Batteritid?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av lars_, 11 okt 2011.

  1. lars_

    lars_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte med er som redan har inhandlat xperia pro vad ni får för batteritid?

    Eftersom jag precis har lyckats häva köpet av en lg optimus 2x så tänkte jag för säkerhets även skull kolla om någon har drabbats av en spontan omstart av xperia pro? (vill verkligen inte hamna i det träsket igen)
     
  2. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Batteri tiden ska jag nog inte utala mig om :-) Jag har använt den normalt mycket. :-D surfar ,spelar spel, anväder Wifi hela tiden osv. Men då håller den hel dag utan problem.

    Inga spontana omstarter på min iallafall. Är hur nöjd som helst. Vad skönt med ett riktigt tangentbord att skriva på.
    Sen är även kameran kanon. Har faktiskt inte hittat något som jag stör mig på .

    sänt med Tapatalk. Experia Pro
     
  3. fredda88

    fredda88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min stänger spontant ner sig när den går ner i viloläge ibland. Enda sättet att få igång den igen är genom att ta ur batteriet så den bir helt strömlös!

    Har begärt att få den klassad som DOA så en ny ska snart dyka upp!
     
  4. Mr V

    Mr V Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inga problem med min heller. Min gamla X10 Mini Pro stängde/startade om sig lite titt som tätt, av för mig okänd anledning. Men inget jag märkt av på Xperia Pro.

    Angående batteritiden, jag har använt den otroligt mycket, till surf, ladda ner appar, foto o allt vad det nu är, både med wifi o blåtand, och batteriet håller en hel dag utan problem.
    Nu har jag inte laddat telefonen sen natten till igår och trots att jag använt den otroligt flitigt (som man gärna gör med en ny telefon för nyhetens behag) så är batteriet på 37% nu. :)
     
  5. w4kk0

    w4kk0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Kan folk med DoA sluta yttra sig i sådana här trådar?!
    Att någon har en DoA ska inte dra ner helhetbetyget på denna telefon.

    Min telefon har jag använt sedan i måndags, inte länge men ändå.
    Använder BT-headset, spelar, surfar & lyssnar på musik en del, kanske 3-6 timmar per dag sen jag hämtade ut den och har knappt behövt ladda om natten - har inte varit nere på gult ännu ^^, Dessutom skickar SE med en mysig widget med strömbrytare och batterimätare i ett :D

    Batteriet på 1500mah är kanoners!

    edit:
    Inga omstarter heller! Trots ganska hårt användande!
     
    Last edited: 12 okt 2011
  6. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Själv har jag surfat och spelat väldigt mycket på min mobil och har varit tvungen att ladda den i stort sett varenda dag. Men en hel dag räcker ändå batteriet bra till.

    Men som sagt har spelat en hel del, annars så ska väl 2 dagar inte vara några problem.
     
  7. Almqvist

    Almqvist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker batteritiden är riktigt bra åtminstone jämfört med min förra telefon (ZTE blade). Den var ju dock känd för sin extremt dåliga batteritid.. Har haft igång telefonen i 26 timmar nu och har fortfarande 28% kvar efter cirka 2h Wifi surf, 30 - 60 min spel, 20 min samtal, musiklyssnande, sms och en hel del småpill. Klart godkänt måste jag säga! Batteriet är också bara inne på sin andra laddcykel så det kan hända att det går att kräma ut ännu mer ur det när det är helt inkört.