Fråga: Nandroid Backup fråga

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av iMPOSTER, 8 nov 2011.

  1. iMPOSTER

    iMPOSTER Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej. Har en SG2S som är rootad med stock rom. Tänkte ge mig på att flasha in CRRevolutionHD v2.0.0 its Live!★XXKI4★. Först och främst tänkte jag göra en Nanadroid backup på telefonen ifall allt skiter sig. Och som jag förstått det så gör den en kopia på ALLT som finns på telefonen, Romen, SMS, Inställningar osv.

    Jag bootade upp med CWM och gick in och körde backup. Efter avslutad backup så bootars telefonen om och jag letar upp backupen.

    Då visar det sig att backupen "bara" är på drygt 1gb. Är det en fullständig backup då? Blir lite fundersam eftersom telefonen har 16 gb internminne. Har för iofs för mig att internminnet är uppdelat i två delar. Är det så att den backupen på 1 gb är allt som behövs för att återställa telefonen till samma skicka som den är nu ifall jag inte vill ha CRRevolutionHD romen?
     
  2. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Som i princip ALLA andra backupprogram på i princip ALLA operativsystem så tar nandroid bara backup på det du verkligen har lagrat. Annars skulle ju backuper på t.ex. din dators 2TB disk bli ganska svårhanterlig.
     
  3. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Långtryck på "hem-knappen" > Task manager > välj fliken Storage.

    Allt som finns i "system storage" kommer med.
    Det interna minnet, där du lagrar dina filer kommer inte med.
     
  4. iMPOSTER

    iMPOSTER Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. En följdfråga är om jag flashar in romen så kommer bara "System storage" att ersättas och resten av det interna minnet och det externa förblir orörd?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Själv ser jag allt som inte ligger på external_sd som sånt som kan soppas rent av en eller annan anledning. Fast den modiga kan ju lyfta den nivån till sdcard som också BORDE vara "off limits" för romar/mods.
     
  6. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Ja.