[TIPS] Officiell 2.3.5 med Sense 3.0

Diskussion i 'Desire S' startad av Zinken, 30 sept 2011.

  1. Frankphone

    Frankphone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdateringen gick fin. Snyggt väder både i start och ännu bättre i widgeten! Roligare utseende på meddelanden. Flyter fint. Det enda "problemet" är att jag drar ringen neråt hela tiden.,:)
     
  2. Frankphone

    Frankphone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och market är uppdaterad. Har det med HTC, Android, eller Sense att göra tro...
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nya market hade vi fått ändå, även utan vår uppdatering. Nu fanns den dock tydligen med i detta.
     
  4. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Testade precis att svara via lockscreen när det ringde. Inga problem. Men jag har ju iofs kört en factory reset redan.
     
  5. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Andreas. Fint namn du har :).

    Jag blev nyfiken på Launcher Pro så jag tanka ner den. Visst dom fem ikonerna är bra och snyggt men dåligt att man inte kan´ha htc widgets, t.ex väder och profilwidgeten( den där man kan ändra mellan normal, tyst, vibration i ett tryck). Kan man få HTC egna widgets fast på Launcher pro?
     
  6. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Man kan inte använda HTC Widgets i någon annan i launcher än HTC Sense vad jag vet. Dock finns det alternativ, som detta:

    https://market.android.com/details?id=com.rdr.widgets.core

    Tror det finns en del widgets där som ser ut som HTCs. Sedan finns det andra widgets som har väder som påminner om HTC:

    https://market.android.com/details?id=com.ermesjo.yrp

    EDIT: Widgeten längst ner är Widgetsoid. Med den kan jag byta mellan ring/vibrate/silent. Ändra ljusstyrkan. Sätta på lampan. Och se batteriet (med länk till batteriinfo).

    Här kommer några bilder på hur jag har det:
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Last edited: 22 okt 2011
  7. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var redo att avinstallera launcher men inte längre efter att ha sett dina hemskärmar. Tackar för tipsen :)
     
  8. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Igentligen så vill jag endast ha dom där fem ikonerna fast på Sense, är det möjligt?
     
  9. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Om du menar dockan, de där fem ikonerna längst ner, så är det den största delen av launchern och går inte att använda med sense.

    Om du menar du fyra ikonerna strax ovanför som är helt vita är det Widgetsoid från market. Vanlig widget som fungerar till sense. Tar ett tag att konfiguera bara.

    För övrigt så är låsskärmen från Sense och liknande kvar trots att man byter launcher.
     
  10. midwell

    midwell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alarmtid på lockscreen

    Jag tycker Sense 3.0 är ett stort lyft - gillar det verkligen. Kan dock inte förstå att HTC inte inser nyttan av att se nästa larmtid på sin lockscreeen.

    Kanske är det så att jag missat att det är möjligt att enkelt visa nästa larm - någon som vet hur man gör i så fall?
     
  11. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Jag tycker att de nya låsskärmarna i Sense 3.0 är mycket bättre än tidigare, härligt att se att man äntligen kan använda den (annars rätt tomma) skärmen och inte alltid behöva låsa upp telefonen. En av de bästa funktionerna i nya Sense. Synd bara att jag fortfarande inte kan se några notifications där. Baby steps?

    Och när det gäller larm använder jag inte ens den inbyggda clock-appen. Jag använder Alarm Clock Plus för att jag vill ha gradvis ökande ljud och kunna stäng av vibrate. Men håller helt klart med om att man borde kunna se kommande alarm.

    Skulle helst av allt vilja se ett sätt att välja vilka appars notifikationer som ska visas på skärmen. Göra en lista eller dyligt.
     
  12. theandypandy

    theandypandy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5 IV
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Jag laddade telefonen fullt igår kväll och sedan när jag vaknade kollade jag batterinivån. Trodde först att HTC hade lyckats bugga ur batteri-ikonen eftersom den fortfarande var full. Trots legat och snoozeat med alarm i någon timme. Så jag gick in och kollade lite mer noga och fick resultatet nedan. Det konstiga är att twitter och facebook inte verkar ha väckt telefonen varje timme för att kolla läget (enligt inställningarna). Men jag tror ärligt talat att jag aldrig sett en så batterisnål natt med denna telefon. Hoppas detta håller i sig :D

    [​IMG]
     
  13. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Dags att återställa telefonen då antar jag. Hejdå, alla kära Angry Birds rekord! Farväl, mina Cut the Rope achievements! Au revoir, Disco Blade i Fruit Ninja !

    Förbaskade Android :mad:
    Se till att fixa stöd för fullständig backup, man ska väl inte behöva roota telefonen för en sådan småsak?
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Eftersom jag inte spelar spel så vet jag inte själv men finns det aldrig möjlighet till backup på spel, typ till SD - kort?

    De fåtal appar jag har som inte synkar mot nätet lägger all info på SD-kortet.
     
  15. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr gör det ju inte det. Grejen är att Android har ett inbyggt API för backup, men det är fullständigt upp till apptillverkaren om den vill använda det eller inte. Så de är halvvägs kan man väl säga.
     
  16. fudgadeliq

    fudgadeliq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Går det att uppdatera genom en PC? Min sambos telefon hittar uppdateringen och säger att den börjar ladda ner den men det händer ingenting...
     
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ungefär så har min DS alltid betett sig vad det gäller batteritid. Om den efter laddning får ligga orörd med normal synkning & wifi igång så håller den 100% i 8-10 timmar, när den sedan börjar dala så går det dock fortare.

    Jag är inte helt hundra på detta men jag upplever standbytiden ungefär likvärdig som innan uppdateringen, däremot så tycker jag att den nu verkar sluka lite mer ström när jag använder den aktivt. Ska dock testa lite mer innan jag drar några större slutsatser av detta.
     
  18. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Gjorde en total återställning då flera program hängde sig hela tiden efter uppdateringen...

    Trodde dock den skulle med den automatiska backupen även backupa E-Mail inställningar? Men måste man alltså nu lägga in alla e-mailkonton manuellt igen?


    Edit: Fråga 2: På låsskärmen...kan man lägga nån valfri Widget där? Alltså ovanför de 4 genvägarna?

    /Jocce
     
  19. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du måste manuellt ange dina inloggningsuppgifter på alla epostkonton, ja.


    Nej, inte widgets på så sätt som du kan lägga ut på startskärmarna. Dock kan du välja att visa foton/väder/aktier m.m. genom att gå in på Anpassa -> Låsskärm.


    För övrigt har jag nu gjort återställningen och allt funkar som det ska igen (strömknappen har dampat färdigt med andra ord). Jag vet att tanken är att telefonen automatiskt ska ladda ner alla köpta program när man loggar in med sitt Gmailkonto, men det funkade inte nu och har heller inte funkat en enda gång när jag återställt in the past. Har som sagt ett och annat att säga till om när det gäller backup-biten på Android.... :ehm:
     
  20. LewmpZ

    LewmpZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker att det är riktigt konstigt att min telefon inte hittar denna uppdatering. Har köpt den idag på Elgiganten och den är olåst och jag har Telia Refill :)