Problem: GPS Startar inte - vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av aggeyee, 12 okt 2011.

  1. aggeyee

    aggeyee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte alls använda min GPS. Har läst om hur den inte vill fixeras mot satelitor etc. Min telefon vill inte alls starta gps:en. Om jag aktiverar den händer ingenting. Har använt "GPS Status", och den finner inga sateliter. Ingen ikon indikerar att GPS:en är igång på raden längst upp i fönstret.

    Jag har nyligen gjort en totalåterställning av telefonen, nu har jag uppdaterat till den senaste oficiella mjukvaran, men det verkar som att drivrutinerna till GPS:en inte finns installerade. Jag har sökt efter lösningar i ett par dagar, utan resultat. Kan någon hjälpa mig? Det är trevligt att kunna använda funktioner i maps och RunKeeper etc.

    Tack på förhand.
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Vart någonstans har du testat gps-funktionen någonstans?
    Tänkte mest på eftersom du inte skriver något om det, så du inte bara sitter inomhus, tror & hoppas att du ska få kontakt med någon satelit...

    När jag körde stock och även nu när jag kör custom rom så funkar det galant för mig med exempelvis RunKeeper, då jag använder den appen när jag är ute och springer.
     
  3. aggeyee

    aggeyee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lagt telefonen i fönstret ett antal gånger. Den har inte hittat något någon gång. Testat med run keeper, maps och "Gps Test" samt "GPS Status". Som sagt så saknar jag indikatorn i toppraden av displayen att gps:en är på.
     
  4. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Indikatorn är inte framme för mig heller, förutom när den väl låser sig mot någon/några sateliter. Testa att ta med dig telefonen ut istället och se om du får någon låsning när du kör exempelvis RunKeeper.
     
  5. aggeyee

    aggeyee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gav det en chans nu. Problemet är detsamma. Tidigare har jag varit med om att det i Run Kepper stått "GPS Strength Poor" nu säger den "None".
     
  6. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Testa göra en total återställning av telefonen och testa igen utomhus.
    Om det inte blir någon förbättring skulle mitt val vara att lämna in mobilen så de får titta på det hela.
     
  7. Alphashooter

    Alphashooter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    GPS-Symbolen i listen överst ska blinka när GPS:en är aktiverad med inte låst mot satelliterna. När den låser och får fix är den konstant tänd.
    Har du aktiverat gps i inställningar - plats och säkerhet ska den hoppa igång när du startar en app som använder gps t ex maps eller runkeeper. Gör den inte det har du nog hårdvaruproblem.