Fråga: region/pris (Mediamarkt)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nabilon, 10 okt 2011.

  1. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter fadäsen med den inte så lyckade kombination GS2 och vatten (https://swedroid.se/forum/55024-vattenskada.html) förbreder jag mig för att bita i det sura äpplet och inhandla en ny (om nu inte telefonen, mot all förmodar bättrar sig). Efter att ha sonderat terrängen (där jag valt bort bluffsidor och obskyra onlinebutiker som verkar skicka arab-importerade telefoner till sina kunder) har jag kommit fram till att Mediamarkt verkar vara ett ok val. Har hittar den för ca 4800 kr här i Malmö Tycker det är värt de där 300-400 extra kronorna (jfr med vissa onlinealternativ) för att ha en butik att kunna lämna in ev garantiärenden.

    • Jag undrar dock om någon vet huruvida Samsung Galaxy SII som saluförs av Mediamarkt är den nordiska versionen? Företaget är ju tyskt så det kanske finns risk för att de importerats därifrån?
    • Återigen, känner någon till något bra pålitligt ställe som säljer för under 4800 i skånetrakten (gärna den vita versionen)? Alternativt någon annan Mediamarktbutik med lägre pris (de verkar ju ha lite olika priser i olik butiker)?

    Tack på förhand androidvänner!
     
  2. defaultusername

    defaultusername Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är nog bäst och säkrast att fråga MediaMarkt.
     
  3. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jodå, det hade jag tänkt fråga. Dock kan man väl inte vara helt säker på de svar man får där (nu inte sagt att det är något större fel på MediaMarkts pesonal) så jag tänkte höra efter om det finns någon utbredd erfarenhet (med tanke på att telefoner från, t ex, netonnet visat sig ha ett polskt ursprung).
     
  4. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Min sgs2 är iallafall nordiskt och inköpt på mediamarkt. Ett tips är att operatören tre säljer den för 199kr inkl surf. Vill man ha den olåst kan man gå till närmsta phonehouse och köpa med tres abonnemang.

    skickat från min äppelmos.
     
  5. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tackar. Problemet är att jag redan har en (förmodligen defekt) SGSII kopplat till ett Teliaabb som sträcker sig 2 år framåt (förhöjd månadsavgift).

    Förvisso skulle man ju kunna köpa den för 199kr/m olåst och slänga i simkortet från telia. Slutkostnaden blir då 4 776 vilket är ungefär vad den kostar kontakt hos MediaMarkt
     
    Last edited: 10 okt 2011
  6. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Phonehouse prismatchar mot Tre.se priser så man måste ev be om att de justerar priset.
    Men kan ju vara skönt att slippa lägga ut 5000kr på ett bräde.

    Electroworld har sänkt till 4595kr nu...
    Det är ju gamla pccity.
     
  7. Clintann

    Clintann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    St Bernstorp har bättre priser än Svågetorp.
    Dock prismatchar dem varandra.
    Skiljde 500kr när jag kollade.
     
  8. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Tänk bara på att om din förra telefon har ett bundet abonnemang och du köper en ny med bundet abonnemang så kommer du få betala för båda. Just detta är vad som gör bundna telefoner så värdelösa. En obunden telefon som går sönder kan du ta ut på hemförsäkringen (1000 - 1500:-) men en bunden lur har du ju inte betalat för och äger, ÄN, och kan därför inte få ersättning för hos försäkringsbolag.
     
  9. Mayfly

    Mayfly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Stämmer det med hemförsäkringen verkligen? Källa?
    Kan någon annan bekräfta?
     
  10. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Det är fel.

    Har varje vecka kunder som plockar ut nya telefoner på hemförsäkringen, där den skadade telefonen är abonnemangsubventionerad. Avtalet på abonnemanget är mellan kund och operatör. Försäkringsbolaget ser telefonen som din.
     
    Mayfly gillar detta.
  11. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Som föregående talare skrev så verkar fallet vara som så att du får ut värdet på din mobil - eventuell värdeminskning och självrisk.

    Jag fick ut min HTC legend på min försäkring med ett års bindningstid kvar. Nemas problemas!
     
    Mayfly gillar detta.
  12. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Stämmer inte. Min Iphone var bunden till 3 och jag fick pengar insatta på mitt konto (minus självrisken) då den gick sönder. För dessa gick jag och köpte en SGS2 istället :)
     
    Mayfly gillar detta.
  13. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jaja, att jag får betala kontakt för en ny samt den förhöjda avgiften i två år är jag fullt medveten om. Just det som gör det så jävla surt.
     
  14. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kanske varierar från bolag till bolag? Men jag fick info som styrker det du skriver. Jag snackade med mitt (if) angående telefonen och visade sig allrisk inte ingick i den hemförsäkringen jag har (skulle kosta 500 kr mer / år). Jag förklarade att jag hade förhöjd månadsavgift och kunde inte uppfatta någon information om att ersättning inte utgår om man har bundet till ett ab.
     
  15. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så den kostade 500 spänn mindre på St Bernstorp (dvs typ 4 300?). Det låter ju galet billigt. Billigare än vad blufföretagen online försöker "sälja" sina för. När var det du kollade?

    Har en undanlagd i Lund nu (smidigare för mig) för samma pris (4 790) som på Svågertorp. Borde ju i så fall gå att be dem ringa till St Bernstorp och bekräfta billigare pris?
     
  16. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är mycket möjligt. Jag förhastade mig då ajg skrev inlägget och tänkte inte på det. För dig (IF) verkar det dock stämma, så även för mig (Trygg-Hansa).

    Det bästa är dock att du som har funderar ringer ditt försäkringsbolag och hör efter om det stämmer på just ditt bolag och den typ av försäkring du har, så slipper du att sitta med skägget i brevlådan om någonting skulle inträffa.
     
  17. Clintann

    Clintann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    När jag vart på Svågetorp tog de 5300kr och St Bernstorp 4790kr.
    Men de har tydligen sänkt nu :)