Problem: Random Reboot

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nalle puh, 22 sept 2011.

  1. mr wizz

    mr wizz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klar dom behöver mer kött på benen, men jag är nog inte den ända som sagt detta till deras support.
    Men ingen där känner ju tydligen till detta problem, det som borde hända är ju att dom säga att vi känner till detta och jobbar på en lösning.
    Har dragit ett till mail till dom, och hoppas någon mer kunnig person ringer till mig denna gång.
    Vi får se.
     
  2. Theo

    Theo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När dom ringer så kan du ju påpeka att det växer fram en tråd på swedroid om sgs2'ans random omstarter. Tänkte själv sätta mig o skriva mail till dom och till phonehouse. Ska först se om det kommer en omstart ikväll igen som det brukar, nu när jag stängt ner wifi.
     
  3. mr wizz

    mr wizz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Igen :)
    Jag refererade till denna tråd i ett av mina mail samt till den som finns på xda:
    [Q] Galaxy S2 spontaneously rebooting - Page 11 - xda-developers
    Det verkar vara deras taktik att inte bry sig om att det finns folk med problem.
    Men vi får se, skickar fler in om detta så blir det bättre.
     
  4. Theo

    Theo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah nice flummade igenom tråden på xda lite snabbt men det är precis som här, några misstänker sd kort, både använda sdkort och de som är tomma, och andra misstänker wifi.. och nån misstänker batteriet som glappar.

    Glapp går bort för mig för den ligger alltid still, orörd, på bordet i köket på kvällarna när jag kommit hem från jobbet och det är då den rebootar.

    Har skrivit till samsung sverige på facebook för att uppmärksamma dom om denna tråden och frågat om detta är något dom jobbar på
     
  5. Theo

    Theo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Killen från samsung sverige som svarade mig på facebook är nog fritidspolitiker. Han svarade mig jättefint utan att på något sätt besvara min fråga.
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    I mitt fall så beror som sagt omstarterna på mitt SD-kort. Jag vet inte hur eller varför de inträffar. Min teori just nu är att det är något med filsystemet eller liknande. Jag har kommit upp med lite konstiga siffror som jag tänkte bolla och se om någon av er känner igen.

    Minne: Samsung original minne 32GB Class 10 inköpt på webbhallen.

    Exakt Minneskapacitet efter formatering
    - Formaterat av SGS2 (2.3.5):
    Windows säger: 31 384 567 808 Bytes (29,2GB)
    Android säger: 29,23GB

    - Formaterat av ZTE Blade (CM7 2.3.7):
    Windows säger: 31 331 057 664 Bytes (29,1GB)
    Android säger: 29,18GB


    Frågan är då...
    Varför blir de olika mycket ledigt utrymme beroende på om minnet var formaterat av min SGS2 eller av min ZTE Blade? Bladen ger mig mindre utrymme och SGS2:an ger mig mer minne. Varför? De är ju ändå Fat32. De bör ju inte vara någon skillnad. Kan det vara så att SGS2 formateringen ger mig tillgång till mer minne än vad jag fysiskt har och därför så rebootar systemet för något blir tjall i systemet tro? De är som sagt bara gissningar. De kanske inte har något alls med omstarterna. Men det är de enda udda jag har kunnat hitta so far.

    Jag ska prova nu att ha minnet i luren igen. De har gått cirka 2 veckor utan en enda reboot sen jag tog ur minnet ur min SGS2. Denna gång har jag formaterat minnet i min Blade istället för låta SGS2 hantera de. Jag rapporterar tillbaka när jag undersökt detta mera. Men det är skumt.
     
  7. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag hade några också. Jag flyttade tillbaka alla aps från sdkortet till telefonen och sedan dess inga reboots.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. mr wizz

    mr wizz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka telefonen idag från Delta-Service dom hittar inget fel, och detta trotts att jag bifogade 15 sidor med felkoder ifrån min telefon (använde logcat).
    Skickat in ett klagomål till Samsung nu på fairshopping.se.
    Gå gärna in på Fairshopping.se - Omstarts problem Samsung Galaxy S2
    och klicka på att ni också vill ha svar.
    Återkommer med resultat sedan.
     
  9. ravenswood

    ravenswood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Samma för mig. Kör med Samsung 32gb minneskort formaterat i luren.

    Skickat från min Galaxy SII
     
  10. E.B.

    E.B. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag surfade precis med wifi och mitt i laddningen av en sida frös mobilen och den startade om. Dessutom gick batteriet från 33% till 10%!! Jag fick mainboarden utbytt tre veckor sen pga liknande frysning när jag spelade ett spel.
     
  11. VoKEy

    VoKEy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem direkt efter uppdateringen till 2.3.5. Mobilen startade om 1 ggr/dygn. Läste lite i denna tråd och bestämmde mig för att formaterade SD kortet. Då hade jag ingen omstart det första 2 dygnen. Sedan kom en. Efter det har mobilen inte startat om på ca 3veckor.
     
  12. Hellpig

    Hellpig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm, min startade om inatt - första gången det har hänt sedan jag köpte den för 3-4 månader sedan. Mest irriterande var att mitt alarm avaktiverades, nu vaknade jag ju innan det skulle ringt men ibland behöver man kunna lita på att man vaknar i tid! :(
     
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    tycker mig se ett mönster mellan dual-core telefoner och sporadiska omstarter? LG 2X hallå.
     
  14. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tänkte bara följa upp min post ifrån igår. Jag har fortfarande SD kortet i och inga omstarter ännu. :)

    Fast går de en vecka så är de nog rätt safe. Undra om de är bara om man har appar på sdkortet som reboots uppstår.. Med så mkt internminne som SGS2:an har så behöver man ju nästan aldrig installera nåt på SD kortet. Så då går de ju att leva med buggen tills ICS kommer och nya drivrutiner där till kommer till oss :)
     
  15. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    kan jag få se dina log-cat-loggar?

    (använd helst Pastebin.com - #1 paste tool since 2002! )
     
  16. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det sambandet finns inte, jag har sett omstarter på en mängd olika android-telefoner dualcore eller inte, ofta är det en kernel-panic i linux och gonatt.
     
  17. mr wizz

    mr wizz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte filen kvar, printade ut 15 sidor av den och skickade med till Delta-service.
    Har iof kvar alla dom sidorna (dom skickade tillbaka dessa efter deras koll)
     
  18. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick svar från Samsung nu och kan konstatera att de inte verkar veta var problemet ligger. Försöker maila igen.

    Enligt en kollega som jobbade för samsung innan så tror han att supoprten är i Lettland. Dock är han osäker på detta...


    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  19. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja då har min gått en vecka utan omstarter och utan SD. Stoppade i SD kortet i går kväll, har bara lite musik på det och har inte använt det. Visst fan starta den om nyss.

    Nu har jag formaterat om kortet i telefonen och skall låta det sitta i tomt och se när nästa omstart kommer.
     
  20. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tänkte bara följa upp här igen.

    Vad jag gjort:
    Random restarts (SD kort sitter i)
    Inga fler random restarts (SD kort sitter inte i)
    Inga fler random restarts (SD kortet sitter nu i och är nyformaterat och endast mp3or ligger på kortet)
    Nya random restarts (SD Kortet suttit i några dagar)... Jag har nu dock installerat lite appar ifrån market och någon app har lagrat filer på SD Kortet som jag inte har godkänt. Har raderat mapparna och avinstallerat de appar jag lagt in. Inga fler omstarter so far.. men de har bara gått två dagar sedan sista restarten.

    SJUKT IRRITERANDE att de ska va så här dock ! :mad:
    De är ju knappast något fel på SD Kortet och de va inga problem med 2.3.3. Hoppas detta fixas iom ICS och inte förvärras.