Någon som testat detta batteri?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Bonuz, 20 aug 2011.

  1. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Jag har kört mitt tre laddningar nu. Helt ok batteri men jag tror inte på 2430 mAH, jag får marginellt mer batteritid. Fortfarande helt ok batteri och bara efter tre laddningar.

    Sent from my Transformer using Tapatalk
     
  2. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har också köpt 2430mAH från E-Cell. Haft det ca 2 veckor nu och precis som henel321 säger så upplever jag också endast marginellt mer batteritid.

    Jag fick mitt batteri levererat i ett plastkuvert o_O ja exakt, en plastpåse formad som ett kuvert, inget mer skydd öht. groteskt dåligt förpackat... mitt batteri e lite skadat men fungerar.
     
  3. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag har kört mitt ett bra tag nu och jag har då betydligt bättre batteri tid nu.
    Får lätt ut 3 dagar om jag inte leker så mycket.

    Skickat från mobilen via Tapatalk
     
  4. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ....nu använder jag inte min Defy fullt ut p.g.a icke-ännu-rootad,och inköpt från England med diverse grejer instoppat av T-Mobile, men skillnaden som jag ser det mellan 1800 mah och 2430 är inte, iallafall för mej, så stor som jag förväntat mej,det är ju iallafall 630 mah mer......Nu har jag två 2430 och när jag väl fått snurr på min Defy, så kanske det blir andra bullar....time will tell... :D
    Mikke
     
  5. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag måste tyvärr meddela att i samma fysiska format så går det INTE att få ut mer än max 3-8% mer! Punkt!
    Som många säger här i tråden så får man i bästa fall ett snarlikt batteri till ett bra pris..
    Från dom som fortfarande hävdar att det ger mer så lovar jag att vika mig när dom på papper visar att deras batteri ger mer.
    Och då hur många mAh som går i deras tomma batteri, INTE si och så många samtal och sms/ twitteruppdateringar osv.... För det säger inte ett skit om hur batteriet levererar.....
     
  6. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Finns de någon app som kollar av hur många mah man gör av med?

    Skickat från mobilen via Tapatalk
     
  7. filigran

    filigran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Battery Monitor Widget gör det. Installera det och när du har lite data, tryck på grafen så växlar den mellan %, temp, mW, mA o.s.v.
    [​IMG]
     
    Vendelkråka gillar detta.
  8. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ....tack för det, den appen verkar bra och med en hel del mätdata....Den ska jag testa när jag fått min Defy rootat och rensad.... :D
    Får jag besvära om en trevlig helg!
    Mvh,
    Mikke