälper inte heller :(

    nån lösning ?
     
  9. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Jag läste i någon annan tråd om att Nexus One inte stödjer kanalerna 12 och 13 (endast 1 - 11).. Så min fråga är om ni har kollat i routern vilken kanal ni kör? Kan det vara så att eran router är inställd på att känna av vilken kanal som är bäst för stunden (tar hänsyn till andra nätverk i närheten och undviker krock) och att den nu har gått över till en av de två kanaler som inte stödjs?

    Jag fick liknande problem själv och när jag stängde av den automatiska kanal-sökningen så fungerade det felfritt igen...

    Tänk förresten på att kanalerna 1, 6 och 11 inte kolliderar med varandra.. Så en av dessa tre är givetvis att föredra! Jag vet även att det finns applikationer i Android market där man kan söka efter nätverk och även få fram vilken kanal som används. (sök på wifi i market o kolla screenshots på olika apps).. Då kan ni söka igenom vilka nätverk som finns och vilken kanal som används. Så kan ni välja en egen utefter det!

    Hoppas det hjälper :)
     
  10. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    1, 6 och 11 om du har wifi som är låst till kanalerna 1-11 (US) annars är det 1,5, 9 och 13 som gäller (om man har kanalerna 1-13 i sin router, dvs EU version)
     
  11. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har problem med försvinnande wlan, kör ni orginal ROM eller har du/ni flashat in CM eller liknande?

    Jag hade problem som liknar erat första veckan med min N1, fick gå in under WiFi settings och radera det nätverk jag ville ansluta till (om jag hade varit ansluten till det tidigare så att det var sparat) och sen ansluta igen. Vet inte om det är samma problem ni upplever, men för mig blev det bättre när jag uppdaterade min radioimg och flashade in en ny ROM.
     
  12. Byfmalone

    Byfmalone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Konstigt. Idag funkar allt som det ska... Jag som var på väg att köpa ny router. Ja ja det är väl bara att vara glad så länge det funkar.
    Jag har samma inställningar som tidigare.
     
  13. jmoller

    jmoller Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får det inte att funka...

    Har Telia, har tagit bort Proxy, har även provat olika kanaler och standarder, B/G/N... Kör WPA2-kryptering...

    Borde ju funka?