Fråga: Dödsgreppet - finns det?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av hattori hanzo, 6 nov 2011.

  1. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Undrar ifall det är några som haft detta problem med sin sensation xe el den vanliga? Är d bara över wifi el även över hsm/3G? Har kollat in xe lite o intresserad pga design, ljud o sense.
     
  2. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Klart det finns...men inget som jag någonsin märkt av i mitt normala användande.
     
  3. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Alltså ungefär lika mkt som på andra telefoner!

    Undrade för man har inte läst så mkt om det förutom när swedroid o Nordic hardware testade. Men ibland så kan ju fanboys vägra berätta för "hans/hennes" märke är bäst.

    Får väl ge det en liten tanke till innan jag bestämmer mig.
     
  4. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sensation är bäst :cool:

    Allvarligt talat så är Wifi "dödsgreppet" störande.
    Inget problem vid telefonerande (för min del).
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo precis som "Mikil" skriver så javisst finns det sk "dödsgreppet".....

    Har man luren stående, ua, däremot liggande så kan man med vänsterhanden täcka signalen.

    Men man måste ju vara extremt korkad om man inte lär sig det.....:P Så inga problem !!
     
    the_wanderer gillar detta.
  6. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    jo klart att man lär sig, men det skall ju egentligen inte behövas eller hur! Speciellt när de lanserar XE så kan man ju tycka att de kunde ändrat på denna lur, det är ju inte så att d gått en månad mellan releaserna juh.

    Men detta kan vara en detalj som gör att jag avstår fr köp! SGS2 har problemet med en svaaaag antenn, det behövs inte mkt för att man skall tappa signalen över wifi.

    men man (jag ialla fall) har telefonen en del i liggande läge när jag surfar elle skriver sms/whatsapp osv. då kan detta fakka ur en del!
     
  7. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Har läst om det och om jag håller luren på ett för mej väldigt avigt sätt så kan jag märka det, men aldrig vid min normala användning.
     
  8. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    täcker du hela handen på översidan om telefonen så får WiFi flipp. men detta problemet har jag aldrig märkt vid normal användning!
     
  9. Shebsa

    Shebsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lägg fingret över kameran så tappar WiFi signal, men annars har jag inte märkt så mycket.
     
  10. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Inget man märker under normalt användande, och får ibland anstränga mig för att påverka med vilje...
     
  11. vRichard

    vRichard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skitsnack att man inte märker av det, ska du ringa och inte befinner dig på en plats med super täckning måste du hålla telefonen i över kant lägger du den i hela handflatan försvinner signalen helt. tar du tag med bägge händerna i liggande läge försvinner mycket av signalstyrkan för både wifi och gsm man ska fan inte behöva hålla i premium telefon som om den var gjord av sköraste glas.
     
  12. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova

    Hur får du plats med hela luren i handflatan? :eek: För mej upptar den båda handflatorna på längden.

    Jag håller min normalt som jag håller alla telefonlurar, mittdelen av luren nuddar ibland handflatan och med tummen på ena långsidan och övriga fingrar på en andra. Dom allar flesta (i stort sett alla) jag har sett som håller i luren när dom pratar håller på ungefär samma sätt. Jag har aldrig haft problem med mottagningen ens när det är dålig täckning och jag bor på landet där det är långt ifrån full täckning överallt. Vem håller i kortsidorna när man pratar? Har hört det där om problem när man håller i båda kortsidorna, men har aldrig förstått varför man ska hålla så, men tydligen finns det ett visst behov för en del att göra så. Även om det finns ett problem när man håller på ett viss sätt så är det en ren överdrift att påstå att man behöver hantera luren som om den vore gjord av sköraste glas.
     
  13. vRichard

    vRichard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja du jag håller telefonen på ett för mig bra sätt, jag lägger den mitt i handen och håller den där. Kortsidorna håller man i när man surfar och då får du sämre WiFi signal! Fast det kanske inte heller är ett "naturligt" sätt att hålla? Sen är ju det här larvigt spelar det någon roll hur du anser att de flesta håller sin telefon? En premium telefon ska man kunna hålla som man vill inte på något sätt behöva tänka sig för.
     
  14. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    För oss som inte normalt håller i kortsidorna eller som har nävar där luren drunknar så måste vi varken ha supertäckning eller behandla den som om den vore av sköraste glas. :innocent:

    Vilket sätt som är naturligt att hålla är väl olika från person till person. För mej är det onaturligt att hålla i kortsidorna när jag surfar, tycker det är avigt, men uppenbart är det naturligt för dej. Jag håller luren mellan tummen och pekfingret och långfingret i vänsterhanden och stödjer den mot tumgreppet och ringfingret och bläddar, skriver mm med högerhanden, det känns mer naturligt för min del, men vi är alla olika.

    När jag läggar luren mitt i handflatan så sticker den ut på båda sidor, det var därför jag blev så förvånad när du skrev att täckningen försvann när du la din lur där, kan inte förstå hur båda kortsidorna kan täckas då. Jag kollade med min make, men hans lur sticker också ut på båda sidor när han har luren mitt i handflatan. Klart att även handstorlekar kan variera, om man har väldigt stora händer kanske man ska kolla innan köp om man riskerar att täcka kortsidorna när man placerar luren så. Precis som att man kanske ska kolla om man kan hantera den med en hand om man har väldigt små händer.

    Det spelar sen inte nån roll varken vad du eller jag tycker är ett naturligt sätt att hålla luren på, men det kan vara viktigt för ev spekulanter att få veta hur vi håller när vi nu har så olika uppfattning. Det gör ju att spekulanter som håller som du kan undvika att köpa luren och att folk som håller som jag sannolikt inte kommer att få problem. Sen håller jag givetvis med om att det vore bättre om man kunde hålla luren hur som helst utan att drabbas av detta. :)
     
  15. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER