Kvarstår random reboots i Gingerbread? Rösta!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 3 nov 2011.

?

Kvarstår reboot problemet i Gingerbread?

Poll closed 8 nov 2011.
  1. Ja

    9 röst(er)
    29,0%
  2. Nej

    22 röst(er)
    71,0%
  1. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Självklart har rbt rätt, min telefon klarade faktiskt 24h "galant".

    just nu är min telefon dock på service och de har beställt reservdelar enligt sista infon... så ska bli spännande att se om det blir en snabb retur igen.
     
  2. brygus

    brygus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om vi ska använda denna tråd som "fel vi hittar i GB uppdateringen" så kommer några som jag har märkt

    1. Genomgång av dagen widigeten - texten hämnar utanför rutan
    2. Jag bor tydligen på Horra Djurgarden (Norra Djurgården)

    Vet inte om detta är ett fel men när jag låser/låser upp, så är skärmen först halv tänd/släckt och därefter tänds den, ser lite fult ut enligt mig.

    Annars tycker jag att uppdateringen är underbar, grymt bra flyt i launchern, inget lagg hittils och än så länge fungar Wifi som det ska.


    Edit: MMS fungerar inte! inställningarna är borta
     
    Last edited: 4 nov 2011
  3. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Min gps funkar inte efter uppdatering men. Jag kommer till hemskärm innan låsskärme kommer fram. batterier sugs ut vid användning av tangentbordet det som följer med. Bakgrundsbilderna ändrar storlek och i original menyn får jag bara fram original bakgrunden oavsett vad jag än försöker lägga till för kort. Ikonerna för batteri, wifi, gprs är vita bra länge innan dom ändrar till grönt. Musiken hackar med blåtand. Detta är vad jag kommer på nu. Och jag hade inga av dessa fel innanhadde en väl fungerande tel.Lägger till att musiken även hackar eller det är någe metalliskt ljud även utan Blåtand med lurarna i telefonen. Jag gick nog bet på ett uppdatera telefonen.
     
    Last edited: 4 nov 2011
  4. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Trist att se att andra har en massa problem som jag inte har (än). Jag tycker mjukvaran i uppdateringen är ok, men ska testa kamera, HDMI, blåtand, GPS, samtalskvalité osv. nu i helgen. Wifi testat, och batteritid på -20% under 8h är inom ramen för hur det var innan.

    Att skärmen först tänder upp en bit är som det "ska" vara. Jag kollade med logcat och den skickar en himla massa kommandon om ljusstyrka, det är säkert någon på LG som tycker det är snyggt när den dimrar ner, stannar och sen slocknar.

    -Epostappen klarar som vanligt inte mer än ett exchangekonto och säger inget om den i smyg har stöd för exchange security, blir nog byte till en AOSP med borthackad security.
    -Tangentbordet är fortfarande uselt och har inte stöd för att enkelt lägga till egna ord (det saknas ganska mycket i ordlistan).
    -Förladdade appar som inte är uppdaterade på bra länge. Säkert bra att de ligger på för de som aldrig kopplar upp telefonen, men för andra tar de bara dubbel plats
     
  5. thomasd79

    thomasd79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min gps fungerade inte heller, kopplade ner efter 5 sej men hittade en fix på xda! Slå på wifi och gps och starta sedan om telen! Fungerade för mig! :)
     
  6. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Någon moderator eller annan kunnig person, hur kan man förlänga tiden i efterhand när omröstningen avslutas?
     
  7. Daggemannen

    Daggemannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Inga problem med att rösta :) gick bra :)

    Sanslöst nöjd med med OX2 efter uppgraderingen. Alla omstarter är som bortblåsta och telefonen fungerer galant. Gjort omstarter själv testat att starta och stänga WiFI Bluetooth GPS appar allt möjligt och nu fungerar den kanon :) Mycket nöd nu :)
     
  8. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick du de tidigare problemen redan 3-4dar efter att du blåst telefonen?
     
  9. Daggemannen

    Daggemannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som sagt många omstarter före vers. 2.3.4 nu efter uppgraderingen till ver. 2.3.4 så är den stabil dvs inga omstarter alls inga låsningar allt bara fungerar kanon :):)
     
  10. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fick min första reboot precis...Skit
     
  11. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick någon form av micro-reboot när telefonen bara låg på bordet.
    Knapparna tände upp, skärmen svart, inget händer när man trycker på skärmen eller låsknappen, efter någon minut kommer bilden tillbaks och visar att allt med radiodelen dött. Krävde ingen PIN men upptiden visade att den var omstartad.
     
  12. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Prata med LG för en stund sen och enligt dom så är det inga problem med nya uppdateringen. Men någe svar om varför skiten börja strula efter uppdateringen hade dom inte. Lämna in var enda man kunde göra enligt LG. Man tycker ju att dom borde ta till sig problemen än att skjuta det i från sig. Ringde ju dom i fredags med om problemen och dom hade minsann inte hört om några problem och nu fick jag samma svar dom hade inte hört om några problem nu heller. Så antagligen skriver dom inte upp att folk har problem med uppdateringen,.
     
  13. markoff

    markoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Enligt LG så var det väl inget fel innan uppdateringen heller ;)
     
  14. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Det är därför det finns sidor som denna som jag skapat LG Optimus 2X Random Reboots | Facebook

    LG har vid flertal tillfällen kontaktat mig angående min Facebook sida och sagt att de tar till sig av medlemmarnas feedback. Det har hittills bara varit skit snack, de har inte gjort något alls åt problemet. Men jag/vi ger inte upp.
     
    Last edited: 7 nov 2011
  15. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Alvin vad vill dom att du skall göra ? är dom på dig om att ta bort sidan? Jag la in ett foto på batteri kurvan från min mobil på några av LG sidor på facebook tror alla tagit bort den informationen.
     
  16. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Nej, de vill inte att jag skall ta bort sidan men däremot så ljuger de mig rakt upp i ansiktet när de säger att de tar till sig av kritiken. I början försökte de hävda att de inte visste att O2X hade gigantiska problem med slumpmässiga omstarter men de fick ge sig sedan när de fick massiva protester mot sig.

    Du får gärna posta på min Facebook sida, jag tänker inte ta bort det.
     
  17. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Går utmärkt att rösta .
     
  18. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja dom är kvar och vi som inga hade innan har fått det nu.
     
  19. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Håller inte med, hade inga tidigare och har inga nu heller.
     
  20. miffo858

    miffo858 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har alltid trott att mina reboots har varit hårdvarufel då det hela började efter en vattenskada på telefonen. Har testat alla möjliga roms men fått reboots med alla... Nu verkar det dock som att LG äntligen har lyckats med något bra, inte en reboot efter GB uppdateringen och har nu en drifttid på 80 timmar. Batteritiden är också bättre än någon annan rom som jag har testat, satte i laddaren efter 35 timmar på batteri, då hade den 5% kvar.
    Dock så känns telefonen rätt seg om man jämför med andra roms. Gick från cm7 och har testat modaco och cronos och alla var snabbare, dock mer buggiga.