Är batteriet på Xperia Mini Pro bra?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av 2use, 23 okt 2011.

  1. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpt en en månad gammal telefon Xperia mini pro. Person hävdar att det är som nytt. Ser ut som nya, allt fungerar - men batteriet är svårt att förstå - bör det pågå en dag när jag använder telefonen för sammanlagt 2 timmar under den perioden? Omkring 20 sms, inte mer än 30 minuter att prata om högtalare, ca 25 minuter youtube video via WiFi och lämnar den för några timmar med wifi på liksom, spela runt och ordna genvägar - ca 30 minuter, musikspelare - 30 minuter. Ljusstyrka - medium, skärmen stänger - 10 sekunder. Kanske något annat men förmodligen inte så mycket tidskrävande. Några idéer? Är detta en normal styrka i batteriet eller är det dåligt? (Jag trodde att batteriet skulle vara tillräckligt för en 90 min video minst - men 25 minuter video åt 7% -10% av den)
     
    Last edited: 23 okt 2011
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Exakt där gav jag upp. Snälla skriv om din TS så den går att läsa.
     
    x10_minipro gillar detta.
  3. snigel1

    snigel1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hänger inte riktigt med men mitt utlåtande om Mini Pro's batteri är att det är OK.

    Dom skulle kunna tryckt i ett rejälare och utmärka sig med batteritiden med tanke på den lilla skärmen. Men nu är batteritiden ungefär medelmåttig för smartphones.

    Sen så kan batteritiden skilja sig markant i Android beroende på inställningar och appar.

    Till skillnad från iOS så är det enklare att dra in några sunkiga appar som suger ut batteriet på nolltid.

    Kolla batteriförbrukningsstatistiken vilka appar som drar, dra ner ljusstyrkan och kör med typ Juice Defender så klarar du lätt ett dygn med blandad användning.
     
    2use gillar detta.
  4. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TS?
     
  5. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har wifi avlopp mycket? Eller vad avlopp oftast mycket? Skärm och stå är de första att äta batteriet - det är ok då är det? Inte så många apps du inte använda något ännu.
     
  6. snigel1

    snigel1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hajjar ingenting av vad du skriver?

    Men om du slår av wifi och sänker skärmljuset kommer du tjäna mycket batteri

    Sent from my SK17i using Tapatalk
     
  7. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Maybe enlgish is better - my main language ^^. How much uptime is normal for the phone if it is used...like normally - web, wifi, video, audio, games, calls? 1 day?
     
  8. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER


    en dag ja, du får räkna med att ladda varje natt.
     
  9. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Is this a low parameter between android phones? I came from an old phone to an android and will be hard to change from once in 3 days to once a day : P
     
  10. snigel1

    snigel1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Its kind of standard for smartphones i'd say. My previous phone was an iphone and it also had to charge once a day.

    Sent from my SK17i using Tapatalk
     
    2use gillar detta.
  11. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Thanx for the feedback - i guess turning off some apps and seeing if i can manage to use it a bit for everything can show if i can get it to charge as rarely as once daily.
     
  12. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    2use> you dont have to shut down any apps in android, the system is build so that they dosent run in the backgroud in the same way as in iOS most of the is put on hold until the next time you use them. If you use an app killer the phone must work harder to start up the program every time. A better way to get in controll of the device is to gain root acces and install an custom rom. You can use the How to that you find here att swedroid by Mahalio under the topic [GUIDE] Roota och installera Cyanogenmod 7.1 or at the XDA Devs forum Xperia Mini & Mini Pro & Active Android Development - xda-developers. Good luck
     
  13. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Personligen så tycker jag att batteritiden är usel på minin pro. Klarar knappt från morgon till sen eftermiddag, det med skärmen på lägsta och försök till att inte använda den så mycket. Lite Spotify och lite webbruk. Usch.

    Björn
     
  14. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har inte en mini pro, men väl en x10 mini pro som jobbtelefon, och den tyckte jag i början att den hade kasst batteri, men nu klarar den lätt 1.5 - 2 dygn utan laddning. Samma sak är det med min Ray, men den har bättrat sig ordentligt också senaste tiden. Mycket handlar om att man lär sig hur man ska hantera den, hur man ska stänga av sånt man inte använder för tillfället osv, men jag tror också att det har med den där "inkörningen" av ett nytt batteri att göra. Det är inte bara ett par laddningar det handlar om, utan up ptill ett par månaders användning. Man ska nog därför vänta ett tag med ett slutgiltigt omdöme om batteritiden. Det här gäller säkert även för mini pron.