Strul med 3G. Tappar hastighet.

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av viktor, 4 feb 2010.

  1. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Cry me a river... Fungerar bra för mig. Kör offlineläge på spotify så är det problemet löst.

    Antar att du kör telenor? Telia fungerar helt perfekt, har 3G i stort sett överallt och det går riktigt fort att surfa.
     
  2. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får du H-loggan i statusbaren när du har som högst hastighet? Det har inte jag fått till.
     
  3. Baba330

    Baba330 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får bara 3G-ikon. Som högst ligger jag med Speedtest.net-appen på ca 2,7Mbit/s ner. Detta gäller utanför Uppsala till centrala Sthlm, en sträcka jag rör mig på dagligen.
     
  4. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Med googles orginala ROM får jag inte H(hspa) logon men man använder HSPA för det.
    Men med andra "hackade" ROMs får jag H.
    Hastigheten är samma vare det en orginala ROM:en eller inte.
    Har kommit upp till 4,5Mbit/s som mest...normalt ligger det vid 2Mbit/s.

    "Vanliga" 3G utan HSPA så kommer man endast upp till 384 kbit/s.
     
  5. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo det är verkligen den vägen jag vill ta. Köra spotify i Offlineläge... och det är fortfarande INTE telenor det är fel på. Har kört telenor i många många år och aldrig haft detta problemet. Är ju inte bara spotify som blir värdelöst. Går ju knappt tanka hem ett program med 0.10mbit, surfa kan man ju med glömma. Det står för övrigt 3G hela tiden men det hänger sig på 0.10Mbit. Så att det står 3G där uppe betyder inte att du har det.

    Har varit i kontakt med telenor och jag har inget skräp som ligger på mitt abonnemang heller. Man kan ju köra telefonen i "WCDMA Only" men då blir det problem att ringa ibland... Det är i detta läget man ångrar sitt ingraverade namn på baksidan... Vilken flopp. När ska de börja återkalla telefoner är min fråga.
     
  6. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    inget fel på telefonen. min funkar klockrent med telia!
     
  7. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du borde researcha lite innan du påstår något sådant. Långt fler än Telenoranvändarna som har problem. Möjligt att Telenor och vissa andra operatörer kör något som nexusen inte klarar av. Men när alla andra telefoner på marknaden fungerar med Telenor utom då Nexusen så kan man fan inte skylla på operatören
     
  8. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    konstigt att de funkar för mig då med telia :)
     
  9. topgun

    topgun Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +1

    Telia här funkar klockrent :)
     
  10. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ok då har vi konstaterat att Nexusen fungerar med Telia. Fint, då borde de skriva det "Fungerar bara med vissa operatörer" Vilket skämt
     
  11. Herrola

    Herrola Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem som viktor med min n1 och kör också telenor. Jag har läst lite om att problemet är känt och att många, främst i USA har liknande fel. Men här i sverige verkar det ju som det nästan bara är telenoranvändare som har problmet. Även om problemet ligger i telefonen eller hos operatören så hoppas jag på en lösning snabbt, det börjar bli riktigt störande.

    När min anslutning hänger sig vid 0.1 så brukar jag så in på apn-inställningarna och spara om. Efter det är allt frid och fröjd igen, ett tag iaf.
     
  12. jem

    jem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    ROM:
    128
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix 3
    Telefon 3:
    LG G7 Thinq
    Platta:
    Samsung tab S4
    Jag har inte stött på det problemet med Comviq. Du kanske skulle testa en annan operatör.
     
  13. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har 3 och händer mig varje dag. Vet dock inte om det är samma problem. Min hänger sig inte på 0.1 utan nedladdningen dör helt. Bara uppåtpilen blinkar. Måste sätta på och stänga av WiFi eller ta bort och lägga till APN för att det ska funka igen. Får hoppas det kommer en uppdatering snart, börjar bli lite enerverande :P
     
  14. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad är det för fel på offlineläget? Sitter du och lägger till låtar hela tiden eller?

    Det är telenor som det är fel på. För alla andra fungerar det perfekt. Sluta grina och byt operatör eller sälj din nexus och köp en Nokia eller någon annan dynga.
     
  15. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är snarare Telenor som är skämtet...
     
  16. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vet faktiskt inte var du vill komma... Har haft ett 20tal mobiler på Telenor och aldrig haft detta problemet och nu är det uppenbart att det är en kombination av mobil/operatör som gör att det blir problem (även andra operatörer som inte lirar med nexusen), att skylla allt på telenor är bara fjantigt. Tycker också det är störtlöjligt att fanboya Nexusen som du gör. Att inte kunna kritisera en telefon för en sån här bugg utan att det blir liv... Bli inte som Apple-folket som bara förnekar alla svagheter som deras iphone har.
     
  17. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är ingen bugg. uppenbarligen så gör Telia något rätt och Telenor något fel. sluta fanboya telenor nu... byt operatör eller sluta gnäll. det är inget fel på telefonen.
     
  18. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    haha ja stor chans jag byter operatör för telefonjäveln inte är kompatibel. Skärp till dej nu... Alla youtubeklipp och tickets som finns hos google. Undrar om Google svarar att de ska byta operatör. Du borde börja jobba på supporten där isf, lär bli populär.
     
  19. ArakanI

    ArakanI Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också en N1a med Telenor abonnemang, men det ända problemet jag har är att jag konstant har låg hastighet. Mellan 0.5Mbit till 2Mbit, växlar lite till och från. Ringde Telenor igår och de sa att det var driftstörningar här i Gävle. Har aldrig märkt att jag tappat 3G uppkopplingen, men jag har inte heller använt något program så som Spotify i mer än 30 minuter i sträck. När jag suttit och surfat på telefonen eller kollat runt på Market så har jag inte märkt att jag tappat uppkopplingen.

    Ligger nu och sniglar på 1.4mbit i download och 0.2mbit i upload.
     
  20. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Har en fråga. Vad ska man ha för ngt då? Har comviq och ladda precis ner speedtest.net och fick 1960 kbps i download och 515 kbps med 3g hemifrån mig.. Tänkte testa på lite olika ställen imorgon men vad bör man ligga på?

    edit: Nu fick jag plötsligt 54 kbps i download och 14 i upload några sec efter WTF?