Blade och Llama

Diskussion i 'Blade' startad av Failemon, 20 okt 2011.

  1. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    God kväll!

    Har en snabb fråga bara; är det någon som testat Llama (finns i market och KebabApps) och Bladen? Ganska fantastiskt program faktiskt, länge velat ha något sådant... Gått hemifrån? Stäng av Wifi och sätt volymen på max. Hemma på natten? Bara vibrera. På jobbet under arbetstid? Helt tyst. osv...

    Men nu till problemet. Jag har en HTC Desire där allting fungerar perfekt med standard inställningar men på Bladen så lyckas den fan inte uppdatera CellID på närmsta masten om skärmen är avstängd. Jag har testat ALLA inställningarna i Llama, och även pillat med andra problem som kanske kan ha stört, eller sov-profiler i SetCPU... inget hjälper. Är skärmen av så låser sig CellIDt som rapporteras i Recent-tabben, ända tills skärmen går på då märker den det ögonblickligen.
    Är det någon annan som testat Llama och fungerar det bra?
    Testat med Cyangogenmod 7.1 och GSF beta 19 och 26 - samma resultat :cry:
     
  2. alarson

    alarson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det är så för mig också :( fast stör mig inte så mycket på det ,slår ändå på skärmen om jag ska nånstans . :)
     
  3. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma beteende för mig. Hade funderat på om det borde vara så.
    Får man SMS eller liknande vaknar telefonen och action sker.
    Jag försökte få igång action genom tyst alarm, men det hade inte effekt.

    Llama fungerar ändå OK. Den slår inte på wifi när jag kommer hem om data är avslaget, och den hinner inte alltid sänka volymen då det ringer.
     
  4. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja det var ju inte bara jag då som tur var. Något är nog lite konstigt med Bladen eller alla kernels jag testat hittills för på 3 andra telefoner fungerar det perfekt.

    Men jag har fått det att fungera hyfsat nu, genom att slå på aktiv polling (den aggressivaste inställningen), och väcka CPU:n och skärmen - satt till 2000ms. Den missar en del ibland, men det brukar aldrig vara mera hopp mellan pollingen än max en timme eller två på natten. Om ni har problem kan ni ju testa det, hjälpte mig :-) Inte märkt något särskilt påverkan på batteriet, det håller 1-2 dagar beroende på användning.
    Om man har GPS eller Wifi kan också påverka ibland.