Lagg i Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Kablash, 13 mar 2010.

  1. Kablash

    Kablash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har märkt och reagerat på att det ser ut som att Desire laggar lite när man scrollar igenom alla apps eller liknande. Det är liksom inte lika mjukt och fint som Iphonen (Ja, jag jämför med den).

    Det är ju ingen stor sak, men upplevelsen blir ju mycket bättre om det går mjukt till.
     
  2. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mm, det här ju egentligen genomgående för de flesta androidmobiler. Vad jag har sett så verkar faktiskt Legend laggfriast då den har hyffsad cpu men ändå inte behöver knuffa runt på så många pixlar eftersom att den har mindre skärm.

    Kan dock nämna att med senaste kerneln på n1 så flyter scrollning och dylikt på mycket bättre så man kan ju hoppas att htc tar sig i kragen och uppdaterar inom en hyffsat snar framtid.
     
  3. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Troligtvis är det ingen som märkt det nej, för du är väl den ende hittills som har en Desire, vad jag sett iallafall.

    Hur har du fått tag på den så tidigt?

    Eller menar du när du tittar på olika videor om Desiren? För där skulle jag vilja säga att det är omöjligt att avgöra.
     
    Last edited: 13 mar 2010
  4. Kablash

    Kablash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas, även fast det inte är världens undergång, så är det ju hur skönt som helst att ha en riktigt mjuk scrolling osv.


    Nej jag tror inte jag är den enda som kollat på videos, lek inte dum, :)

    Jaa, när jag kollar på videor ja och det är väl klart man kan avgöra, man ser ju det ganska tydligt. Har även kollat igenom Nexus One videor där de jämför med Iphone 3gs (Nexus one är ju väldigt lik, så man kan nog förvänta sig ungefär samma "lagg"), och där är skillnaden uppenbar.
     
  5. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med, men det ser inte bättre ut på Nexus eller X10, Droid eller någon annan Android. Jag vet inte hur sant det är, men fått för mig att det beror på att Google inte lyckats få igång GPU (grafikaccelerationen) i användargränssnittet.
    Kanske blir det bättre med uppdatering, eller nyare versioner av Android eller är det något man får ta helt enkelt.

    Hur som helst så ser ju iaf gränssnittet väldigt mycket trevligare ut än på Iphone, men samma flyt är det inte o grafiken på spel lämnar också en del att önska om man jämför med Iphone.
     
  6. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Måste medge att min första reflektion på ditt inlägg var att du satt med Desire i handen. Vilket jag förstås direkt kunde förstå att så kunde inte vara fallet, även fall jag sett t.ex. anonser på Blocket där man vill sälja sin nyinköpta Desire m.m.
    Själv har jag väldigt svårt att avgöra t.ex. lagg på videos, det är bara dom allra senast som är någorlunda bra också, men med reflektioner osv. som stör.
    Har själv använt Iphone, men tycker det är två skilda saker att titta på video.
    Kanske ser man det lättare om man jämför Iphone videos med Desire/N1 videos, vilket jag inte gjort, Har länge bara varit inriktad på att titta på Desire video. Men ni har säkert rätt, när ni jämfört mer på det sättet.
     
  7. juukas

    juukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    nån som kommer ihåg lagget på htc hero? klart att desire kommer att kunna flyta på finfint vid säljstart el. uppdatering.
     
  8. Smoother

    Smoother Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Du kan inte Scrolla genom dina apps på en iPhone

    2. Iphone har ingen rullande lista på apps. När du bläddrar snabbt och har en nästan dubelt så hög upplösning som iPhone har känns det för ögat som det rullar för snabbt och du uppfattar det som att det inte rullar helt smidigt + att listan bromsas in likt ett lyckohjul.

    3. Om du vill jämföra kan du fylla start skärmarna med appar ta bort alla widgets och bläddra i start skärmarna då är det lilla lagget obefintligt, precis som på iPhone. Men när du bläddrar genom en lista är det helt andra principer. iPhone har ingen lista med apps. Du får ju jämföra samma saker och inte 2 helt olika grejer. Till exempel att en Desire öppnar en app dubbelt så snabbt, hemsidor öppnas snabbare eller att Google maps laddar snabbare. Eller start skärmarna men du kan inte jämföra något på Android som Apple inte lagt till. Dvs en rullande lista på alla dina apps. Har själv en iPhone 3G och väntar kallt på min Desire. Start skärmarna på 3G flyter som vatten, det gör dom på Android med. Men som sagt har Desire en lista som inte iPhone har.
     
    Last edited: 18 mar 2010