Logitech Revue

Diskussion i 'TV' startad av basheater, 8 okt 2010.

  1. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Är lite småsugen på en sådan här. Hur är det, kan man använda typ Voddler och andra streaming hemsidor och dylikt?
    Funkar det bra att surfa på vanliga hemsidor?

    Är ni nöjda? :)
     
  2. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Voddler funkar inte
    Headweb funkar inte
    SF Anytime funkar inte
    Viaplay funkar inte

    Antingen streamar dom i Silverlight (Viaplay) eller så behöver Flash uppdateras (vilket inte går)

    Mycket annat funkar dock, tex dom vanliga playkanalerna (SVT, TV3, TV4, TV8 mfl)
    Youtube funkar bra

    Surfa funkar hur bra som helst

    Jag är mycket nöjd med mina, ångrar inte för en sekund att jag slängde ut både burken med XBMC och min Boxee box och ersatte dom med ett par Revue

    Som sagts tidigare så ska Sonyenheter få sin uppdatering i början på nästa vecka och kort därefter ska Revue få sin
    Då blir det ännu roligare att ha en Revue :)
     
  3. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Okej, synd att Voddler inte funkade ;p
    Nån som kan testa om IceFilms.info - Quality DivX TV & Movies funkar?
    Och så får ni gärna kolla min köpestråd på Köp&Sälj om nån vill bli av med en ;D
     
  4. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Med uppdateringen som ska komma ganska snart ska Market finnas tillgängligt och då bör det funka att dra ner Voddler-appen...kanske :)

    icefilms har jag svårt att se hur det skulle funka, har inte testat iofs
     
  5. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jo det klart, lite synd då det är en grym hemsida för streamad film!
    Fan jag vill ha en sån, men vill inte punga ut de 150 $arna som de säljer dem för på Ebay...
     
  6. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Förresten, måste man ha en digitalbox för att det ska funka? För jag fattar inte exakt vad de menar med det hela.
     
  7. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Digitalbox kan kopplas in och sen styr man den också via Revuens tangentbord, om man nu vill det. Men det är inget som krävs
     
  8. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jaha, men då skippar jag nog den... Verkar som om HC uppdateringen kommer medföra väldigt många nya saker, så som Android Market :P
     
  9. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  10. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag kör med TVersity (gratisversionen) på min PC vilket funkar utmärkt för att streama till min Revue. Kan spela det mesta men en del format stöds dock inte.
     
  11. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  12. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Logitech har specificerat förändringarna som kommer med uppdateringen i ett inlägg på deras forum:

    ---

    [Announcem​ent] Logitech Revue with Google TV with Android 3.1 - What’s Changing.

    As you may have heard, the new version of Google TV was announced on October 28. A free, automatic upgrade of Google TV with Android 3.1 will be coming soon to your Logitech Revue.

    With this update, you will enjoy unprecedented entertainment choices. Whether it’s your favorite show, movie, YouTube video, or the latest app from the Android Market, Revue will bring it to your HDTV seamlessly:
    - The Android 3.1 update to Logitech Revue with Google TV will improve your overall user experience, including the home screen, which will be more intuitive, easily customizable, and designed to get you as quickly as possible to where you want to go.
    - Logitech Revue with Google TV with Android 3.1 will still give you Google Chrome for powerful search on your HDTV. But, since many video sites use Adobe Flash, Google TV will now come with Adobe Flash player version 10.2.
    - Google TV with Android 3.1 will also give you an updated TV & Movies app that provides one place to browse for shows and movies based on what you want to watch, wherever they are playing: including live and On-Demand TV shows, and On-Demand movies. If you choose, these recommendations can be personalized for your tastes.
    - The Android 3.1 update to Logitech Revue with Google TV will give you Android apps from the Android Market on your HDTV.
    - - At the time of the Android 3.1 update, there will be around 30 apps optimized for the TV, with hundreds of others built for mobile devices that will work on the TV.
    - - With more apps added all the time, Revue will be your living room’s fastest growing entertainment hub.

    Logitech Revue with Google TV with Android 3.1 will include an improved Logitech Media Player experience, which will deliver smooth access to your personal content, including photos, downloaded music files and home videos that are stored on a USB drive or a DLNA-compatible media server on your home network.
    - Turning your PC or Mac into a media server will be made even easier with our free Logitech Media Server software.
    - Just download and install this server software onto your computer, and you will make it simple for Revue to access your stored media over a wireless or wired network.
    - The software will also help organize your media – making it searchable through the Quick Search Box on Google TV. Then, your libraries of music, movies and photos will only be a few keystrokes away.
    - Revue also works with many other popular third-party DLNA media servers to access networked media content.
    ...

    Trevligt att Logitechs Mediaplayer kommer att uppdateras, hoppas på bättre codec-stöd. Kul att de även släpper Media server-mjukvara som är anpassad till Revue:n.
     
  13. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Fan man blir ju bara mer och mer sugen ju :(
     
  14. Qmez

    Qmez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  15. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Är rätt sugen på att byta ut min Boxee i biorummet nu när jag såg att Plex kommer. Vore skönt att få biblioteket synkat med min htpc (mac mini) i vardagsrummet.
     
  16. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Hur funkar Plex då? Fattade inget på deras hemsida, nån som kan förklara eller är det typ som en mediaserver? :P
     
  17. Qmez

    Qmez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Precis, programmet består av server- och klientdel, och klientprogramvaran har nu släppts till Google TV. Ser ut att vara väldigt smidigt och snyggt.
     
  18. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis hunnit testa Plex på GTV en sväng. Verkar fungera smidigt, även om det går lite segt att scrolla igenom alla filmer. Finns dock en sökruta jag ej hunnit testa än.

    Fungerar fint att spela upp allt och är snabbare än vad jag förväntat mig. :)

    Ska ta och se lite serier nu, mest för att testa. :D
     
  19. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Varför gör ni mig så sugen? ;/
     
  20. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Var har ni som köpt beställt ifrån?
    Såg att BestBuy.com tog 99$ och Buy.com 89$ (tror dock den var refurbished).
    Amazon ligger på 119$.
    (Logitech.com tar 99$ och finns inte i lager)
     
    Last edited: 4 nov 2011