FC på original launcher!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av andreas holmstrom, 22 okt 2011.

  1. andreas holmstrom

    andreas holmstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får ofta Force Close på min arcs launcher! Den startar om och måste ladda om alla ikoner och widgets. Har inte speciellt många ikoner och jag brukar alltid ha ca 50mb kvar av ram. Har testat att avinstallera g+, men hade fortfarande samma problem. Nån mer med samma bekymmer? Kör inga lwp heller.
     
    Last edited: 22 okt 2011
  2. jonnyj

    jonnyj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min laddar om allt typ varje gång jag varit inne på någon app eller webläsaren, tröttnade och installerade launcher pro ist, den har aldrig startat om sig.
     
  3. andreas holmstrom

    andreas holmstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det är märkligt att ingen annan upplevt detta! Är enormt irriterande! Hoppas minneshanteringen åtgärdas i framtida uppdateringar!
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Detta är behandlat tidigare. Och det är ingen bugg utan handlar om minneshanteringen i 2.3.4 och framåt.
    Den optimeringen får man ju inte med tredjeparts launcher eftersom den skall funka till flera olika versioner vilket stock launchern inte behöver göra.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  5. canfield

    canfield Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det verkar som att i alla fall sony ericsson klassade detta som en bugg då min detta problem helt verkar ha försvunnit efter "buggfixuppdateringen"...
    Skönt, då detta var grymt störande..
     
  6. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hade kvar symptomen i min ray efter .42 uppdateringen om man körde minneskrävande appar. Ända sättet att slippa det är att låsa home/launcher i ram som finns beskrivet i en annan tråd i detta forum.
     
  7. canfield

    canfield Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja jädrar.. Nu har jag haft lite längre tid att utvärdera uppdateringen. Verkar som att launchern fortfarande kastas ut ibland. Fast inte alls lika frekvent som innan uppdateringen.