Bilhållare

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Dibbe75, 9 okt 2011.

  1. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Letar efter någon bra bilhållare till denna mobil, har tidigare kört med Brodit men det verkar som att dom struntat i o3d! Någon annan modell som har liknande mått som kanske kan funka?
     
  2. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Exakt vad jag också gör. Vore trevligt om någon kan klargöra. Behöver inte vara aktiv för min del...
     
  3. Wellbow

    Wellbow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  4. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för dina svar! Jag är dock inne mer på Brodit-lösningar och inte en stor sugpropp på vindrutan. Verkar vara knepigt att hitta någon som är specialgjord för O3D. Det finns ju en Brodithållare som är gjord för Optimus 2x, men jag tror den är 6 mm smalare och aningen tunnare... Går det med våld?
     
  5. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    den från cdon såg rätt bra ut(tyvärr slut på lager)... men nu har jag en gammal hållare från Brodit! hade varit fint att bara behöva byta ut telefondelen!

    LG Revolution såg ut att ha rätt liknande mått! Va sjutton är det för modell? funderar om den kan passa
     
  6. Fimpeng

    Fimpeng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    finns LG original på ebay för runt 200kr
     
  7. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Beställde en av de ovanstående, SCS-400, på MyTrendyPhone. Återkommer med omdöme om hållare och butik.

    Edit 1: Har skickats nu, samma dag som den var beställd. Bra!
    Edit 2: Kommit fram efter två dagar, också bra. Packat i ett svagt bubbelplastkuvert som brevbäraren aldrig skulle fått ner i brevlådan, men han hade det med sig ändå. Kartongen på bilhållaren sliten, men innehållet felfritt. Installation ikväll.
    Edit 3: Nu har jag satt dit den. Satte fästplattan på insänkningen innan färddatorskärmen, alltså horisontalt. Om jag satt den på vindrutan så hade den varit för högt eller för långt bort. Allt beror på vilken bilmodell man har.
    Det är en passiv hållare, men man får med en laddkabel.

    Jag är nöjd än så länge, har dock inte använt den något alls.
     
    Last edited: 15 okt 2011