Hur kan Magic plötsligt blivit svindyr?

Diskussion i 'Magic' startad av djjokke, 7 mar 2010.

  1. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag är lite småchockad över HTC Magics prisutveckling den senaste tiden. Jag köpte min från NoYes för ungefär en månad sedan och då kostade den "bara" 3100kr. Nu är lägsta pris 5259 kr hos MegaStore o_O

    Vad har orsakat denna extrema prisexplosion? Undrar mest eftersom att jag är sugen på att sälja min Magic och köpa en Acer Liquid eller en Motorola Milestone istället, och vill helt enkelt veta vad som är rimligt att sätta för pris på Magicen.
     
  2. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan det vara så att htc börjar överge magicen och inte skickar ut nya lurar till återförsäljare? Då det inte fanns några riktigt stora återförsäljare med på prisjakt så får man ju nästan anta att den är påväg ut och att htc satsar på att ersätta dem med nyare mobiler.
     
  3. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Som kottkrig säger. De håller på att försvinna ur sortimenten.
     
  4. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Det låter ju inte helt omöjligt. Det gör att man förmodligen får mindre pengar ju längre man väntar med att sälja den eller? Uppdateringarna lär ju inte komma flygande till Magic gissar jag..
     
  5. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Brukar inte priserna sjunka för utgående modeller? Jag har för mig att tillverkarna gärna slipper ha gammalt skrot kvar som tar plats för det nya svarta.
     
  6. zunk

    zunk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är alltid ett par stycken återförsäljare kvar hos ex. prisjakt med svinhöga priser på för längesedan åtgående produkter. Undrar också varför..
    Dem vet att en del MÅSTE någongång ha just den produkten, och köper den därmed till "orginal" priset?
     
  7. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Priser sjunker med efterfrågan. Finns däremot ett allt mindre antal exemplar kvar medan efterfrågan fortfarande finns, följer att man slåss om allt mindre antal ex och de som finns kvar går till högstbjudande.
     
  8. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Magic verkar sjunka snabbt på begagnat marknaden tyvärr. Eller?
    Försöker sälja min för 2300 men icke :S
    När jag köpte den för 9 månader sen så kostade den 5500. Är inte det rätt dåligt andrahandsvärde?
     
  9. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Problemet är väl att ingen vill ha en Magic, den är inte bra... Inte heller speciellt känd, och Hero finns ju för 3300:-.

    Själv sitter jag på en Magic också, köpte den ny för 3500:- på ebay. Vill gärna uppgradera, men det som känns vettigast är att nyttja försäkringen, enda sättet att få pengar för telefonen :)
     
  10. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hade jag bara haft valet mellan Magic och Hero hade jag nog gått på Magicen igen, då jag (högst personlig åsikt) tycker att den är snyggare. Enda nackdelarna man inte kan räta till är ju den sämre kameran och inget hörlursutag. Men nu blir det nog en Desire. Fast jag väntar nog tills det finns tillgång till root, så jag kan uppdatera den när jag vill, precis som magicen :)
     
  11. eAzydaman

    eAzydaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fattar inte att dom överger Magicen, designen på den krossar ju alla HTC modeller by far. En Magic V2 skulle va grymmt med allt de nyaste och 5 MP ledblixt kamera *droooool*
     
  12. dubalizer

    dubalizer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis vad jag drömmer om också. En Magic 2, med snapdragon, mer RAM, bättre kamera, flash och hörlursuttag.
     
  13. eAzydaman

    eAzydaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle vara magiskt :) Älskar designen men hårdvaran har man en hel del kvar att önska på. Lite bättre batteritid hade inte varit fel heller :)