Navigon

Diskussion i 'Applikationer' startad av emoffster, 12 mar 2010.

  1. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Hade Navigon till Iphonen och var supernöjd klockren app i allafall.Jag vet att priset då låg på 650 kr för Norden och ca 850 kr för Eropa.Navigon fick osso bättre betyg än vad TomTom fick.
     
  2. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har installerat och hämtat kartor via datorn vilket fungerade bra.
    Har inte testat riktigt, men kan man se beräknad ankomsttid och restid på något sätt?
    Är appen så ny att dom ännu inte hunnit få med den på navigon.com? Hittar ingenting om android där, men när provperioden är slut borde det finnas möjlighet att köpa den via Navigon Fresh.
     
  3. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har nu testat och jag skulle köpa direkt om det kostar 700 inkl uppdaterade kartor i två år om jag får ta med mitt abonnemang om jag byter från min n1 till någon roligare om det kommer någon sån :)

    Två önskemål (någon som vet vart man skickar synpunkter?)
    Högst upp där hastigheten står, där kan man ju trycka så kommer km kvar och beräknad ankomsttid upp, jag skulle vilja ha alla de tre samtidigt, alternativt att man kan ställa in att det växlar automatiskt mellan de tre.
    Sen skulle en koppling mot hitta.se, eniro.se eller något liknande varit nice, alla som köper denna har ju uppkoppling så att söka adresser den vägen oxå hade varit perfekt.

    Annars tycker jag att det funkar kanon!

    Edit: live traffic skulle jag oxå vilja ha

    Har inte kört förbi några fart kameror, men det är krav för köp att det funkar oxå, skall testa i påsk när jag skall åka ner till stugan, där finns kameror...
     
    Last edited: 13 mar 2010
  4. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessutom verkar ju CoPilot vara överlägset med många fler inställningsmöjligheter.
     
  5. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas de släpper lite mer funktioner i kommande releaser, det saknas som sagt var en hel del funktioner som finns i ex Copilot. Men det är sjukt mycket snyggare och flyter bättre än Copilot. Får de bara koll på att det måste in fler inställningsmöjligheter så är det en succe!

    Översta fältet är en sådan sak. Som någon skrev så vill man ha ALL info där uppe, inte bara en av tre. När man närmar sig ett mot så byts ahstighetsmätaren där uppe mot info om avfarten, inte så fiffigt.

    Som någon skrev, hade varit fint att ha en förslagslåda till Navigon.
     
  6. chaval

    chaval Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Jag har mailat mina förslag till den epost som fanns på market, under deras program.
     
  7. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fiffigt!
     
  8. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Det lär komma fler funktioner. De gjorde likadant på iPhone appen, snålt i början men utökning av funktioner allt eftersom.
     
  9. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, den här appen gör ingen människa glad. Jag avinstallerade skräpet och återgick till CoPilot. En himmelsvid skillnad.
     
  10. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Och jag tycker helt klart tvärt om..

    Tur för alla leverantörer att smaken är olika hos oss kunder...
     
  11. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  12. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ungefär samma erfarenhet. Det gick inte att navigera över landsgränser, för få inställningar och att den hängde sig i tid och otid. Detta trots att jag laddade hem hela Europakartan.

    Så ett tips: Låt bli att testa Navigon utan välj CoPilot eller Wisepilot istället.
     
  13. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade lite kort här hemma mellan Göteborg och Lerum. Funkade klockrent. Saknas ju dock en del som vissa skriver, men hoppas de får till det i framtida versioner. Jag kommer vänta med köp tills de fått allt "klart".
     
  14. emoffster

    emoffster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

  15. gudas

    gudas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Förhoppningsvis släpper de en Norden-variant också, till ett betydligt lägre pris. De lär nog inte få sålt många då 800 spänn är på tok för dyrt jämfört med en kompetent konkurrent i form av Copilot för under 300 kr.
     
  16. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollade på navigons sida och skrattade lite när jag läste "tidigare pris 999 kr"...samtidigt står det klart och tydligt att det är en ny produkt.
     
  17. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Prova lite igår, och blev ändå överraskad att det fungerade så bra som det gjorde. Jag hade absolut inte höga förväntningar, tyckte det såg okey ut för att vara på en mobiltelefon. Sen blev jag förvånade att vår gata fanns med på kartan (nybyggt område) medans gatan inte finns med på varken eniro eller hitta. Och då har gatan funnits i 2år. Så där får den plus. Och jag behövde inte installera extra kartor via pc, den ladda ner kartan vid installationen , det tog ca 90min. Och sen var det bara att tuta och köra.

    Men får väl prova på CoPilot också och jämföra.
     
  18. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det var ju en bra artikel. Navigon skulle alltså lyckas på första försöket och få allt perfekt? Förstå min ironi, men jag skulle kanske i dagsläget inte lägga ut pengarna, utan vänta någon uppdatering

    Att sedan testa CoPilot och jämföra anser jag orättvist. Hur länge har CoPilot hunnit med att uppdatera sig?
    Testa gärna den, men för all del, jämför inte dom 2 än på ett tag.

    CoPilot har ett försprång och mindre konstiga bugga. Jag favoriserar inte Navigon, men jag ger mig f*n på att dom kommer med stora kliv och att det kommer bli annat ljud i här när så sker. ;)

    För egen del så är jag bara glad att dom har startat sin utveckling och kommer att följa den uppmärksamt. Tills dom får ordning på den så kommer jag att uppdatera min Navigon 2150Max till en 41** via mjuvara. Den sköter sig fint...

    Cheers... <3
     
  19. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har testat Navigon i två dagar nu i Stockholm. Personligen är jag riktigt nöjd, det flyter på mycket bättre än i deras egna GPS mottagare! Antar att vi har Snapdragon att tacka i Nexusen.

    *saknar fartkameror

    *som andra konstaterat - mera options att "se" vad man vill på navigeringsskärmen

    *möjlighet att ändra språk till svenska eller annat, får stress på "PLEASE turn left now". Vadå please??

    *Priset för Europakartorna är för högt.

    Överlag är jag nöjd, jag antar att utvecklingen fortskrider eftersom det idag dök upp en uppdatering till 2.5.1. Ingen aning vad den innehöll dock, har inte hittat någon changelog. Jag tror hårt på detta program och bara man kan slänga in egna POIs osv så kommer jag att köpa den! Jäkligt nice med realityview också, finns på många ställen runt E4:an i Sthlm.
     
  20. JohnnyDiesel

    JohnnyDiesel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollade in detta igår. Europa kostar 699:-. Jag tycker det funkar ganska bra, men det stör mig enormt att man inte kan se ankomsttid, sträcka kvar etc. Igår fick min TomTom för iPhone en uppdatering och den har blivit hemskt trevlig tycker jag.