Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

  1. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    bernard gillar detta.
  2. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Har den 3g så har ni åtminstonde en köpare :)
     
  3. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Aaaah, man vill ju ha, men frågan är om det är lönt att uppgradera. Kommer ju iaf kunna kolla på hd film. Allt hänger på priset
     
  4. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Har ingen tablet än så jag tror nog detta får bli min första när den kommer om den har 3G stöd och ett vettigt pris.
     
  5. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Vad tror ni, när kommer denna finnas att köpa? Är Asus likt Apple vid presentation av nya produkter dvs att de finns att köpa ganska direkt efter de presenterats.

    Någon som minns hur länge det dröjde mellan att TF 1 presenterades på ett Asus event och att den fanns i butik. Var det dagar/veckor eller rörde det sig om månader.

    Är ju sagt den 9 November då den kommer att presenteras och hoppas själv att den ska finnas i handeln så snabbt som möjligt. Men vet att det kan dröja rätt länge mellan att den produkt visas och innan den börjar säljas.

    Är mest nyfiken på vad det blir för skärm och upplösning. Såg att Samsung har tänkt presentera en 10.1" skärm med upplösning 2560*1600 tänkt för Tablets. Men tror knappast de har något på G de närmaste månaderna. Man får väl köra in sig på TF 2 och sedan byta om det visar sig att samsung släpper en tablet med denna skärm och att TF 2 skärmen inte är så vass.

    @ Asus Sverige
    Kommer eventet köra livestream så man kan se det?
     
  6. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det allra mest sannolika är att vi kommer se tablets med 200+ PPI paneler först mot slutet av nästa år, tekniken är helt enkelt inte redo för masskonsumption än. När Samsung/Toshiba får upp sina yields och därmed ned priset kommer det börja bli riktigt intressant.
     
  7. f_bente

    f_bente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    "asus sverige" pratar om "mer detaljer" 9 november....

    kunde läsa detta på en sida idag:
    "The tablet has a detachable keyboard and is just 8.3mm thin. Shih told Mossberg that the goal is to launch the device in the first quarter of 2012. He also noted that the tablet will run the new Android Ice Cream Sandwich OS, which was designed for use in both phones and tablets. The other day, we told you that UK retailer LambdaTek had posted information about the tablet on its web site, showing a release date of November 7th. It seems information from the top at Asus would suggest otherwise."

    Launch first quarter of 2012.... alltså får vi vänta med att köpa julklapp till oss själva????
     
  8. Drakenhielm

    Drakenhielm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Första kvartalet gäller för padphone. Inget har sagts om när asus transformer prime kommer att släppas eller om den kommer med ics. Rykten pekar på att prime kommer släppas med honycomb för att hinna med en lansering innan årets slut.
    Jag gissar(hoppas) på att den kommer att finnas tillgänglig i slutet av november eller nångång i december.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  9. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    sådär ja. Nu börjar det komma ut lite bilder.

    Who's ready for a little gadget pr0n? ASUS head honcho Jonney Shih gave AsiaD attendees afirst peek*at the*Transformer's successor*just last week. Apart from that distant, dais-based reveal, we now have in the wild shots of the tab to focus our tech lust on. The leaked images, which have since been pulled from the Chinese site that hosted them, show off several angles of the quad-core Prime, its*Zenbook-like*aluminum finish and accompanying dock. Unfortunately, the lone lockscreen shot on offer's not giving us any taste of the potential*Ice Cream Sandwich OS*lurking beneath. Hungry for the full tablet spread? Then hit up the source below to get your gawking a-go-go.*

    http://www.engadget.com/2011/10/26/asus-transformer-prime-shots-leak-out-apes-the-tao-of-zenbook-d/

    http://translate.google.com/transla...e-pad-transformer-tf201-prime-foto-live-13020

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 27 okt 2011
  10. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Hdmi, micro sd, 8,3 mm tjock, fyrkärnig, tangentbords-docka, gediget byggd i aluminium, 14,5 h batteri. Det låter som om den har allt man väntat på.

    Eller finns det nått som den saknar för att fullständigt krossa alla andra existerande plattor?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Den ser jäkligt schysst ut alltså. Och specarna verkar bra. Mkt troligt att det blir ett köp.
     
  12. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    3g eventuellt
     
  13. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    3g är ett måste för min del :)
     
  14. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Beror lite på hur de satt hdmi och usb portarna. Om jag inte minns helt fel var det något av dessa som jag saknade på Transformer 1.
     
  15. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Själva plattan har mini-hdmiutgång och tangentbordsdockan har 2 usb-portar, så det var antagligen usb du saknade

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  16. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Japp, så var det nog. Väldigt konstigt att inte plattan har USB eller har jag fel? Den nya måste bara ha det ...
     
  17. SlayerBear

    SlayerBear Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Avsaknaden av fullstor USB-port på plattan var det som gjorde att jag köpte en Acer A500 istället för Transformern. Synd att porten inte finns på Asus plattor, Asus känns betydligt bättre att ha att göra med, snabbare uppdateringar och bra närvaro här i forumet.

    Sen fattar jag inte behovet att 3G när man lätt "tethrar" (vad är den svenska översättningen? tjudra enligt google... Det tar vi!) tjudrar den vid sin mobil.

    ^^
    Bjorn
     
  18. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Batteri tiden på min nalle är redan så att säga katastrof och börjar jag tethra med den lär ju inte batteriet räcka en halv dag ens en gång så 3g i plattan för att kunna använda sin nalle fortfarande :)
     
  19. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    NU är jag faktiskt en sådan som håller med dig om att 3g finns men tether med kabel kopplat till dockan bör ladda din mobil samtidigt eller har jag fel? (Äger inte nuvarande Transformer så kan inte svara). Men visst jag hade också hellre sett 3g inbyggt. Slipper man tether-lösning, både över wireless eller med kabel.
     
  20. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Blir mobilen varm om man usb-tethrar? Batteritiden är kaputt över wlan iaf, och temp närmare 50° för min del...
    Hoppas också på SIM-plats, mobilen via usb känns lika trökigt som dongel på snöre..