Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

  1. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Är det någon mer som har problem med datatrafiken med LGs variant av GB? Min tappar numera titt som tätt kontakten, och datatrafiken blir lidande direkt. Har aldrig upplevt det tidigare!
     
  2. peetu68

    peetu68 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har problem med det. Jag måste in i "trådlösa inställningar", "mobilt nätverk" och bocka ur datatrafik ett par ggr innan det hoppar igång igen. Och Apndroid funkar inte med 2.3.4.. :-(
     
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det är ju verkligen jättedåligt att det ska vara så...
     
  4. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Har provat fribsåterställa gick bra men går inte köra den uppdatering så ringde fick prata med en trevlig tjej hon skickade en länk hur man går till väga men det hjälpte inte så ringde igen då fick prata med en annan person de vill skulle skicka in den då.
    skall man göra det kanske skall ta kontakt med de jag köpt iaf eller få den byt kanske till annan pga den kråglar hehe
     
  5. voltage00

    voltage00 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteriförbrukningen verkar en aning skum på min efter uppgradering. Går jag in och kikar under just batteriförbrukningen ser jag en massa program där som jag inte ens haft igång men som ska ha dragit en mängd procent batteri. Men när jag sen går in på enskilt program så visat det 0sek CPU tid.

    Nån mer med liknande erfarenhet?
     

    Bifogade filer:

  6. siles

    siles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma här.. trött på lg nu.... har gått tillbaka i tiden till 2.2.2... weee :mad:
     
  7. Grasp247

    Grasp247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Yay problemen är inte lösta med GB startar om sig fortf :D synd bara att jag inte orkar att lämna in den:P
     
  8. gorgotrollet

    gorgotrollet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och min fastnade mitt i uppgraderingen så nu står det bara typ "S/W Upgrade please wait...." så nu kan jag inte göra något :( Kan inte säga annat än att jag Älskar LG... :ehm:
     
  9. FreWik

    FreWik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har samma problem som gorgotrollet. Provade att uppdatera med LG-verktyget. Stannade hela tiden på 4 % på grund av att kontakten med telefonen tappades.

    Nu kommer jag inte bort från rutan "S/W upgrade, Please wait while upgrading..." Hamnar där oavsett om jag tar bort batteri och startar om.

    Har även provat en hard reset, kommer till androidgubben och paketet som packas upp, sen startar telefonen om och jag hamnar igen på "S/W upgrade".

    Kör jag LG-verktyget så stannar det nu direkt vid analysen och säger att min tele är i "emergency" och att jag ska skriva in IMEI och Serienummer.

    Någon som är kunnig som vet hur jag kan återställa telefonen på något sätt? Vad göra? Jag behöver verkligen en telefon som fungerar!
     
  10. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    flasha den och börja om från början .
     
  11. FreWik

    FreWik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tips på länk om hur?
     
  12. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har någons musik app(LGs egna) forse closat helt random? Har hänt mig ett par gånger.
     
  13. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nästan 50 timmar upptid men den laggar och micro frysningar svart skärm i några sek. Nu när jag skriver det här så hänger inte tangent ordet med tar någon sek innan texten komer upp. SMS Och andra signaler hackar
     
  14. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Last edited: 10 nov 2011
  15. sajoh

    sajoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installerat GB

    Hej,

    ny på tråden men har följt lite gällande GB.

    Bytte till GB igår utan problem (W7 64). Har nu varit igång 19h utan något som helst bugg. Enda konstiga är att efter den första fulladdningen gick maskinen ca 6h innan det var dags för ny laddning (sämre än innan) men idag efter tredje laddningen så har jag 70% laddning kvar efter 8h. Bara att hoppas att detta håller i sig
     
  16. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    60 timmar och totalt svart i 10 minuter innan jag tog ut batteriet. Och då har den inte funkat alls i dag. Skall ringa LG i morgon och försöka få den utbytt mot en ny på en gång. Tänk om den kunde vara som den är nu när den är nystartad jävlar vilken fart det är.
     
  17. swejokkmokk

    swejokkmokk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Ang datatrafiken så undrar jag om ni kanske sitter på ett Tele2 eller Telenor abonnemang?

    Jag har haft problem med Tele2 en längre tid nu och när jag ringer till dom så gör dom alltid en felsökning i mitt område då dom aldrig hittat något fel.

    Anledningen till det tröga 3G-turbo 3G så förklarar Tele 2 det som att det är överbelastat.

    Både Tele 2 och Telenor hyra mastar av Telia, vilket gör att dessa tre operatörer delar på dataströmmen, 3 är dom enda som har egna mastar.

    Där av det sega internetet.

    OBS
    Detta gäller främst i storstäderna och framförallt i Stockholm.
     
  18. doktorc

    doktorc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina erfarenheter:

    Jag har inte haft stora problem med min LG efter att jag köpt den, 3-4 ggr på ett halvår så har den kanske stängt av sig under natten i övrigt har den fungerat helt okej.

    Uppgraderingen till GB gick helt utan problem.

    Direkt efter uppgraderingen upplevde jag lite prestandaförbättring och bättre batteritid men efter någon dag så kändes det att batteritiden blev sämre men värre ändå var att den började lagga utav helvete. Precis som någon annan skrev så kunde det vara jobbigt att bara skriva ett sms. Ibland kunde den te sig lite bättre men det kändes bara som jag fått en sämre telefon efter uppgraderingen.

    Efter att ha läst på forumet så bestämde jag mig för att Fabriksåterställa telefonen, det valet kan man göra i Inställningar-Sekretess.

    Jag började att skriva upp vilka appar jag ville återinstallera direkt efter återställingen, samt skriva upp lite inloggningar jga hade på vissa appar som jag kanske inte kom åt. Jag förde också över vissa telefonnummer från TELEFON till SIMkortet

    Alright så jag återställde telefonen (tog kanske 5 minuter) och den var helt blank. Till min förvåning fanns bilder och och filmer kvar. När jag installerade om vissa appar som tex WhatsApp-messenger så kunde den även hitta meddelandehistorik någonstans.

    Nåväl, efter återställningen känns det som en helt ny telefon, dvs mycket snabbare än innan uppgraderingen till GB. Eftersom jag gjorde dettta igår så kan jag inte veta om känslan är likadan om en vecka men jag tycker verkligen det är värt att testa för er som har problem med att den laggar beter sig konstigt.
     
  19. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Istället för penna och papper ;)

    https://market.android.com/details?...GwsMSwxLDEsImNvbS5wdW5zb2Z0d2FyZS5iYWNrdXAiXQ..
     
  20. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Nä, helt buggfri är den ju inte. Något bättre batteritid, kanske. Men de fantastiska omstarterna finns kvar för mig. Dessutom kan den blir oerhört jävla seg emellanåt. Och då menar jag inte smålagg, utan att det kan ta 5-6 sekunder innan en bokstav kommer upp som man skrivit...
    ...nä, det får nog bli en service på det här, tyvärr...