Köpa tablet i usa?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Fnikanor, 9 nov 2011.

  1. Fnikanor

    Fnikanor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, har inom en snar framtid tänkt att åka till usa och har börjat fundera om man inte ska skaffa sig en tablet när man liks är där. Funderar på en Transformers prime till mig och en ipad 2 till tjejen (jag har förgäves försökt övertala henne) Undrar lite på vad som skiljer sig mellan tablets i usa och här i Sverige? Sens å undrar jag också vad priset är på dem i Usa jämfört med Sverige?
     
  2. bengtgosta

    bengtgosta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej
    Köpte en Sony S1 förra veckan. Det enda jag har märkt av är att en den del appar/tjänster som Sonys Music Unlimited inte funkar... men det kanske mer beror på att den inte är släppt i Europa ännu. I övrigt har jag inte märkt någon begränsning. Ska du köpa en med 3G skulle jag vara mer påläst... där kan det bli problem.

    När der gäller priset kan du kolla Bestby.com, glöm inte att lägga på 8% för deras skatt.

    /bengt
     
    Fnikanor gillar detta.
  3. Fnikanor

    Fnikanor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej vad bra. Hade tänkt skaffa mig en med 3g blir nog att läsa på dock. Men den här 8% skatten vad är det för skatt?
     
  4. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Skatten skiljer väll för varje delstat.
     
  5. bengtgosta

    bengtgosta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om du ska köpa en platta med 3G måste du kolla att den har rätt frekvensband och att den inte är låst till en operatör i USA. När det gäller skatten så är den åtminstone i New York 8% som läggs på priset i kassan. så priser på t ex webplatser har inte med skatten....