Problem: Radio (baseband) uppdatering

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av urbanlarsson, 8 nov 2011.

  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har haft lite problem med att min radio krashar emellanåt, tänkte att en uppdatering kanske skulle kunna fixa problemet men känns lite som en djungel med alla olika radio. Undrar om någon kan peka mig i rätt riktning, har inte någon direkt koll på vart jag hittar uppdateringar eller vilken den senaste är.

    Just nu har jag I9020XXKB1 med MIUI-KeILMSKing ROMet och Matr1x kernel.
     
  2. Hockert

    Hockert Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 5T
    urbanlarsson gillar detta.
  3. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tack, en förklaring på vad skillnaden är mellan dom olika är vore dock inte så dumt.

    Sent from my Google Nexus S using Tapatalk
     
  4. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Att radion kraschar har nog mer mer MIUI att göra...tyvärr har jag sett fler som har haft det problemet med MIUI. Jag har radio KF1 tillsammans med Blandroid och den har inte kraschat en enda gång.
     
  5. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterde också till KF1 och har inte haft en krasch sedan dess, men det var inte så att den kraschade särskilt ofta innan heller (typ två - tre gånger i veckan), så vi får se.

    Mitt problem med alla olika radio-images är att jag inte förstår skillnaden mellan dom. KB1, KB3, KF1 osv säger inte så mycket, och det verkar inte direkt gå att hitta någon information om det heller. T.ex. vilken är den senaste?

    Jag läste några sidor i XDA tråden men det är ju bara länkar samt folk som diskuterar vilken radio som fungerat bäst för dom, säger väldigt lite om vad radion egentligen innehåller.

    Som sagt, om någon har lite koll på dom olika radio-images så skulle jag verkligen uppskatta kort information om dom olika, så jag kan göra ett informerat val om vad jag vill använda istället för att bara prova och se hur det går.
     
  6. echo

    echo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad som skiljer mellan versionerna vet jag inte men för mig har KF1 fungerat bäst. Senare versioner har en senare bokstav i alfabetet, KB1 är äldre än KB3 och KB3 är äldre än KF1.
     
  7. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    [RADIO/GUIDE/TWEAK]Radio JK1,JK8,KB1,KB2,KB3,KD1,KF1 & UCKD1,KE1,KF1 with HSPDA Tweak - xda-developers

    Här har du alla radios. Har gått igenom KB1, KB3, KD1 och KF1 på min SAMOLED (UK-import) 9020 utan att märka större skillnad. Däremot har jag märkt att vissa ROMs får radion att krascha. Oxygen fyllde mitt sdkort med radiodump-filer i en jäkla takt, säkert 2-3 per dag. MIUI lite då och då, några i veckan. Med CM7alpha har jag bara fått en dump på tre veckor. Kör också Matr1x nu, 10.5. Fantastisk batteritid får jag säga. Otroligt bra.
     
  8. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Kör KF1 nu, har krashat en gång sen jag bytte till den, använder Matr1x kernel samt MIUI, så det är en klar förbättring.