Samsung Galaxy W

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Anneth, 30 okt 2011.

  1. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har tittat på den med, men hittar ingen fakta på om den har reptåligt glas,eller om den har super-lcd skärm.
     
  3. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Verkar vara lagom stor skärm!
    Är det usb-host på den?
    Går det att köpa kraftigare batteri?
    Är det bättre att köpa galxy s plus?
    Är det hdmi-ut på den?

    Svara gärna då input behövs (har velat i ett halvår...)o_O
     
  4. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ingen hdmi vad ja vet,möjligt med dlna.
    Var i kontakt med samsung,som sa att de inte var något reptåligt glas, iallafall inte gorilla. Så skärmskydd ett måste.

    Galaxy s plus har super-amoled skärm vs lcd.

    Fördelen med galax w är i mina ögon lite smidigare format,och led-lampan till kameran.
     
  5. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    När jag jämför storleken på dom verkar det bara skilja ca 1 cm på höjden o ca 4 mm på bredden o 2 mm i tjocklek... Verkar inte vara jätteskillnad i formatet heller alltså.
    Svårt att välja!!!:ehm:
     
  6. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker också galaxy W verkar, spännande men efter att ha läst den här reviewn just angående ljudet i telefonen blev jag lite tveksam. Är det någon här som köpt telefonen och har en annan åsikt än reviewern?

    Samsung GALAXY W Review - Performance and Conclusion
     
  7. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fått ny info ifrån Samsung, är tydligen något slags reptåligt glas, men inte gorilla.
     
  8. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skärmen är riktigt bra faktiskt,måste va någon typ av ips, för den har fina betrakningsvinklar. Lite input bara:)
     
  9. tjocken

    tjocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Var på elgiganten igår och beställde en galaxy W. Priset va på 2995:-. Billigt och bra! får den förhoppningsvis imorn men innan denna vecka skulle den ha kommit in! perfekt ju! :)
     
  10. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är du säker att du var på elgiganten?
    Dom säljer nämligen inte telefonen, den finns inte ens som kommande på deras hemsida. Hur ska du kunna få den imorgon?????
    Är du säker att du var där och ingen annanstans? o_O
     
  11. tjocken

    tjocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja jag är helt säker på att jag va på elgiganten, dom la en beställning till mig och sa att den förhoppningsvis finns Onsdag, men kunde garantera denna vecka. Ska dit imorn eftermiddag/kväll och kolla om den kommit. Det va inga problem för dom att ta hem den från deras leverantör inte sa dom. Men jag kan återkomma när jag varit där och kollat om den kommit eller inte. Men jag är helt säker det va elgiganten!;)
     
  12. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ok :P.

    Berätta gärna när du fått den och jättegärna en kort recension om du vill, vågar o kan. :D


    EDIT:
    Mailade Elgiganten om när dom skulle få in Galaxy W och fick detta svar:

    /
    Hej

    Tack för ditt mail!
    Vi har inget bekräftat datum på det för tillfället tyvärr men det kommer nog dröja länge.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning / Best regards
    Markus B

    Kundcenter
    /

    Verkar som att dom var bussiga och körde en specialare till dig alltså. Men då vet man att det inte är någon idé att vänta på att Elgiganten skall få in den utan då är det bättre att köpa telefonen från annan butik.
     
    Last edited: 16 nov 2011
  13. tjocken

    tjocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har jag precis varit på elgiganten och hämtat ut telefonen. Det var bara jag som hade beställt den, men den va inte till mig; så kan inte idag ge en recension tyvärr. Men till helgen har jag känt och klämt på den kan jag lova!:) Men det gick smidigt som bara den att hämta ut den.
    Ja, det va nog en liten specialare för mig då, jag känner iofs killen som beställde den åt mig så. Men dom beställde hem tre stycken, så har du vägarna förbi Nyköping så är det bara svänga in, svart är den färgen som finns. 2995:- är priset till kund. Så riktigt bra pris oxå faktiskt!
     
  14. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Grattis!

    Ser fram mot recensionen!
     
  15. tjocken

    tjocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja det kommer komma en mindre recension så fort jag testat den lite grann!
    Nu undrar jag bara om det är någon som vet vart man kan köpa skärmskydd och någon typ av skal till den, på svensk hemsida helst? Då jag va först att köpa den på elgiganten så hade dom ju inget där.....
     
  16. ellmark

    ellmark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte heller hittat något skärmskydd till min, verkar som det kan dröja ett tag. Håller utkik hos dem som säljer modellen, har även frågat på teknikmagasinet och telia.

    Återkom gärna med hur det fungerar att smsa med den. För mig funkar det tyvärr dåligt, har startat en tråd om det för några dagar sen. Måste kontakta Dustin imorgon, antar att jag får använda gamla telefonen ett tag framöver, om det inte går att göra nån slags uppdatering(?) själv...Surt!
     
  17. tjocken

    tjocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    så, nu tänkte jag att jag skulle komma med min lilla minirecenssion av galaxy W.
    Första känslan när man håller i den är att den är väldigt robust, det är en riktigt skön känsla när man håller i den, ligger perfekt i handen för enhandsanvändning, aningen tung är första känslan, men det vänjer man sig vid. Det känns verkligen som att samsung har lyckats med designen denna gång, helheten liksom. Den känns inte alls så platstig som en SGS II gör utan mycket mera robust.
    Ja, displayen är en riktigt behaglig upplevelse, riktigt starkt ljus på den och man ser allt väldigt tydligt, jag såg inte skymten av döda pixlar eller något konstigt med telefonens skärm. Det funkar hur bra som helst att surfa med den, öppnar snabbt ganska så komplicerade sidor och ha flera flikar uppe samtidigt är inga problem, märker ingen skillnad i hastighet eller liknande. Videospelning hann jag inte testa tyvärr men kan inte se annat än man får det man betalar för liksom, så det blir nog en helt ok upplevelse om man vill kolla på typ aftonbladet tv eller liknande.
    Den funkar riktigt snabbt i gränssnittet upplever jag det som, inga direkta hackningar, men det är klart, letar man efter det så hittar man nog, men samma sak här. Man får återigen vad man betalar för, är man känslig för sånt microlagg så ska man nog köpa en betydligt dyrare telefon.
    Ja, jag kan inte direkt hitta några nackdelar med denna telefonen förutom att den fortfarande har en barnsjukdom som det så fint heter, och den är för tillfället samtalen, den kopplar upp samtalet men sedan så hörs ingenting. Det blir precis tyst i båda telefonerna, det händer ungefär var 5:e samtal. Dock har detta blivit bekräftat av Samsung själva som säger att dom jobbar på en lösning på problemet. liknande det galaxy nexus nu har råkat ut för inför Sverige lanseringen. Så med den uppdateringen så tror jag som sagt att denna telefon kommer vara en riktigt utmanare i mellanskiktet av telefoner. Lagom dyr för en som vill ha en väl fungerande telefon men som sagt, ingen jättetopp prestanda. Men jag är ärligt imponerad av snabbheten i surfningen med telefonen.

    Så helhetsintrycket blir en grym telefon om man ser till priset, en bugg hittills men den är som sagt bekräftad av Samsung själva så det jobbas ju på en lösning, tilläggas ska oxå göras att buggen åtgärdas för stunden med en omstart.

    Är det något mer ni undrar över så ska jag försöka svara på det så snabbt och bra som möjligt, ska bli intressant att se om swedroid själva kommer ut med ett test av den?! Men bara säga till om det är något som ni undrar över eller är oklart!!
     
    Dercie, bernard och Anneth gillar detta.
  18. Anneth

    Anneth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är kameran i mobilen?
     
  19. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Riktigt kul med en bra review!

    Ljudet är ju som sagt ett problem för många där många klagar på att volymen vid samtal är alldeles för låg. Har du någon länk till där samsung säger sig veta om problemen och utreder dem?

    I övrigt, tack för review!



     
  20. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    @ "tjocken"

    Först och främst, tack för recensionen :) Min kompis köpte denna i dag och jag har bara hunnit känna på den en kort stund och den verkar helt ok. Det jag däremot saknade på den var "haptic feedback" (vibration i skärmen på t.ex. t-bordet)

    Var inne och letade lite snabbt i menyerna men kunde inte hitta något om detta. Är det något du vet om dom slopat eller finns det med?