Extra batterier till Nexus, intresse?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av stampe, 4 mar 2010.

  1. cocacola30cl

    cocacola30cl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller tummarna för att ditt batteri fungerar perfekt då. Känns betydligt mer lockande att köpa ett för under $10 inkl frakt än ett för $12 exkl frakt.
     
  2. stampe

    stampe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Luften är fri (än så länge), du får handla var du vill! ;)

    Överpris och överpris, visst det kostar att ligga med saker på lager, och i den moderna företagsekonomin är det ju förkastligt, i fallet med just batterierna så är det väl bara att jämföra vad batterier till Nokia mfl kostar i Sverige: http://www.dustin.se/lp_771_2288.aspx

    Hade vi kunnat köpa direkt från Google i volym så hade vi som ÅF garanterat kunnat pressa priset med volymköp, men nu har ju Google valt sitt sätt att distribuera Nexusen på och det spelar ingen roll om vi köper ett eller fem (vilket är max per Google konto), priset blir det samma, samt att vi har en mellanhand som sin tur måste tjäna något.

    Bara för att jag ger dig ett batteri till mitt inköpspris och därmed inte tjänar något på affären och därmed inte kan ta ut någon lön den 25:e , så kan jag inte gå bara ner till ICA affären och pruta på mjölken, eller börja byta Nexus batterier mot blöjpaket och falukorv.....

    Jag förvånas ideligen av den yngre generationen som växt upp med illusionen att inget här i världen skall behöva kosta något, eller vara så billigt som det bara går, det är den trenden som tvingat svensk (kvalitets) produktion att flytta till låglöneländer, och som gör att (ni) ungdomar har så svårt att hitta jobb och tjäna just pengar så ni slipper leta röda prislappar hela tiden.... Ser du mönstret i loopen??

    Själv tycker jag att bra service och kvalitet får kosta lite, slit och släng samhället är helt enkelt inte skalbart.

    Kvalitet är inte dyrt, avsaknad av kvalitet(stänkande) kan däremot bli hur dyrt som helst....

    Det finns ju ett antal (FUD kanske) videos om exploderande och brinnande batterier, känns lite småsnålt att ha slängt ut ett antal tusenlappar på en så underbart skön pryl, och sen snåla in på bränslet... ungefär som att tanka diesel i bensinaren, bara för att det är billigare....
    Jag tänker inte chansa :cool:

    Nåväl, kraftigt OT. :sealed:

    Det vi kan spela på är att samordna frakten. Som det ser ut nu kommer ett 10 tal batterier hem, själv skall jag ha minst två. Har inte haft en mobil där inte batteriet börjat sloka redan efter 4-6 månader, så det är klart en förbrukningsvara...

    ----------------------
    Stefan - wisper.se
     
    Last edited: 5 mar 2010
  3. Johank

    Johank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Wisper vs Borderlinx US
    Batteri: 375kr vs 545kr
    Docka: 600kr vs 769kr
    Wisper's priser har jag inte lagt in frakt i, men antar att det inte är så extremt mycket.
    Borderlinx US har jag angett pris och dimensioner som går att uppskatta utifrån bilder på kartongen.

    Min slutsats är iaf att om jag beställer en docka eller batteri så är wisper enda valet. Man ser tydligt att wisper inte har många kronor att tumma på i priserna. Utan som ÅF ser till att vi i Sverige kan köpa tillbehör till Nexus One i princip gratis. Sen är det inte konstigt att ÅF har påslag på grejer de säljer, hur annars ska man får bröd på bordet???

    Batterierna är inte att leka med och skulle inte vilja ha en bomb i fickan, -ja det är bomber sprängt några hobbybatterier :) Så jag köper det som tillverkaren av huvudenheten säljer, inget annat!
     
  4. johnett

    johnett Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Räkna om på Borderlinx UK . . . . kan vara så att det blir billigare ... kan vara så....
     
  5. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Verkar funka ungefär som original. Körde wifi på konstant, bluetooth, gps, 3G, lite snack, lite spel och ganska mycket musiklyssnande. Höll 1,5 dygn tills fem imorse när jag var på väg hem :)
     
  6. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Det låter skitbra! Det blir en beställning.

    Känns som att man blivit stamkund hos ebay sedan man skaffat sin N1. Detta var säkert sjunde beställningen på ett par veckor, men vad fasen, det är ju så billigt! :-)
     
  7. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Exakt... även om man går på nån mina så har man sparat in stålarna för länge sen.
    Jag köper alla såna här småsaker på ebay som ni kanske märker.
     
  8. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kostar det inte nåt extra varje gång man betalar med paypal till ebay?

    Eller funkar det smidigt? :P har nämnligen aldrig kört med paypal så jag är lite försiktig nu i början :)
     
  9. cocacola30cl

    cocacola30cl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag köpt hem ett likadant, vet inte hur ofta jag kommer att använda det men några få $ kan det vara värt, tack Henq.
     
  10. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Borde inte Whisper betala swedroid för sin reklam?
     
  11. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    @DrT: Snarare ebay. ;-)

    @SkyddsAngel: Säljaren betalar säkert avgifter till Paypal men som kund betalar du det pris som anges och ev frakt. Det är väldigt enkelt och smidigt.
     
  12. cocacola30cl

    cocacola30cl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror (och det här är bara mina egna spekulationer) att paypal har lite högre växlingskurser och drar in lite extra pengar så. I övrigt så är paypal ett dotterbolag till Ebay som så klart vill att affärer flyter på bra så det ingår nog i den avgift säljaren betalar till ebay.
     
  13. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Härligt! :D då ska jag nog beställa nu jag med :)

    var inne här på den här länken som ni tipsade om :

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280461139462

    Men det verkar som varan tagit slut? :/ Aja, får kanske vänta tills det kommer in nytt material, verkar vara riktigt bra tips detta! Tack för att ni rekommenderade detta :-)
     
  14. cocacola30cl

    cocacola30cl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är bara just den auktionen som gått ut, samma säljare säljer fortfarande likadana batterier fast i andra auktioner. Om du trycker på see other items till höger så kommer du in på alla de saker han har uppe. Därifrån är det bara att söka på Nexus battery, det var så jag gjorde. Eller så kan du bara följa den här länken:
    http://cgi.ebay.com/NEW-REPLACEMENT...wItemQQptZPDA_Accessories?hash=item3caadee176
     
  15. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Larvigt att gnälla på wisper ang deras priser. Google har satt reglerna för hur deras produkter skall säljas, där ligger felet. Nexus one är i mina ögon en superlur som många går miste om tack vare googles vill_inte_sälja_politik.
     
  16. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    +1.
     
  17. stampe

    stampe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Wisper (utan "h") ;)

    Absolut, men är det inte bättre det kommer alla medlemmar i forumet till godo genom att vi tex. bjuder på frakten (99:- + moms) på beställningar i webbshoppen?

    Skriv "SWEDROID" som rabattkod / Gift certificate code vid beställning på www.wisper.se så dras summan av på totala priset. :money:
     
  18. Johank

    Johank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar stampe!
    Dockan är beställd :-)

    593kr blev det med SWEDROID-snik-rabatt speciellt för oss.