Genvägar och appar

Diskussion i 'ASUS' startad av Strv 74, 12 okt 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har just skaffat en ASUS Transformer. Har tidigare en Samsung Galaxy Tab och en Galaxy SII och trodde därmed att jag visste lite om hur hantera android. Nu har jag kört fast. Som vanligt finns det ingenting i manualer eller liknande så här är förhoppningsvis några enkla frågor:

    - jag laddade ned några appar till Transformern utan att notera att dessa även lade sig som genvägar på skrivbordet. Jag vill ta bort dessa. Hur lägger man till och tar bort genvägar? Manualen anger bara att det sker med Android OS och sänder inte med någon mer information.

    - när jag gick ut på Market med mina två andra apparater hittade jag omedelbart "Hitta.se" och "Kolla Regnumret". Med Transformern kan jag inte hitta dessa appar. Dessutom visar dess sammanställningar ofta helt konstiga resultat som att tala om att det finns 63 svar men sedan listar den bara åtta av dessa. Varför är Market olika beroende på vilken apparat man har? Och hur får jag tag i dessa två appar?
     
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    - Långtryck och sedan dra ner de i papperskorgen.

    - Det är för att apparna inte är anpassade för 3.x
     
  3. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter bra men det finns ingen papperskorg...Var skall den vara? Jag har kollat runt på alla tänkbara skärmar men ser ingen. Har heller ingen papperskorg på min Galaxy Tab eller Galaxy SII.
     
  4. isso

    isso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Papperskorgen dyker upp när du håller inne en ikon typ i övre högra hörnet har jag för mig.
     
    Strv 74 gillar detta.
  5. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp där dök den upp. Men den är så liten och svag att jag knappt såg den. Nu återstå att förklara varför market inte kan hitta program med Transformer som bas men det går med Galaxy SII samt att få ordning på USB minnen som inte vill fungera med Transformern...
     
  6. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Att du inte hittar appar på Market som du hittar med din telefon brukar bero på att vissa begränsar sina appar till enheter de vet att appen funkar på. Sånna appar saknar ofta stöd för tablets, och går alltså inte att hitta med dem. Om du går in på market på datorn (https://market.android.com/) kan du säkert hitta appen där, men när du väljer att ladda ner den, dyker förmodligen bara din SGS2a i listan på målenheter.
     
    Strv 74 gillar detta.
  7. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det förklarar det hela. Jag antar att Hitta.se kommer att göra sig klar för Transformern då det är en mycket populär app.

    Har du sett mitt inlägg om USB minnen? Kan inte begripa varför de inte fungerar med Transformern.
     
  8. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    http://db.tt/JuxjqtwB här har du hitta appen.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  9. Birdie-Ool

    Birdie-Ool Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kan vara ute och cykla. Men har du ett usb-minne som installerar drivrutiner och annat när du pluggar in det första gången? Jag testade tex ett sandisk från claes ohlson, detta funkade inte. Tror det beror på att det minnet installerar en massa innan det kan användas. Har en extern hd som det är bara att plugga i och köra med, och den fungerar helt prima på Transformern. Testa ett annat minne eller formatera om det du har.
     
  10. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu kollat och vissa av mina USB minne är U3 minnen och har därför program men andra hade det inte. Jag lyckades få ett annat gammalt USB minne att fungera och anslöt en 500GB Extern HD flera gånger utan problem. Upptäckte sedan att strömmen var slut i Transformern efter att ha varit fullladdad och sedan använd i 20 minuter innan jag slog av och lade den i en väska för två dygn sedan. Tydligen drar den fruktansvärt med ström i avslaget tillstånd...
     
  11. the_wanderer

    the_wanderer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite...

    Klickar man på klockan kan man komma åt och sätta på/av system egenskaper så som Flygplansläge och wi-fi men jag skulle otroligt gärna ha Bluetooth där oxå? finns det ngn gömd inställning någonstans?

    Jag använder plattan ofta som radio men när jag skall kolla på en TV-serie vill jag ha ljudet direkt från plattan ist för från BT-högtalaren utan att behöva gå in i den "stora" inställningar lr tillbaka till skrivbordet och klicka på en genväg.

    Tips till Asus annars
     
  12. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Finns widgets för dessa funktioner, tex wifi på/av bluetooth på/av
     
  13. the_wanderer

    the_wanderer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hmm efter mkt letande hittade jag denna: Quick Panel Settings-Honeycomb kosta dok 0,99$ så nu e jag ruinerad!

    + Gör det den ska

    - Ytterligare en ikon till nere till vänster om klockan, skulle finnas valet att inte ha ikonen där då inställningarna ändå kommer upp om man klickar på klockan.
    :):):) av 5
     
  14. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Finns sådana som är gratis oxå :)