Fråga: Rootad och klockad, fråga till er

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Cire, 13 nov 2011.

  1. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hej!

    Måste fråga er som kör rootad och klockad telefon!

    Blir det en stor skillnad? Hur skulle ni säga att den fungera mot en SG2 icke klockad och klockad?

    Funderade möjligtvis på en XE men såg att de va samma processor så 1+1 och jag förstod att den var nerklockad. Känns som man kan få sensation för ett bra pris begagnat och om det är den enda större skillnaden (+ batteri om jag förstått) så är det ju klart värt att köra så.

    Hur står sig telefonen med dessa roms med klockning i benchmarks osv jämfört med SG2? Försökt hitta men hittade inga speciella testar med klockade telefoner..

    Hur mycket tappar man med ram skillnaden från Sensation mot Sg2?

    Och enligt alla youtube videos ser Sensation skärmen lite "matt" ut. Något man märker av? Eller är det kanske bättre egentligen enligt er?
    Mvh.
     
    Last edited: 13 nov 2011
  2. Mungoslungos

    Mungoslungos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Orkar inte ge dig massa länkar, utan talar ifrån egen erfarenhet.
    När jag körde en custom rom, android revolution HD, klockad till 1,5 ghz och full dualcore fick jag högre poäng i olika benchar än galaxy s2.. finns en tråd här om den romen på forumet, med folks resultat.

    Jag har jämfört skärmen tillsammans med en kompis som har s2, och vi såg väldigt lite skillnad och var överens om att hypen kring samsungs skärm är överdriven.. den större upplösningen hos sensation är mer värd, enligt mig..

    dock strular min telefon rätt mcket i övrigt med glappande powerknapp och knarrande skal, och skitkass batteritid... men det är en annan femma.

    Obs, detta är alltså mina högst subjektiva erfarenheter och åsikter.
     
    Cire gillar detta.
  3. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Intressant! Kul att läsa någon som är kritiskt till sin egen telefon det händer ändå inte så ofta.

    Batteri så tänker jag köpa den på 1900 istället som jag sett länkar om. Bör räcka då för mig, jag brukar i princip ladda varje natt hur som helst.

    Men vad är det för något med powerknappen? Enda saken jag verkligen inte gillar (just nu iaf) är att enda sättet (?) att låsa upp den är med powerknappen. Alltid gillat att trycka på den fysiska knappen i längst ner på telefon. Hade en Nexus One förut och nu för tillfället en Wildfire och båda har man möjligheten att göra så med.
     
  4. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det bästa du kan göra är att skippa sense 3.0 surplar batteri som tusan :/
     
  5. Mungoslungos

    Mungoslungos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Det finns ett problem med powerknappen, finns tråd både här och på xda, och det verkar som att den är glapp på något sätt, en del säger hardware andra software.. men ibland när man trycker på den tänds och släcks skärmen igen, som att man dubbelklickade, och ibland tar telefonen screenshots, som att powerknappen är nertryckt fastän du inte trycker ner den, ruskigt irriterande.

    Sensation har inga fysiska kappar längst ner, tror dock du kan ställa in så din volymkontroll låser och låser upp telefonen.

    mvh
     
  6. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har liknande erfarenhet från LeeDroid (finns tråd om den också). Det är nog på liknande sätt för dom flesta rommar om man kör överklockat, då blir luren snabbare. Sen hur viktig man upplever snabbheten är ju väldigt subjektivt. Fast sannolikt går det väl även att speeda upp en s2 på motsvarande sätt, men jag har ingen koll på det alls. Det finns sannolikt trådar om det i s2-delen av forumet.
     
  7. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan någon tala om för mig varför jag inte kan få det och funka med att hålla ner volum knapp och starta mobilen? Den skall ju starta i bootloader men det gör den inte..
     
  8. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 056
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du måste hålla inne båda knapparna ganska länge, ca 10s måste jag hålla inne knapparna, håller du så länge?
     
  9. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Stänga av fastboot eller ta ur batteriet innan du ska in i bootloader
     
  10. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 056
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Just det, det glömde jag tillägga, fastboot stängs av via meny - inställningar - ström, klicka ur snabbstart.
     
  11. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack boyz, jag kom på en lösning! Tog ur batteriet först så sen funkade det!

    Så... Nu ska vi se om det pannkaka eller hurra med min plan på root o flash.. Tror jag förstår vad jag skall göra..