Spionprogram

Diskussion i 'Applikationer' startad av Quasse, 10 okt 2011.

  1. Quasse

    Quasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har använt sökfunktion och googlat men hittar inget bra svar, så nu står mitt hopp till er!
    Har en dotter med en Galaxy Gio och skulle vilja ha en (dold?) app installerad som gör att jag kan se framförallt sms-historik, då hon har en tendens att radera alla sms. Finns möjlihet till att se raderad webbhistorik etc. så är det en bonus.
    Någon som känner till någon app med önskad funktion?

    Höstliga hälsningar
    Mr Q
     
  2. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Jag blir alltid konfunderad när jag läser såna här inlägg...(för dom kommer titt som tätt)

    Vad kan rättfärdiga att inkräkta på det sättet på ditt eget barn?

    Skulle du tillåta någon annan att göra likadant på din egen telefon?

    Fundera på att helt enkelt ta telefon ifrån henne istället, det är nog inte populärt men du kan stå rakryggad vid ditt beslut i alla fall.

    Har du en "riktigt" bra orsak till invadera hennes privatliv, så vill jag gärna höra den.

    // Christer
     
  3. Quasse

    Quasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu är detta kanske inte rätt forum för att tala om familjerelaterade problem, utan om du vill diskutera det vidare föreslår jag att du vänder dig till famljeliv.se.

    Men lite kort kan jag berätta om att det rör sig om 12årig dotter som revolterar här hemma. Som tidigare har skickat väldigt opassande sms med andra lite äldre killar. Min dotter ser betydligt äldre ut än tolv pga av hon är halvarab. Hon vet och tillåter att vi kollar hennes sms då hon tidigare ljugit och betett sig illa om detta. Men nu har hon börjat radera sms-histork och ljuga om vilka hon messat med osv. Det handlar bla om sex och droger, vilket vi som föräldrar tycker är opassande för en 12åring att prata med 15åriga killar om.

    Men är du nyfiken på andras familjeproblem och vill diskutera det vidare så som sagt föreslår jag familjeliv.se, för jag frågade bara om hjälp på att hitta lämplig app. Föräldrakontroll är i min mening inte intigretetskräkande.

    /Mr Q
     
  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Last edited: 10 okt 2011
    Quasse gillar detta.
  5. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Ojoj, sitt i båten nu.. Här var det taggarna utåt direkt.

    Du har rätt att det inte är korrekt forum att diskutera dessa saker, men om du frågar efter program som används i "skumma" syften så får man nog svara på några frågor med :-)

    Kanske kan Magnus tips hjälpa dig, även om det låter som ett klart större problem än vad som löses med teknik :-(

    Jag skrev att jag inte kan rättfärdiga en sådan handling, men och andra sidan har jag inte hamnat i den situationen med mina barn, men om det skulle inträffa så tror jag personligen inte att denna åtgärd löser något, (och nej, jag *tycker* att det är integritetskränkningar och inte föräldrakontroll)

    // Christer

     
  6. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Även om appen är dold måste du komma åt information på något sätt. Vad tror du hon gör om hon ser en app som visar historik? Hur ska du kunna se den, komma åt den om den är helt dold? Även om du kan läsa sms vad ska du göra? Du måste fortfarande ta itu med det vilket du kan göra utan att spionera. Hur tror du hon reagerar när hon hon får reda på att du inte litar på henne utan väljer att spionera?

    Sen finns det massa saker som om hon väljer att skicka sms utanför standard
     
  7. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Om du skummar igenom SMS kommandona för appenpå länken nedan tror jag du hittar vad du söker.

    www.theftaware.com
     
  8. desireHD

    desireHD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    AndroidLost på market.

    Ska även kunna gå att dölja appen på mobilen.
     
  9. MrMaco

    MrMaco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta program kan visa de senaste 10,20 eller 50 senast skickade och mottagna sms så länge de inte är raderade i telefon.
    Kan rekommendera denna App starkt om man är rädd för att tappa bort telefonen, finns många fina finesser :)
     
    johan_kred gillar detta.