Fråga: Fortfarande värt att köpa SGS2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av francesc, 9 nov 2011.

  1. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hm. Kör med lurar för 1600 spänn och har löjligt bra ljud (Audio Technica ATH-M50 - Hrlur - Hitta lgsta pris, omdmen och information). Lika bra som på datorn och en annan telefon jag testat med. Sämre med bluetoothheadsetet såklart men ändå väldigt bra. Å andra sidan finns det ofta scripts och modifikationer på ljudet i custom roms, inte kollat men kanske är bättre ljud med min rom.
     
  2. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Får inte i närheten lika bra ljud från min mobil som från datorn eller en iPhone med samma lurar/in-ear... maxvolymen är för låg, tvingas köra med AudioBoost eller liknande som skapar distortion istället.

    Har dock läst mycket om mitt problem med både ljudkvalité och volym och det är ett väldigt vanligt problem med SGS2. Med in-ears så funkar det okej med t ex Klipsch S4 gällande volym, men om jag kopplar in ett par Sennheiser HD600 eller liknande så är maxvolymen så låg att det inte ens är värt att ha sig på dem.

    Förstår inte varför de gick ifrån Voodoo-chipet!! :(
     
  3. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Isf kan ett tips vara att gå till en öronläkare. Jag har inte kunnat lyssna med högsta vloym oavsett lurar
     
  4. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Aha. Att maxvolymen är för låg är ett problem ja. Tyvärr är de tvungna att följa regler gjorda av moralkärringar så att man inte ska få tinnitus och sånt.. Volymen är tillräcklig för mig men det verkar vara många som vill ha högre.
     
  5. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Med telenor kan man byta mobil under abonnemangstiden. Kostar ju för två telefoner, men tycker man det är värt så..
     
  6. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Samsung kanske tar åt sig av kritiken och slänger in Voodoo (eller bättre) i Galaxy S3.