Sense försvann från min Hero

Diskussion i 'Hero' startad av mic, 7 mar 2010.

  1. mic

    mic Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det hela började med att jag fick frågan ibland vilken app som skulle användas för att genomföra vissa uppgifter.
    Fick då välja mellan "Start" och "touch flow".

    Har alltid valt Touch flow, men idag tänkte jag prova vad det andra var och nu ser det ut som min telefon körs med standard android utan sense, och jag får inte tillbaka sense genom att starta om telefonen heller.

    nån som har en aning om vad som hänt eller hur jag får tillbaka sense igen ?
     
  2. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Du har markerat "välj som standard " och gjort "start" till default
    Gå till inställningar > program > hantera program. Leta upp Touch flow i listan som dyker upp efter väldigt lång tid. Välj sen rensa standardinställning eller nått liknande. Tryck home och då bör du få valet igen. Markera välj som standard och klicka på touch flow så slipper du få frågan igen
     
  3. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    va? :O kan man ha standard android utan att roota?
     
  4. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Standard homescreen ja, men sense grejjerna ligger ändå i bakgrunden och laggar :)
     
  5. svetav

    svetav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hänger på med en fråga.
    Bytte till ett kontantkort när jag var i Spanien. När jag nu bytt tillbaks till Telia-simmen så får jag upp "Tyvärr! Processen com.htc.launcher för programmet TouchFLO stoppades oväntat. Försök igen." Tvinga fram en stängning. Detta dyker upp i stort sett varje gång jag använt nån app.
    Och nästan varje gång jag trycker på "Home-knappen" så står det "vänta" en lååång stund.
    Standard-Rom, inga tweaks.
    Provade tipset ovan, men det hjälpte inte.
     
  6. svetav

    svetav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Äh. Jag ominstallerade senaste rommen från HTC (den från september). Problem gone. Liksom alla nerladdade program etc... :-(
     
  7. Jontew

    Jontew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur får man bort Start?

    Jag har också problem med Start. Haft telefonen ett tag (köpt i Sverige oktober 2009) men är egentligen inte intresserad av att flasha rom och sånt. Varannan gång jag avslutar nåt måste jag välja mellan Start och TouchFlo. Touchflo är ju HTC men vad https://swedroid.se/forum/images/smilies/angry.png är Start? Har den följt med nåt annat? Hur får man bort det? Har formaterat om SD och återställt den till fabriksinställning, men det hjälpte inte. Måste jag ominstallera ROM?
     
  8. psykopat

    psykopat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem, men när jag ska gå in på "Hantera program" så hänger sig telefonen och jag måste skriva in min pinkod igen, men jag kommer alltså inte in på "Hantera program" och så har det varit ett tag nu, är det någon som har en lösning på detta problem eller måste jag lämna in telefonen?:ehm:
     
  9. psykopat

    psykopat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu fixade sig problemet :)
     
  10. alexbergsland

    alexbergsland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    OT

    Tips om man lätt vill göra backup på program, sms osv.. Funkade inte nå vidare att göra backup på Home Screen men kan att göra med att jag bytte Rom också..
    MyBackup
    [​IMG]