Diskussion: Fler som är besvikna över hårdvaran?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sgt. Stinger, 19 okt 2011.

  1. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag är verkligen inte missnöjd. Jag vill ha en Nexus, det är allt. Nu får jag en Nexus med riktigt fina specs. Kommer bli underbart. Rent krasst så skulle jag kunna fortsätta med min Desire, den klarar allt jag vill ha i en telefon då det jag spelar på min telefon är lätta småspel men jag känner för något nytt nu och mitt enda krav är att det är en nexus, ie inga pålagda gränssnitt alá Touchwiz, Sense. Hade nya Nexus kommit om 6 månader så hade jag väntat.

    Ser gärna att jag slipper importera också så jag hoppas på en snabb Sverige release.
     
  2. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Vill man att telefonen ska hålla länge så får man väl lära sig använda custom romar. Är inte så svårt i att bli insatt hur de funger.

    Det är inte ett krav för en telefon, men ett krav om du vill att telefonen ska hålla ett antal år.
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Fast hans poäng var ju att det är fel att det är så.
     
  4. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag är lite besviken att det inte kommer med någon HDMI ut :( Eller kommer det finnas sätt att få ut bilden från telefonen som dom snackade i demot om? Skärmen hade så bra format för att den skulle passa bra på en tv, sa han eller nått liknande.

    Undrar isf hur de fick bilden som visades under demot på telefonen, går det att få video ut via usbn?
     
  5. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    313

    MINA ENHETER

    Tack för att du vet vad du pratar om. Nexus är inget prestanda monster men GPUn är rejält överklockad och IMG har enorm erfarenhet i branchen. Nexus S fick 25% högre prestanda bara genom att få nya drivrutiner

    Blir nog 10-15fps under S2 i 720p benchmarksen när retail versionen kommer och S2 fått ICS
     
  6. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Visste inte att GPUn körde i nästan dubbel klock jämfört med SGS, känns lite bättre nu iaf :) Synd på kameran bara...och ev storleken.
     
  7. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Megapixlar är ett PR-trick och är även överskattat. Vad skriver du ut för bilder egentligen?
     
  8. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Sanning med modifikation, självklart är inte mp allt men jag tar hellre en bra 8mp än en bra 5mp kamera. (och givetvis en bra 5mp jämfört med en kass 8mp)

    Skriver aldrig ut bilder men tar man kort på saker på lite avstånd tex är det trevligt med lite extra storlek bla. Saknar 12mp kameran från Sation jag hade för ett par år sedan.

    Ni andra kanske alltid har med er systemkameror men min ligger mestadels hemma så mobilkameran används oftast.
     
  9. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Kanske är MHL där också
    Hoppas det iaf
    Mediastödet ser dock krasst ut :/

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    ser inte att någon har skrivit något om en MHL :(
     
  11. Nizzadaz

    Nizzadaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Kommer den att stöda filmer i AVI format?
     
  12. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Personligen så tycker jag hårdvaran låter ok, inget wow från mig dock.
    Det jag däremot hade hoppats på var att skärmen skulle gå i princip hela vägen ut i kanterna, med kanske 0,5mm runt om... Hade gärna sett ett ännu mer städat gränssnitt, får fortfarande lite leksakskänsla, gillar utseendet på nya market.
     
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Kikar man runt lite på benchnarks osv, så lutar det snarare åt att nya nexusen kommer vara snabbare.

    Och då räknar jag inte med prestandaökningen som ics sannolikt kommer att ge.

    Den nya exynos blir dock svår att hänga med, då den kör mail 400 gpun i 400mhz.


    Sent from my telefon
     
  14. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Går att köra Mali 400 GPUn i 400MHz med dagens Galaxy S2, imo är Galaxy S2 en bättre telefon överlag.
     
  15. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    313

    MINA ENHETER

    Jag tror Nordic Hardware hade en artikel med sin överklockade Mali 400. Dock så får du tänka på att den nya Exynos körs i 32 nm och kan därför ha högre klock men behålla ungefär samma batteritid. På S2 så lär ju batteriet inte hålla länge med en 400mhz överklock
     
  16. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    jo men jag säger bara att det går och att prestandan kör över SGX540 som sitter i Galaxy Nexus och bryr man sig om batteriet är det bara att fixa 2000mAh batteriet som Samsung säljer så är det problemet "borta" ;)
     
  17. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig till punkt och pricka på det där sista! Jag köpte först en Nexus One, sedan för ett halvår sedan en Optimus 2X. Trots att den var mycket snabbare, hade en mycket bättre skärm etc. och att jag lagt in alla de optimerade ROMs som finns att tillgå, så känns fortfarande Nexusen, orootad som den är, mycket mer enkel och stabil. Det är som att det bildas någon sorts gloria runt Nexusen, jag vill stanna kvar där och inte återvända till den nya telefonen. Små saker, som den på papperet bättre telefonen saknar, får enorm betydelse, då jag återupptäcker dem.

    Jag hoppas innerligt att Galaxy Nexus kan åstadkomma precis samma känsla hos mig, av outforskade möjligheter, som min Nexus One gjort sedan jag fick den!
     
  18. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Vill ni ha vanilla är det ju bara att köra in AOSP, eller CM om ni "står ut" med det :)
     
  19. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

  20. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Jag var lite besviken förs när jag såg vilken cpu/gpu den hade men efter att ha läst lite här angående Texas instrument och att gpun faktiskt var bättre än NX/SGS.
    Ser ut som att den kommer att hålla jämna steg med sgs2, plus kanske lite bättre batteritid.

    Skärmen tror jag är det som kommer att kännas häftigast blir nog stor skillnad jämfört med 800x480 som man är van med nu. Samt att få android uppdateringarna direkt när dom kommer ut :)

    Måste ändå säga åt er som är besviken på hårdvaran och hade förväntat sig att bli "blown away". Om hårdvaran är så viktig så vänta då istället på sgs3 eller kal-el.

    Själv kommer jag att köpa nya nexusen :) fyfan vad skönt att slippa kies, tw och tjorva med roms hit dit.
     
    JaQan gillar detta.