Tråden för Android 4.0 / Ice Cream Sandwich

Diskussion i 'Allmänt' startad av exore, 11 jun 2011.

  1. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Skulle jag gissa så lär det tidigast ske i slutet av februari eller i början av mars.
     
  2. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Google skulle väl släppa källkoden ett par veckor efter att nexus är släppt över hela världen. Sen tror jag det tar lite längre tid för htc, tycker aldrig att htc varit särskilt snabba med uppdateringar, lär väl vara ännu värre denna gång då de får skriva om större delen av sense antar jag
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Tillverkarna har med största sannolikhet redan koden. Den kommer dock inte bli open source förrän efter GN finns ute.
     
  4. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hindrar inte att jag tror det kan ta längre tid för htc.
     
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Nej det lär inte gå snabbt för dom. Jag minns hur länge man fick vänta på uppdateringar till Heron :ehm:

    Med tanke på att gränssnittet är totalt omgjort i ICS lär det ta tid att lista ut hur man ska lägga på Sense på det
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag trodde det var så att ingen fick tillgång till koden förrän ett par veckor efter galaxyreleasen. Men om det stämmer är ju det bra.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    HTC undecided about Ice Cream Sandwich update | News | TechRadar UK

    Det är från förra veckan och jag tolkar det som att dom redan har kod att titta på. Jag tror dom skulle bli rätt sura om dom inte får tillgång till koden innan alla hemmasnickare får det.
     
  8. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Ja, det är kanske så. Det låter ganska logiskt att de skall få tillgång till koden först.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  9. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hoppas på svenska! :)
     
  10. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Väntar med spänning på ICS till min Desire S, HTC lär väl ta sin goda tid på sig dock (om ICS ens kommer till Desire S) Cyanogenmod 8 borde väl komma tämligen fort som nightlies iaf.

    Är det någon som har sett nåt vettigt demo på ICS där man ser om det flyter i gränssnittet nu när hårdvaruaccelerering ska vara aktiverat?

    Tjejen köpte en 4s häromdagen och det är fortfarande stor skillnad på flytet mellan Android i Iphone.

    Iom att Iphone har haft det flytet sedan 3G-versionen och på relativt dålig hårdvara så borde det även vara möjligt att få till det på Android och i mitt fall en Desire S tycker jag.

    Vad har ni för åsikter?
     
  11. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Dom flesta videos verkar vara med en tidig version av ICS vilket tyvärr ger en ganska dålig bild av den slutgiltiga produkten vad det gäller prestanda.

    Däremot den grekiska videon som länkades en sida tidigare i denna tråden tycker jag hade bra flyt.

     
  12. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    460

    MINA ENHETER

    Du får nog tyvärr hoppas i onödan. Från Google Mobile-bloggen för en halv månad sedan:
    "We began with just English and Spanish, but today we’re expanding to 14 languages, adding Brazilian Portuguese, Czech, Dutch, French, German, Italian, Japanese, Korean, Mandarin Chinese, Polish, Russian and Turkish."

    Om de inte fått en otrolig rush den senaste tiden då.
     
  13. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samtidigt är det ju över tjugo språk nu tydligen. Och vi vet ju att det är på gång, då Google sedan ganska länge samlat in ljudupptagningar från försökspersoner.

    Dessutom handlade det blogginlägget om voice-translation. :)
     
    Last edited: 31 okt 2011
  14. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag längtar efter att Cyanogen får tag på källkoden, speciellt nu när han jobbar för Samsung! :)
     
  15. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    HW GPU acceleration är på som default för apps i ICS, i Honeycomb måste appen säga till om det:

    Pocketnow
     
  16. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Där såg det faktiskt ut som det flöt rätt ok!
     
  17. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Ingen som har sett en video där någon har gått igenom de "andra" apparna, t.ex. miniräknare och klocka?
     
  18. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Man kan inte ens jämföra på det viset. Apple äger både hårdvara och mjukvara. När de lägger till nya funktioner osv i iOS så programmerar dem till just Deras telefoner och därför släpper dem uppdateringarna direkt till alla deras enheter. Inte så konstigt.

    När det gäller Android så står Google för mjukvaran och HTC, Samsung etc. för hårdvaran där alla kör med olika specifikationer på deras telefoner. Google kan inte sitta och göra uppdateringar specifikt för alla tillverkares telefoner och därför är det upp till dem själva att uppdatera deras telefoner.

    Alltså det är helt upp till hårdvarutillverkaren att släppa uppdateringar.
    Det är därför Nexus-telefonerna får uppdateringar direkt eftersom Google själva har varit med och gjort telefonen och kan därför släppa uppdateringarna direkt.

    Men jag håller med, det är ett problem! Jag tycker också att uppdateringar borde komma ut till alla telefoner samtidigt. Det borde iaf finnas ett allternativ att köra "vanilla"-Android på vilken telefon som helst där de senaste uppdateringarna alltid kommer. Sen är det upp till tillverkaren att modifiera sitt UI till den versionen senare.
     
    Last edited: 2 nov 2011
  19. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Precis mina tankar!
    Google borde ställa hårdare krav på alla som använder Android i Vinstsyfte, (läs HTC, SE, Samsung osv), tex. alla former av UI'n och liknande skit ska vara i apk-form, så att användaren själv kan ta bort det och köra vanilla.
    Sen borde det finnas en tidsgräns (4 veckor?)för hur lång tid det får ta innan uppdateringen kommer till telefonerna, samt att när en telefontillverkare slutar uppdatera en telefon bör detta tas med Google först, så att det inte blir några tveksamheter om att det verkligen handlar hårdvara och inte ekonomi!

    Idag känns det inte särskilt spännande med uppdateringar iom att det kan ta mer än 6 månader innan den tillslut ev. når ut till ens telefon, och då har redan Google släppt både en och två versioner till av samma OS-version.
     
  20. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag är tveksam om det är riktigt så bra som det låter, jag tror att appen måste vara gjord för Android 4.0 (API level 14) som lägsta API-nivå för att det ska slås på automatiskt. Annars får man aktivera det själv som i Honeycomb. Så de flesta appar måste fortfarande göra en (minimal) uppdatering som jag tolkar det iaf.
    Se info från Google här:
    Android Developers Blog: Android 4.0 Graphics and Animations


    EDIT: jag är iofs lite osäker om jag har rätt... :)
     
    Last edited: 2 nov 2011
    tkarki gillar detta.