Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

  1. Gabbe

    Gabbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Eh, varför inte då?? o_O
    Det är ju ändå root fast genom ett annat program... :neutral:
     
  2. Mäd

    Mäd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag löste det tillslut!
    Nu kan jag be dom ta av mig tvångströjan och låsa upp dörren från den madrasserade cellen
     
  3. affe

    affe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    MEN....All uppkoppling typ till FB,twitter,wordfeud osv går tungt eller inte alls...Varför? :ehm:

    EDIT: Slog av wifi å då gick det bättre..??????
     
    Last edited: 4 nov 2011
  4. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu verkar jag ha fått ordning på det mesta. Har återställt den några gånger och nu verkar det mesta funka. Fast batteriet dog efter lite drygt 6 timmar.
     
  5. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gabbe nej det funkar tyvärr inte med Superoneclick, den kan inte mount SD-Card.

    Dock så är det mycket mycket bättre spelprestanda nu. T.ex Tintin från Gameloft laggade lite förut här och där vilket det inte gör nu. Så jäklar vilket flyt det är i det spelet nu. Shadowgun flöt på bra förut också men jag tycker ändå det är lite bättre framerate nu efter uppgraderingen :)

    Nu funkar denna telefon som den ska, snabb som attan riktigt nöjd med luren.
     
  6. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu har jag fixat och donat och kan inte mer än hålla med fan vilket flyt det är på allt och jag som ringde och skällde som fan på LG idag hehe. Fast man skall ju inte behöva återställa den en 3-4 gånger för att det skall funka. Men skall kolla i morgon hur det är med batteri tiden. Och sen hoppas jag få ordning på ADW och kalendern dessa funkar inte ihop.
     
  7. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Otur du hade med uppdateringen Rexa, jag höll tummarna på att min skulle funka direkt. Har varit med förut när den har hängt sig with S/W upgrade. Men nu gick det hela vägen första gången som tur var.
     
  8. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Gick finfint att uppgradera. Först försöket, no problema :D
     
  9. Thorbearswe

    Thorbearswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    om det är kalender widgeten du menar så använder jag mig av denna "lösning":

    APPWIDGETPICKER - Nice app that organizes your widgets and allows to use LG widgets with third party launchers (Thanks to boombuler) [App] AppWidgetPicker - xda-developers
     
  10. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min f.d. LG2X som frugan fick känns väldigt bra efter uppgraderingen. Tyckte t.o.m. att den kändes snabbare än SGS2 så jag la dem bredvid varandra och gjorde ett antal jämförande operationer. SGS2 är aningen snabbare överlag men skillanden är inte direkt störande för LGn. Där man märker att LGn fortfarande är lite seg är att presentera bilder i Galleriet innan de blir skarpa. Av någon anledning är det en näst intill störande fördröjning.

    Bra jobbat av LG i vilket fall och jag är tacksam att de fick fram uppgraderingen till slut och inte svek LG2X kunder. Även om de har förlorat en massa kunder p.g.a. de problem som har varit, och dessa kanske kvarstår hos många som har lurar med fel på, så ökade mitt förtroende för dem många kliv med detta.
     
  11. DJ_danne

    DJ_danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad jag sett hittills efter uppgraderingen funkar allt fint (dock inte testat gpsen än) och den flyter helt klart på bättre än innan. Svårt att uttala sig om batteritid redan, men under natten har den knappt tappat något batteri alls. Sen märkte jag att spelprestandan verkar ha ökat (som nämndes tidigare). Great medival battles (lr vad det nu heter) laggade så mkt på en bana att jag slutade spela, men nu är den banan laggfri, känns inte som en slump :)

    Edit: testade gpsen och den fungerade också :)
     
    Last edited: 5 nov 2011
  12. boojangel

    boojangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har kört med cm7 , miui modaco mm och där har alltid funnits något störande moment , efter 2.3.4 uppgraderingen så tycker jag att alla dessa störande moment är borta så nu är jag äntligen super nöjd med mobilen
     
  13. jonasn3

    jonasn3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, nån mer som har upptäckt att man inte kan använda LG's widgets om man kör t.ex. launcherpro efter uppdatering+reset ? Då får man bara upp default-widgets för android samt launcherpros egna widgets.. hmm
     
  14. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Det var så innan också, jag lovar...

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  15. Sonka

    Sonka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har fått gpsen att fungera efter uppdateringen? om det är det hur gjorde ni?

    ...

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
    Last edited: 5 nov 2011
  16. jonasn3

    jonasn3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag använde ju LG's väder-widget, och anteckningar-widget med launcherpro innan.. Så så var det inte.
     
  17. Bastica

    Bastica Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lade in 2.3, blåste telefonen. Vilken skillnad på telefon. Flyter på mycket bättre än förut, hatar att säga det då jag avskyr apple men "iphone flyt" kan man väl kalla det. Min batteritid är betydligt bättre nu än förut. Känns som en helt ny telefon. Men det ska till en riktigt snabb launch av ics för att jag ska förlåta LG helt.
     
  18. Hero-K

    Hero-K Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det finns en lösning för detta. Som Torbearswe skrev några poster längre upp

    ""]om det är kalender widgeten du menar så använder jag mig av denna "lösning":

    APPWIDGETPICKER - Nice app that organizes your widgets and allows to use LG widgets with third party launchers (Thanks to boombuler) [App] AppWidgetPicker - xda-developers""
     
    Thorbearswe gillar detta.
  19. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kanske en dum fråga men ni som kör en Hard Reset, hur backupar ni då? Jag har bara hittat backup program som kräver root:(
     
  20. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mitt batteri har knappt minskat något under natten. Jag fick dock till samma batteriprestanda själv när jag hade min rootad under froyo då jag tog bort startsida för bil som dränerar batteri och jag vänder ej den appen heller.