Zenithink C91 ZT-280

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 30 sept 2011.

  1. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nu kört C91_H1_2n_Android2.3_1018_GO_V1.15 i sen igår och kan konstatera att det är inte längre några problem med Forced Closures.

    Mycket trevligt, nu är Gingerbread användbart på C91:an. Att den sen är CM7 baserad är det ju bara ett plus.
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Kul! Får du några "display glitches" såsom flera rapporterar om på slatedroid?
     
  3. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nepp, inga på min padda vad jag kan se... Funkar klockers än så länge...
     
  4. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ...dock fortfarande inte något liv i SVTPlay-appen, och om jag inte ser helt fel så är länken till ROM-et borttagen igen från Zenithinks webbsida?

    /h
     
  5. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte testat svt-play. Däremot har du rätt angående download länken... Direktlänken funkar inte heller längre... Skumt :)

    Edit: tv4 play verkar inte heller funka.
     
    Last edited: 20 okt 2011
  6. steal

    steal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar det om du går in på svt play / tv4 play med browsern? Är det bara apparna som inte fungerar?

    Förut fungerade svtplay (har inte testat tv4) i browsern men man måste köra med lägsta kvaliteten för att det ska flyta.
     
  7. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jo, det fungerar precis som du beskriver med lägsta kvalitén på webbsidan. Det är appen som inte fungerar. I SVTPlay börjar det ladda men sen kommer texten "[klippet] kan inte visas" upp. I TV4-appen hörs ljudet men ingen bild. Det spelar fö. ingen roll om man har har valt emulering för Ipad eller android.

    /h
     
  8. Enterprise

    Enterprise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har jag gjort bort mig på något sätt?

    Stoppade in ver 1.3 i zt-update, startade med kameraknappen intryckt. Efter en stund så verkade den ha boot:at klart så dök GUI upp med tre val (..provisioning.., ..sdksetup.. och Setup Wizard).

    Här kommer min första fråga, vilket eller vilka val ska jag göra? Har provat lite olika varianter med lite olika resultat, allt från att det ser bra ut till svart skärm.

    Fråga nummer två, när jag sedan startar om den efter att den har varit avstängd så rensar den allting och jag får samma val igen som vid min första fråga. Vad har jag gjort för fel?

    Är ganska ny i Androidvärlden så detta är säkert elementära spörsmål för er, hoppas ändå på lite hjälp.
     
  9. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ännu en ny version:

    Beskrivning: 10" C91 (512MB+8GB) android2.3 No.20111020(New) _zenithink

    Download: http://www.zenithink.com/UploadFile/C91_H1_2n_Android2.3_1020_GO_V1.17.rar
     
  10. Slite

    Slite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det skall egentligen inte spela någon roll vilket val du gör i första läget. Det skall funka hursom har jag märkt.

    1.3 firmwaren är Android 2.2 (Froyo) det borde ju vara den som är inlagd redan.

    Prova med att lägga in den som jag länkade till i posten före detta och testa om den funkar bättre.

    EDIT: Bara för att säkerställa att du har en äkta C91a? Sitter kameran över förstoringsglaset när du håller paddan i landskapsläge? Har du en miniusb port för nätverksdongeln mellan hörlurskontakten resethålet?
     
    Last edited: 21 okt 2011
  11. Mheel

    Mheel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte ladda ner filer från internet med plattan. Använder opera mobile. Har även problem med att kameran inte fungerar. Står att jag ska sätta i ett sd kort. Jag har ett sd kort i som jag kommer åt via fil utforskaren.
     
    Last edited: 21 okt 2011
  12. Mheel

    Mheel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittat felet. Det var sd kortet som inte var ordentligt formaterat.
     
  13. steal

    steal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Google Earth

    Har installerat nya rommet och kan konstatera att det var ett rejält lyft från min tidigare 2.3.4-variant. Nästan allt känns bättre, men jag har stött på ett problem. Jag får inte Google Earth att starta! Det fungerade förut... Har någon ett tips? Har någon annan samma problem?
     
  14. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hur går det med svt play? Det är avgörande för mig att det funkar.
     
  15. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjo!

    Ingen bättring tyvärr, funkar i webbläsare lågupplöst men inte i appen. Kör näst senaste uppdaterade romen. Funkar det bra på andra tablets?

    Är helnöjd annars, men ser franm emot lite glass. :)

    /h
     
  16. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Glass får du nog drömma vidare om tror jag :)

    Men det funkar i lågupplöst? Det är ändå OK, jag ska mest ha det till barnprogram så då är inte kvaliteten avgörande :)
     
  17. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För att du och alla andra intresserade ska kunna döma själva... Jag uppdaterade med senaste ROMen, installerade Flash 11 och Dolphin Browser HD. Såhär ser SVT Play ut i webbläsaren;

    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/xQHkIJF2kCw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    /h
     
    MarQz gillar detta.
  18. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Stort tack för det! Fåret shaun, en klassiker :D

    Vet inte om det är min dator eller din platta som laggar men funkar det OK i medelkvalitet, eller är det bara på låg som det flyter på bra?
     
  19. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Fåret Shaun, man kan inte få nog... ;) Det är bara i låg kvalitet som det flyter på bra, tyvärr. Man kan spela 1080-filmer i mediespelaren utan några problem, men de flashbaserade apparna verkar inte fungera, vilket ju har diskuterats ovan.

    /h
     
  20. Perniklas

    Perniklas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    La på senaste ROMen och har nu fått problem med att YouTube appen gör FC varje gång den ska börja spela upp ett klipp. Kör YouTube ver 2.2.16. Någon som upplevt samma problem?

    /P