Problem: Problem med anslutning till dator --> bara laddar

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av nikbra, 25 okt 2011.

  1. nikbra

    nikbra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag kopplar in usb kabeln så laddar bara telefonen. Jag kommer inte åt sd kortet. Spelar ingen roll vilken dator jag provar, mac som pc. Tidigare när jag satte i vanliga batteri laddaren lyste skärmen upp. Men det gör den inte nu när jag sätter i laddaren.
    Har provat många olika rommar. Har googlat runt och det verkar som problemet även finns på stock nexus s.

    Ideer ?
     
  2. mrxyz

    mrxyz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det låter onekligen som du fått en skada i usb-kopplingen på telefonen (Testat olika usb-sladdar?). Min far hade samma problem med sin Galaxy S, så han skickade in och fick kopplingen utbytt. Samma sak hände en vän med sin HTC Hero, som skickades in och lagades. Min far fick det "gratis" eftersom det var en jobbmobil, min kompis mobil lagades eftersom han hade garanti, HTC tog kostnaden. Vet inte vad Samsung har för policy, kanske kontakta dem och fråga?
     
  3. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Testa med en annan USB-kabel, jag har 3 eller 4 olika micro-USBkablar och det är i alla fall en av dem som bara fungerar för att ladda med.
     
  4. Pake

    Pake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Många med detta problemet

    Jag har haft detta problemet, började när jag anslöt mobilen till en Win7 64 bitar.
    Efter det kunde jag inte komma åt SD-kortet från någon av mina datorer. Testade med olika sladdar, inget hjälpte.

    Sökte på olika forum, det var många som råkat ut för det här.

    Några hade löst det med att ta ur batteriet någon minut. Detta funkade dock inte för mig. Till slut läste jag om någon som använt en USB-hub med separat strömförsörjning. Testade detta och VIPS så fungerade det.

    Efter detta fungerar allt igen, med vilken dator som helst och utan att använda USB-hubben.
     
  5. alics

    alics Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    samma problem

    Jag har samma problem, verkar som att väldigt många har detta problem. Verkar som om det är efter senaste uppdateringen. Jag kan dessutom inte sätta på telefonen med laddningkabeln i utan bara utan. Telefonen startar sig själv om den är avstängd och sedan laddningskabeln sätts i. Alla dessa problem är mycket irriterande!

    Har testat det mesta utom just usbhubben som föregående föreslog, får bli nästa test.

    Någon annan som lyckats lösa problemen?