Är det problem med ALLA mini pro?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av mcnuggz, 25 okt 2011.

  1. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sitter nu med en rykande färsk lön på kontot och funderar skarpt på att åka och köpa en mini pro men jag är lite kluven.

    Upplever ALLA samma problem med mottagning och sprakande och surrande och allt vad det är?

    Jag funderar på om det kanske kan va löst via hårdvara på telefoner som är tillverkade nyligen? det verkar ju iaf inte fyllt på så mycket i problemtrådarna.

    Är batteritiden något att oroa sig för? jag hade en x10 mini och det skulle ju vara dåligt batteri i den också men jag märkte ingen större skillnad från andra androidtelefoner.
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    jag har haft min mini pro i nästan en månad och känner inte igen det här med dålig mottagning eller sprakande ljud samma sak är det med lillebror som också har en likadan. en sak som jag har märkt är att det kan ibland uppstå ett flimmer på skärmen men det har jag läst ska vara mjukvarufel och som det kommer fix till. batteritiden är "okej" och kanske lite vad man kan förvänta sig av en tfn i den här klassen. den största strömboven är wifin och med den på så har man dragit ur batteriet på en överskådlig tid. Igår började jag dagen med fullt batteri: musik ca 5timmar, lite surf, liten sms/tfn och lite wifiande. Till kvällen när jag var klar för dagen hade jag ca 60% kvar, men det är inte en riktigt rättvist jämförelse efter som jag anväder en custom rom och har root previlegier vilket medför att det är lite förändringar i systemet. Jag vet inte om jag har varit dig till mkt hjälp i valet av tfn, men jag kan nästan garantera dig att du inte blir besviken om du kommer från en X10 min
     
  3. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tack för svaret! jag har en xperia play nu, men jag vill gärna ha ett riktigt tangentbord.
    jag laddar min varje natt och jag lyckas nästan alltid köra ner det till rött innan men då har jag vääldigt dålig mottagning på jobbet nästan hela dagen stänger dock av datatrafiken där så klarar jag mig bra..

    anledningen till att jag inte är riktigt sugen på xperia pro är väl att den är lite väl lik min play :P sen gillar jag utseendet mer på mini pro.. tråkigt om den inte är riktigt bra dock, jag är väääldigt känslig för minsta brist i kvalitet
     
  4. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Köp den i en fysisk affär och DOA den om den inte fungerar är mitt tips!
     
  5. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jo det är klart, men jag vill inte krångla med sånt, jag vill ha en fungerande telefon.. jag har hamnar alltid i bråk om sånt här :D
     
  6. cokeman

    cokeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt nöjd nöjd min mini pro och har inte märkt av några problem alls. Det enda jag kan anmärka på är lite för kort batteritid men det skall väl åtgärdas med senaste uppdateringen 2.3.4 som kommer ut i slutet på oktober har det sagts.
     
  7. Joiis

    Joiis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Håller med! :)

    From my Xperia mini pro. Using Tapatalk.
    (snart cm på den, jippy!! :D )
     
  8. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är väl inte jättenöjd med min direkt. Den knastrar och har skitkass mottagning. Får hoppas det fixar till sig med uppdateringen. Annars är det en trevlig telefon.
     
  9. snigel1

    snigel1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Enda problemet av de jag hört som jag kunnat konstatera på min är att det skramlar lite i bakgrunden på film inspelad med mobilkameran.

    Detta är dock ingen funktion jag använder så jag är nöjd ändå.

    Batteriet kunde gärna fått vara bättre men tycker att det är ganska standard.

    Sent from my SK17i using Tapatalk
     
  10. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Den är fantastisk. Köpte en till tjejen häromdagen och den går som tåget. Inga anmärkningar alls.
     
  11. snigel1

    snigel1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag kan uppdatera med att skramlet på kameran verkar vara mjukvarurelaterat då det försvann med cyanogenmod.

    Däremot flimmrar skärmen lite ibland... inte så det är ett problem dock.
     
    Joiis gillar detta.