Nybliven Galaxy Ace ägare needs help

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av 7aces, 8 okt 2011.

  1. 7aces

    7aces Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har problem med wifi,, problemet är att om telefonen får ligga idle ett tag så kommer jag inte ut på internet med den, wifi ikonen att jag är ansluten visas fortfarande, även under wifi inställningar står det att jag är ansluten till min router. Har kört både en x10mini och htc wildfire på min router utan några problem. Bör tilläggas att jag valt att den aldrig ska byta från wifi till mobil data i viloläge. Har senaste android versionen (tror jag) 2.3.3. Någon med liknande problem?

    Nästa frågetecken är kies, där står det att den här enhetsversionen inte kan uppdateras? Ska det inte stå att den inte hittar några uppdateringar? Telefonen är förövrigt köpt hos telia.

    Ja några frågetecken, hoppas någon kan sprida lite ljus i detta mörker ;)
     
  2. svartis

    svartis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Verkar vara fel i mjukvaran. Provat både stock, rom baserad på 2.3.3 och 2.3.4. Bara cyanogenmod jag fått att funka stabilt med wifi och utan reboots.

     
    7aces gillar detta.
  3. 7aces

    7aces Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag var rädd för att det skulle vara så. Har haft cyanogenmod på min x10mini och den har funkat kanon. Men känns som det är svårare att slänga in CM7 på galaxy ace? var rätt så lätt att återställa till orginal firmware med sony ericsson seus om det gick åt skogen, har kies liknande funktion? Har läst runt lite i olika guider om hur man lägger in cm7 men tycker alla är lite olika?

    Tips på en bra fungerande guide för detta? och funkar det även om telefonen skulle vara operatörs låst? vet inte om min är det.
     
  4. svartis

    svartis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Att slänga in den var busenkelt, roota, lägga in cwm och sen "install from zip". Vad jag märkt så verkar inte kerneln följa med på en nandroid på vissa lurar, tror det bara är cwm efter v4 som tar med den.
    I värsta fall för att återställa så får du slänga in stock via odin, roota, lägga in cwm och köra nandroid.

    [How to] Root Samsung Galaxy Ace on Android 2.3.4 XXKPH Gingerbread Firmware
    How To Install Clockwork Mod Recovery (CWM) on Samsung Galaxy Ace S5830


     
  5. 7aces

    7aces Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tänkte bara göra en återkoppling till mitt wifi problem. Cyanogenmod 7 fixade inte problemet men ett inköp av en ny router verkar ha varit rätt medicin :-) Vet inte riktigt varför den gamla routern inte kom överens med min ace för den funkar bra med både wildfire och x10 mini. Kan vara för att den inte har IEEE 802.11n? Jag var hur som helst i behov av snabbare wifi :-) CM7 fungerar hur bra som helst, en redan prisvärd telefon blev riktigt prisvärd, tack för tipset till guiderna.

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk