[TIPS] Officiell 2.3.5 med Sense 3.0

Diskussion i 'Desire S' startad av Zinken, 30 sept 2011.

  1. arune

    arune Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Power-knappen fungerar för mig, men jag får hålla inne knappen lite längre än innan.

    Däremot har ju HTC supit sönder Car-mode, får upp deras betal-navigering istället för Car-dock.
     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja just tusan, det finns inte ens kvar för mig? Bilpanel hette det väl innan om jag inte missminner mig? Puts väck. Deras premiumnavigering var ju guld... :cry:
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Fungerar inget vidare på min Arc S heller,segt och trögt i största allmänhet.

    Var väldigt sugen på att testa Sense 3.0, synd att man hann byta tel innan det kom. Gillade vad jag såg på Sensation gällande lockscreen och dess genvägar,har iofs liknande med Widgetlocker på min Arc S men inte fullt ut.
     
    Last edited: 22 okt 2011
  4. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Tips till alla som har uppdaterat precis är att stänga av telefonen och sen rycka ur batteriet ett tag. Det är så att när man stänger av den så blir den inte helt avstängd. Detta kan hjälpa till att reparera vissa små buggar märkte jag.

    // Freddan
     
  5. LennyTheGreat

    LennyTheGreat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har märkt att gps satelliterna hittas mycket snabbare.
    Förut tog det flera min.ibland, nu hittar den på ett par sek.
    Någon mer som märkt skillnad!
     
  6. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Funkar bra för mig. Men fick tyvärr som de andra här det sjukt sega market. Men inga problem med power knappen och sens 3 känns riktigt smooth.
     
  7. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Jag har inte fått nån uppdatering och telefonen hittar ingen uppdatering när jag söker efter uppdatering. Vad göra?

    Min modell är HTC Desire S S510e och köpt från Storbritannien. Kan det ha betydelse?
     
  8. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Hörde förut att vissa i UK inte hade fått uppdateringen än. Men har inga uppgifter som har bra källor eller nya. Läste något om det förut idag bara.

    Och jag hade buggen med power-knappen. Kolla lite på xda-developer och testade att köra en factory reset som andra hade gjort. Fungerade för mig med. Telefonen känns väldigt smooth just nu men inte hunnit testa så himla mycket än. Mest konfigurera allt igen.

    Original-skins som följer med är sjukt fula och dåligt gjorda, riktigt besviken. Och jag hittade ett skin som verkade riktigt trevligt men då visade det sig såklart att det och andra skins på market inte fungerar ordentligt (visas inte i skin picker).
     
  9. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, själv hoppades jag på att slippa just det. Inväntar svar från HTC innan jag gör något drastiskt.
     
  10. Mackelberg

    Mackelberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Processen för telefonsamtal hänger sig när jag ska svara på samtal från lock screen. Har fungerat bra innan uppdateringen. Nån mer som har stött på samma problem?
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är inte speciellt drastiskt att göra factory reset, lite beroende på hur väl du ordnat med backup. Ni som har spel sparat kanske kan få det lite jobbigt, jag har hört det men vet inte då jag aldrig spelar.

    Jag har nu varit med om ett antal uppdateringar på fyra androider & även följt forumtrådar runt dessa uppdateringar, finns alltid ett antal som får krångel efteråt. Så länge luren går att köra så gäller oftast en fabriksåterställning, fixar i princip alltid problemet så jag råder dig att göra det.

    Man får vänja sig vid fabriksåterställningar emellanåt, om ett eller två år börjar oftast luren sega & då gör jag en återställning. Tar bara nån timme för mig att få tillbaks luren till ursprungsläge.
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nu har jag ju bara kört sense 3.0 i nåt dygn men ännu inte stött på några problem, är dock smått lyrisk då jag var rädd att det skulle bli tungt för lilla DS.

    Flyter såå bra! Microlaggen är sällsynta än om dom finns & flytet i animationerna är grymt snyggt!

    Jag har ju som jag skrev tidigare använt launcher pro innan & visst saknar jag några småsaker men med detta flyt så kan jag nog leva med det framtill icecream sandwich :)
     
  13. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är precis här problemet ligger. Här har ju iOS en betydlig fördel i och med integreringen med iTunes (eventuellt den enda fördelen för övrigt) - att all appdata inklusive saved games osv backupas helt automatiskt vid synkning, så det bara är att återställa den precis som förut efter en factory reset.

    Absolut, jag hade inte heller haft något egentligt emot det såvida det inte vore för faktumet att jag förlorar all appdata.
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Då du säger appdata, är det spel du menar då?

    Jag har som sagt var inga spel men jag väljer appar som sparar data mot nätet på något sätt. De fåtal appar jag har som inte gör det sparar mot minneskortet.

    För övrigt så är det säkerligen så att ifånen är lättare i detta fall...
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har nu kikat i XDA forumet (som alla androidintresserade borde göra då det är världsomspännande) & där säger man att om man har problem med strömknappen så löser man det med en total återställning, ett antal har fått problemet.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1282019
     
  16. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga problem med strömknappen, har t.o.m startat om telefonen idag.
     
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Men den drar ström, som fan när man är aktiv. Standbytiden får framtiden utvisa då jag nu har den igång hela tiden...
     
  18. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En av dom absolut bästa grejerna med 3.0 är(enligt mig) det nya sättet man svarar på när någon ringer. Jag hade problem förrut med att telefonen antingen svarade eller avvisade samtalen när jag tog upp telefonen ur byxfickan. Så tack HTC för den uppdateringen :).
     
  19. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan vi inte radda upp en lista typ på vad som har ändrats i.o.m 3.0? Så att man vet vad mann kan göra för "grymma grejer" med telefonen? Typ som väderlockscreen. Vill reta min syster som har en DHD.

    Det jag märkt hittils:

    Lockscreen helt ny design och funktion

    Grym grafik när man bläddrar mellan hemskärmarna(3d ?)

    SMS inkorgen har fått ny design, liknar Ajfån.

    Nya Market


    Finns det något mer? Jag är ny på Android om det inte märks.
     
  20. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Det enda som var jobbigt med factory reset för mig var att market inte laddade ner alla apps automatiskt denna gång och bara de jag betalat för låg i listan. Så jag fick spendera en jävla massa tid att ladda ner en massa apps på nytt. Lite tråkigt. Men hade igentligen inget bättre för mig så var väl ingen stor sak.

    @Andreas.a
    Jag heter också Andreas A :) Och en annan ny funktion är Gallery som har fått en overhaul. Personligen är jag väldigt glad att man nu kan titta igenom sitt Picasa-album som aldrig fungerade för mig innan.

    När man drar ner notifications från toppen av skärmen och väljer quick settings finns en nice "Total memory"-grej längst ner i listan som länkar till en väldigt enkel och smidig task manager. Riktigt bra.

    Det kan ha nämnts förut men tangentbordet har också ändrats lite, vet dock inte hur mycket. Själv använder jag SwiftKey.

    Sms-klienten kan jag inte uttala mig om. Använder Go SMS PRO.

    Lock-screen är nice. Allt flyter bättre. Men Sense 3.0 och dess skins är sjukt fula. Och fungerar inte att installera teman. Dom dyker inte upp i skin picker.

    Har inte ringt än med telefonen (eller tagit emot samtal från lockscreen) så måste testa det nu. Måste ju fungera. Kan återkomma när jag gjort det.

    Grafiken mellan hemskärmare fungerar väl bra, men jag använder Launcher Pro i alla fall eftersom Sense inte utnyttjar dockan ordentligt. Älskar att kunna ha 5 ikoner jag väljer själv och en annan funktion på varje om man trycker ner på ikonen och drar bort. Gesture. Har t.ex. kamera om en ikon och den sekundära funktionen vid gesture är Gallery. Smidigt.

    Det är väl det jag kan komma på.