Fråga: Skärmen? Mörk?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Tremere, 27 okt 2011.

  1. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Hallå

    Är skärmen mörkare på S2an... Kommer från en LH x2 o tycker att skärmen har mycket bättre upplösning än på S2:an
    Skärmen ser lite mörk ut samt om jag kollar på foton jag tagit så jämför jag dom på x2 o s2 så ser fotona mycket bättre o skarpare ut. Men borde det inte va en bättre skärm på s2;an??

    Nå funderingar på det?
     
  2. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har haft både LG O2x och nu SGSII.
    På pappret har väl SGSII en sämre upplösning men när man använder telefonerna tycker jag inte man märker skillnad.

    SGSII har inte mörk skärm. Har du kollat så du inte har automatiskt ljus eller liknande?
    På sgsII kan man även ändra färgtonen.
    Jag kör aldrig! på högsta ljusheten på min SGSII, har ljuset på lägsta nivån och det är fullt tillräckligt.

    Tycker skillnaden mellan de två är milsvid när det gäller användning som surf, titta på film. SGSII är betydligt bättre.
    Min man övertog min LG men köpte även han en SGSII och han tycker samma sak.

    Här har du en jämförelse: Samsung Galaxy S II vs LG Optimus 2X Dual Core Face Off - YouTube
     
  3. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 538
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Jämför skärmen med en arc med en vit bakgrund.sgs2 går inte kalla vit iaf.sjuk skillnad.dock är jag nöjd med mitt byte från arc till sgs2.
     
  4. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Skärmen har samma upplösning på SII som på LG O2x, men skärmen är ju större på SII:an, så pixeldensiteten är ju högre på LG:n.

    Jag valde just SII mycket för att jag tycker Amoledskärmen är så bra. Den behöver inte tända hela skärmen bara för att visa nåt, så man kan använda NoLed och liknande. Färgåtergivning och svärtan känns mycket bättre än på O2x, Sensation och Arc. Jag tycker de andra ser blaskiga ut i jämförelse.

    Men smaken är som baken.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag håller inte med att de räcker med lägsta setting på ljuset. Sure inomhus funkar de väl och säkert utomhus nu under vintern men ute i solljus är de sjukt irriterande om man har låst luren på lägsta ljusläge. Du ser inte ett piss. Så man får öppna jackan knö in mobilen å stänga för å kolla på skärmen för att febrilt öka ljusstyrkan igen till högre läge, alternativt välja Auto, vilket är de jag kommit fram till funkar bäst för mig.

    My two cents :P
     
  6. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    20% är ganska lagom tycker jag, då klarar jag mig även ute, iaf på molniga dagar. En solig dag på beachen duger det inte men som tur är har vi ju ont om sådana just nu .... :(
     
  7. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Jag har en äldre s2a och en helt ny. Den nya har en helt annan skärm. Betydligt mörkare och upplevs som sämre överlag. Vid full ljusstyrka på båda är den gamla krispigare och vitt är vitare, och upplevs skarpare. Den nya har en kall blå ton. Trist!:)
     
  8. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du är inte medveten om att man kan ändra ljusstyrkan genom att långtrycka och sedan dra statusbaren höger/vänster, va? (funkar inte om man har auto på)
     
  9. Rak Pipa

    Rak Pipa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har både en O2X och en SGS2 och jag tyckte precis som TS när jag fick min SGS2. O2Xen har MYCKET starkare ljus på max än min SGS2. O2X har dessutom mycket mer realistisk vit färg än min SGS2 som har en mer grå/blå ton.

    Detta är bara något jag märker då de ligger bredvid varandra.

    Ska dock sägas att O2Xens svärta är helt tragisk då det blöder igenom ljus i de övre hörnen, det är mer mörkgrått än svart.

    Sen som jag nämnde i en liknande tråd, sätter jag på lägsta ljust på Samsungen så ser jag knappt något på skärmen.
     
  10. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Intressant att det är så stor skillnad. Ni andra som upplever den mörk, när köpte ni er telefon?

    Jag som inte upplever några problem med skärmen förbeställde min.