Fråga: UK 17 Nov. Sverige Dec. Beställa var i UK?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av dennisnp, 5 nov 2011.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag frågade precis Amazon angående ordrar lagda när release datum var den 17:e November. Fick detta som svar:

    Nu blev jag riktigt förbannad ärligt talat! Vad i helvete håller Samsung på med?
    Först skjuter dem fram presentationen en vecka, ger inget exakt releasedatum, när de väl ger ett datum så skjuter de fram det och har sig.

    PRESENTERA INTE EN PRODUKT OM NI INTE KAN LEVERERA! JAG SKITER I VAD NI HAR FÖR JÄVLA BORT FÖRKLARINGAR!!!
     
  2. Wardancer

    Wardancer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Är det översvämningarna i Thailand eller dylikt som orsakat det så är det en ypperlig förklaring. Däremot får dom ju gärna gå ut med det tydligt istället för att bara sitta o mörka o komma med vaga löften.
     
  3. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Eller hur! Man blir bara riktigt förbannad när de håller på, på detta viset!
    Först lovar de en release i November men säger inget datum. Nu verkar det inte ens som att den kommer komma till Någon i November. Jag avbeställer direkt från Amazon och köper den lika gärna i Sverige istället.

    Skulle de bara gått ut och sagt att pga översvämningarna i Thailand så kommer releasen bli försenad så skulle man inte varit lika ivrig att få den så snabbt som möjligt.

    Blir bara så jäkla irriterad. Är det bara Apple som sätter en releasedatum när de presenterar sina grejer eller?
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Release av Nexus One var väldigt smidig om man bodde i USA. Tillgänglig för beställning i princip direkt och gratis over-night shipping. Beställde man till UK fick man betala frakten men kunde i alla fall beställa direkt.
     
  5. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Har avbeställt min från Amazon och gjorde en ny beställning på Kingofgadgets.co.uk. Skickade sen ett mail och frågade om deras datum, 17 nov, fortfarande stämmer.

    Fick svar:

    "Hi there

    Yes. We have not been informed otherwise.

    We still expect it on the 17th.

    Kind Regards

    Linda

    KingOfGadgets.co.uk"
     
  6. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Jag kollade just till min order på amazon.uk och där står fortfarande
    Dispatch Estimate: 16 Nov 2011
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag har funderat lite på varför den här lanseringen blivit så misslyckad. Det som står nedan är mina egna gissningar och bör inte ses som någon sanning.

    [Skywriter spekulerar]
    Jag tror att det är flera saker som har gått fel i kombination med olyckliga beslut från Samsung/Google.

    När Apple gick ut med att en ny iPhone skulle presenteras kände sig Samsung/Google pressade att presentera en telefon som inte var helt färdig. De fick så bråttom att den inte ens blev klar nog att presenteras vid första försöket. Man fick då skjuta på det hela några veckor tills man hade något som gick att visa upp.

    Problemet är att man vid den tidpunkten inte var helt klar för massproduktion och därför gav man inget datum när den skulle finnas tillgänglig. Förmodligen räknade man med att det skulle ta ett visst antal veckor att få fram tillräckliga volymer och satte slutet på november som en uppskattad tidpunkt.

    Vad som sen händer står utanför allas kontroll. Regnen i Thailand orsakar komponentbrist vilket leder till att tidigare beräkningar om när man kan släppa telefonen måste förkastas. De fortsatta regnen gör dessutom att nya prognoser blir väldigt osäkra.

    Jag gissar att det är kamerasensorn som ställer till det. Jag har inte hört vem som gör sensorn till GN men bla Sony tillverkar kamerakomponenter i Thailand. Det är inte säkert att det är kamerasensorn som ställer till det men det är förmodligen en komponent som är unik för GN eftersom det verkar vara den enda telefonen som drabbats av denna försening.

    När Samsung UK sedan går ut med 17/11 som släppdatum kan det vara ett gammalt datum som inte har blivit bortstädat ur presentationen. Samsung inser misstaget och går till Amazon och säger att de första leveranserna kommer att bli begränsade. Amazon byter då leveransdatum för att inte förlora kunder. Står det ”Slutsålt” på hemsidan är det större risk att folk letar någon annanstans än om det står att den ska levereras 2/12.

    Jag hoppas fortfarande på att vi som beställde tidigt kan få våra lurar på det utlovade datumet men det får framtiden utvisa.

    Vad som gör att Apple lyckas hålla datumet är att de förmodligen sköt på lanseringen tills de kunde vara helt säkra på att tillräckliga volymer fanns tillgängliga. Tänk på att alla tidigare iPhones har presenterats under sommaren så oktober kan anses som en rejäl försening.

    [/Skywriter spekulerar]
     
  8. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bah typiskt, slände iväg en beställning på clove precis utan att kolla sista sidan i tråden, stog fortfarande 17e på deras sida får skicka iväg ett mail och kolla med dom, hopppas på at de fortfarande stämmer
     
  9. wite

    wite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Nova launcher
    Problemet är ju att ingen butik verkar veta nått till 100% om leveransdatum på denna telefonen. Amazon har som sagt ändrat sig till 2 dec handtec har på sin blogg ändrat till 21 nov och som Mongroovy skrev så tror KingOfGadgets fortfarande att dom får leverans den 17e. Om det är problem med leveranserna så borde ju samsung haft koll på detta redan förra veckan och inte gått ut och bekräftat säljstart den 17e nov.

    Jag fick detta svaret idag om min preorder från amazon

    Thank you for contacting Amazon.co.uk.

    I'm sorry for the unexpected delay of your order. I have researched the availability of "Samsung Galaxy Nexus 16GB Sim Free Smartphone" and learned that its release has been delayed.

    I have checked your order and can see that this item is on pre-order and will not be released until December 02, 2011.

    Please note that the release date is subject to change. As soon as we are informed of any changes to this date, we will update the website accordingly.

    We will receive this item from our suppliers in time for the release date. As a retailers, we are unable to comment on supply of items which may vary. We rely on the suppliers for up-to-date information regarding the availability of this item.

    On the date of dispatch, we'll send you an e-mail message confirming the date, contents and method of delivery.

    As soon as the item has been released, we'll be able to dispatch it to you. As per our standard policy, we do not charge you for items until they enter the dispatch process, so you will not be charged for this item until it is about to be sent.

    I hope you find this information helpful.

    Jag blev inte så jädra mkt klokare efter detta dock, fattar att jag inte får nån tel innan 2dec men inte nått annat nyttigt direkt.
     
  10. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Frågan är om "this item is on pre-order and will not be released until December 02, 2011." betyder att dom är tvungna att hålla på den tills 2/12 oavsett om dom får in några tidigare.
     
  11. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Samma här men jag frågade Amazon om min order skulle bli försenad eller om det bara var nylagda ordrar men det var alla ordrar som kommer blir försenade tyvärr..
     
  12. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kingofgadgets har ändrat sitt datum nu.
     
  13. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jaså? I så fall har de precis ändrat tillbaka. Står fortfarande 17:e november när jag kollar.
     
  14. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Ser ingen anledning till varför de skulle behöva hålla dem om de nu väl fick in de tidigare.
     
  15. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    suck amazon är alltså kört. då tar jag den hellre här i Sverige. verkar som att dom andra uk butikerna vill ha betalt nu direkt på deras kort betalning så det skiter sig oxå för mig.
    börjar tappa förtroendet för samsung... tror inte det kommer att dyka upp några mobiler alls i november överhuvudtaget.
    Det jag menar är om nu inte amazon kan få tag i några lurar.. varför skulle då nån annan butik få det? Visst hade jag kunnat förboka den på dom andra ställena ni tipsa om så hade jag gjort det... för hoppet är ju det sista som lämnar en ;)
     
    Last edited: 8 nov 2011
  16. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Man vet inte hur hårt Samsung styr. Apple styr ju allt sånt med järnhand. Har Apple sagt ett datum så får återförsäljarna absolut inte sälja telefonen innan det datumet. Nu har visserligen Samsung sagt 17/11 så det kanske inte spelar nån roll.

    Jag har mailat Dustin idag, ska bli intressant att höra vad de har att säga om det här
     
  17. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det vore väldigt intressant, jag har
    Också haft mailkontakt. Så vi får se om dom lämnar någon annan info till dig. Jag mailade trots allt igår.
    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  18. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Kingofgadgets säger fortfarande 17:e, hoppet lever :)
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Clove har också 17:e som datum fortfarande. Hos Handtec är det 21:a.
     
  20. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default