Vi med defekta lurar - ska vi inte gå i samlad trupp?!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av gässar, 12 okt 2011.

  1. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Absolut! Ju fler enskilda klagomål som kommer in desto bättre. Passa på och gå med i gruppen också.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  2. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag fick svar från LG ang min VOC som gällde 2.3-uppdateringen, videosamtal och appar på minneskortet. Tyvärr kunde de inte ta sitt sunda förnuft till fånga och sa att telefonen fungerar enligt specifikation nu. 2.3 har vi fått och nu har jag också fått igång videosamtal. Helt ok för min del, MEN jag kan fortfarande inte installera appar på mitt minneskort. Även om killen från LG håller med om att det kan misstolkas att minneskort för LG är det interna minnet går min VOC inte igenom utan han rekommenderar mig att prata med min konsumentvägledare.

    Så...
    Jag har skickat ett mail till konsumentvägledaren här i lund där jag förklarat läget om appar på minneskortet och så har jag bifogat manualen som LG tillhandahåller. Sen bifogade jag även det inspelade samtalet jag hade med LG igår där LGs person snurrar in sig i sina egna begrepp och till slut håller med mig om att ett minneskort är ett externt sådant :)
     
  3. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag fick svar från konsumentvägledaren nu. Hon hänvisade mig till ARN. Ska fylla i en anmälan i helgen.
     
    Polynoma gillar detta.
  4. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har du lust att klistra in svaret du fick i tråden? Kan vara kul att läsa:)


    När det gäller reklamation, måste man verkligen lämna in varan 3 gånger innan man får reklamera, jag vill reklamera skiten direkt! Jag har precis börjat plugga affärsjuridik i skolan så ska kolla med min lärare där också vad jag har rätt att göra.
     
  5. KlasF

    KlasF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, dom har rätt att försöka avhjälpa felet två ggr. Tredje gången är då reklamationen sker.
     
  6. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Och om de inte kan återskapa felet i verkstaden men jag hävdar att felet finns, får jag ändå reklamera? Felen jag har händer typ några gånger i veckan men tillräckligt att jag ska vilja bli av med den!
     
  7. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Ja, det går ändå att reklamera! Anovo kunde inte återskapa mina omstarter och bsod och skickade tillbaka min O2X efter 2 st reparationsförsök med motiveringen: "Hittar inget fel." Problemen kvarstod så jag skickade in den för reklamation, och LG godkände reklamationen.

    Sent from my SGSII using Tapatalk