LiveSound hifi-headset

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av prosen, 30 aug 2011.

  1. prosen

    prosen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är det någon som vet hur LiveSound hifi-headset är tänkt att funka? Man har endast en knapp (LiveKey) och med den kan man svara/lägga på, starta/pausa musiken, skippa låt framåt/bakåt, höja/sänka volymen utan att behöva ta upp mobilen ur fickan?

    Mvh
    Peter
     
  2. Zorobay

    Zorobay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är också mycket intresserad av dessa lurar men jag har inte hittat några recensioner! Någon som har dem och kan svara på ovanstående och hur de är allmänt.
     
  3. T3tra

    T3tra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  4. monty1234

    monty1234 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu finns ju livesound ute. Lite sugen på att köpa... Någon som har köpt den och kan dela med sig av sina intryck?
     
  5. robgus

    robgus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har köpt dom funkar inte på nexus s i alla fall.
    Så om någon vill köpa dom billigt i Gbg säg till, jag har bara testat dom fick dom i fredags.

    Man installerar en app för att knapparna skalla fungera och detta verkar i dagsläget bara funka på SE telefoner.

    Grymma lurar annars känns väldigt stabila i konstruktionen, her ej lyssnat så noga dock vad de gäller ljudkvaliten.
     
  6. Blu3D

    Blu3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet att tråden ar någon vecka eller två på nacken, men...

    Någon annan som köpt LiveSound, och kanske testat det till en icke SE-telefon?

    Jag köpte ett par på Dustin som gav förvrängt ljud med min Nexus S, fick ett nytt par på RMA med precis samma problem. Konstigt nog låter det bra om man bara håller inne en av knapparna (men vem orkar göra det konstant?) och jag undrar förstås om någon annan får det att låta bra...


    EDIT: Tydligen är det så att Samsung gick över till iPhone-kopplingen på kontakten iom SNS. Någon som vet var man kan köpa en adapter?
     
    Last edited: 7 nov 2011
  7. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var ju ett tag sedan ni skrev om detta men jag har ett sånt headset nu. Det funkar dock inte som det borde. Nån som vet om det finns ett annat headset som passar MiniPro och har musik/volymknappar? Vi inte ha BT varianterna...