'Viktigt' Problemlösning till Updatering 4% i LG mobile update (lösningen hittad!!!!)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av alexoid, 4 nov 2011.

  1. alexoid

    alexoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har jobbat med det här nu i många många timmar. Dessutom kan jag inte uppdatera själv.

    Anledning till varför uppdateringen fastnar på 4% är att telefonen efter omstart hamnar som LG mobile composite USB device men då blir det fel.
    Själva drivern får man från internetdelningen via USB
    Men problemet är att Windows känner inte signaturen från själva devicen.
    Jag har försköt med allt men saken är den att jag har wipet telefonen ganska nyligen för första gången. Nu pratar jag om formatering av interna SD kortet.

    Så det som fanns innan är det som Windows känner inte igen och då fastnar uppgraderingen.

    Jag skulle be någon med fungerande telefonen som har blivit uppdaterad att kopiera LG interna LGP990 mapp och posta nerladdningslänken här.
    Mappen behöver innehålla allt system filer.
    Dessutom ber jag någon kolla om telefonens system filer finns fristående någonstants
    Kolla gärna om det finns nån mapp med namn .android och vad som finns i .android secure
     
    Last edited: 4 nov 2011
  2. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Testa ta ur batteriet och starta telefonen med vol- så du kommer till sw update, har du drivare för det läget så borde även LGs egna update funka. Om inte smartflash hittar COM port så har du inga eller fel drivisar, de finns att ladda ner så de behöver inte ligga på telefonminnet.
     
  3. alexoid

    alexoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har gjort allt man kan tänka sig göra. det ända jag kan inte göra är att gå recovery på pc för jag har win 7 och det är inte samma som xp. jag kan inte gå tillbaks än typ 10 sista restorepoints.

    Jag har tom avinstallerat allt av LG på datan och installerat på nytt gjord registry clean. asså allt man kan tänka sig.
    Här ligger problemet

    LGE mobile composite USB device
    Universal Serial Bus controllers
    LG Electronics Inc.
    Location : Port_#0001.Hub_#0004

    Windows cannot verify the digital signature for the drivers required for this device. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source. (Code 52)

    Herregud asså det går inte. Gjort en ominstallation av lg på nytt. Datan var ren från LG på allt.
    Kört denna gång installation från pc suite den senaste från början. Då får man allt via den. Usb drivers, on screen, lg update tool, allt. Och när den laddar ner GB och efter omstart så vill datan installera usb mobile copmosite device men det går inte.
     
    Last edited: 4 nov 2011
  4. alexoid

    alexoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu har jag hittad lösningen men det förklarar ingeting.
    Dom nya drivers är helt fel.
    Tur så hade jag sparat LG pc suite nånstans på datan. Kopierat tillbaks den till telefonen.
    Jag har raderat absolut allt som finns från lg på datan.
    Jag har kört lg install från mappen och det har installerats allt på datan.
    Nu när telefonen startar om för att hamna i S/W upgrade då installeras den jävla USB composite device och två till.
    Nu funkar det och jag har precis uppgraderat telefonen.
     
  5. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det har med USB drivarna att göra. Fick inte heller rätt med det från början hur jag än gjorde. LG har som vanligt lyckats krångla till det med mjukvara. USB drivarna som låg på min dator var dom som följde med i programmerad när jag installerade PC skits vid inköp av telefonen för 8 Månader sen. Programmet klagar inte på detta. Om man i LG S program klickar uppdaterar USB drivrutiner så får man en nyare version men inte dom senaste. Dom senaste drivarna får man om man hämtar allt direkt från LGs helsida alltså både USB drivare och PCsuite. Jag löste det så här. Tog en dator som inte förpestats med LG mjukvara. Installerade USB drivarna från deras helsida till modell LGP990. när.den var färdig La jag på PC SUITE. sen funkade min.
     
  6. alexoid

    alexoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tro mig jag har försökt allt förutom bundle drivers som finns redan på telefonen.
    Det går inte. Oavsett var man laddar dom ifrån och oavsett vilken turordning man installerar.
    Om man rensar datan på lg helt och hållet men då måste man göra registry clean och sen installerar bundle då funkar det klockrent
     
  7. ionizer

    ionizer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag installerade PC-sync som sedan installerade om LG update tool. Sen fungerade det klockrent. Jävligt irriterande att LG valt att inte låta en köra OTA dock, lite av anledningen att man kör android är ju för att slippa beblanda telefonen med Windows.
    HTC tillåter ju till och med uppgraderingar via 3G, skärp er LG!
     
  8. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det går fint att köra denna update OTA, jag gjorde det. Smartflashade 10b och sen blev det 20l OTA så där har inte LG gjort fel (sen om det går via 3g eller inte har jag ingen aning om, men de flesta drar sej nog för +200MB över 3g).

    Att de skickar med drivisar som inte är signerade är däremot inte ok, kör man ett 64bits system går det inte, och det är nog dåligt att man måste ha windows för att köra deras update tool.
     
  9. ionizer

    ionizer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Från början fanns inte updaten via OTA. Antar att LG blev nerringda och fixade det. 200mb över 3g är itne optimalt men det är skit att inte ens få valet....
     
  10. Irlut

    Irlut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag kollade nyss och den verkar inte finnas nu heller. Är du säker på att det äe V20D som finns OTA?
     
  11. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Sen när gick det att köra uppgraderingen OTA via 3G?

     
  12. ionizer

    ionizer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funkar på HTC har aldrig gått på LG vilket är sunkit.
    Har inte kollat om OTA finns just nu till LG jag körde via PC...Skit på långa spön ska de ha...
     
  13. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    OTA funkar endast via Wifi, går alltså ej med 3G för er som inte vet.
     
  14. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nej det är V20l jag har på min och den gick finfint via wifi

    Jo jag hör för mej att man får något meddelande om att slå på wifi, tror inte jag sett det på min 2X, men på X10i
     
  15. Irlut

    Irlut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jo, det var väl den jag menade - mindes dock fel bokstav. Min vägrar att hitta något via WiFi - och enligt LG:s support ska den inte heller finnas. Kör du verkligen stock-ROM?
     
  16. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem, men sen var det någon.som sa att man ska ha USB Felsökning på, sen funkade det galant. Testa det på program>utveckling> kryssa USB Felsökning. Lycka till!

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  17. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    hehe vore skumt om jag inte gjorde det.. men med tanke på tiden jag gjorde det igår kanske jag inte körde OTA ändå, det va en massa extra tid att göra det. Kan vara så illa att jag inte minns och körde smartflash av 10b, en OTA som tog tid som fan, sen med LG tool. Sorry det är säkert så att jag körde från datorn ändå.
     
  18. gässar

    gässar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har nu tryckt på "försök igen" när den stannat och tappat anslutningen. Har tryckt ungefär 20 ggr men den tar sig framåt!
     
  19. alexoid

    alexoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag uppmanar alla att rensa datan på lg och installerar lg pcSuite original på nytt.
     
  20. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har någon läst mitt inlägg ovanför? Det löste problemet för mig